kuulkaas kaikki huutonetin asiakkaat ja myyjät....apuja tarvitaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en ole koskaan huutoa (vielä ainakaan ;) ) jättänyt huutiksesta lunastamatta, mutta mutta.. pahinta mitä voisi tapahtua, on se, että saat negan palautteen, ja myyjä ehkä pahan mielen. Jos oikeasti olet tullut katumapäälle, niin ehkä voisit yrittää selittää tilanteen, onhan kai kyse kuitenkin suht suuresta summasta. Jos myyjä ei ymmärrä, ei voi mitään, mutta eihän mikään laki sua velvoita ostamaan vaunuja, ja tuskin se yksi negakaan maailmaa kaataa.

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Jaa erikoiset kun ruutukuosi. Enpä oo tullut koskaan ajatelleeksi, että meilläkin taitaa sitten olla erikoinen kuosi rattaissa. :laugh:
Mun mieskään ei välitä tuon taivaallista minkälainen kuosi niissä on. Valittaa kyllä jos on huonot käyttää. Ois varmaan kannattanut kysyä miehen mielipidettä ennen huutamista, jos miehellekin on kuosi tärkeä. Laita heti uudestaan myyntiin, jos et halua käyttää. Lunastamatta jättämisestä kyllä saattaa rapsahtaa negaa palautetta.

No siis mä oon itse nähnyt sellaisia joko yksivärisiä tai sitten kaksivärisiä. Mutta ilman mitään kuvioita tai muita. Siis yleensä on tuollaisia vaunuja tullut vastaan sekä kaduilla että kaupoissa. Siksi siis ajattelin että ruo ruutukuosi on siihen nähden erikoinen.

En ole missään vaiheessa edes miettinyt lunastamatta jättämistä. Kysyin että onko asiakkaalla oikeus perua kauppa ja siihen totisesti sain vastauksen.

Mahtaakohan mun mies sitten olla jotenkin omituinen kun hänelle myös ulkonäkö (vaunujenkin) on tärkeää käyttömukavuuden lisäksi. Ja meillä mies työntää vaunuja siinä missä minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Ennen huutoa ois kannattanut lähettää yksityisviesti myyjäle,kävisikö tulla ensin katsomaan vaunuja ennen lopullista päätöstä,jos voitat huudon.Joku myyjä suostuu tuohon,toinen taas ei.
Kun tätä et kysynyt huusit ja voitit.Nyt loppu on ihan myyjäb käsissä.Jos suostuu että meette katsoo ja jos ei miellytä niin hän myy seuraavalle.Jos ei tähän suostu niin sinun huutonetin säännön mukaan otettava huutamasi tuote.Mutta mikään pakko ei tietenkään ole lunastaa.Myyjä vain pukkaa sulle negan,ja se on oikeutettu.Joten otappa myyjään yhtyttä ja neuvottele.Peukut pystyyn että ois kiva myyjä

Joo mä menin tyhmänä ensin huutamaan ja sitten vasta näytin miehelle vaunuja. Eli aikalailla tyhmästi toimittu kun kuitenkin yhteisestä hankinnasta ja myös yhteisestä käytöstä kyse :ashamed: .

No, jos ei myyjälle sovi ettei ostetakaan jos ei tykätä, niin sitten ne vaunut vaan ostetaan ja niillä tyytyväisenä kuljetaan.

Ilmeisesti mies halusi olla mukana vaunujen hankinnassa.Ehkä teidän oisi pitänyt yhdessä selailla vaunuja.Huutonet nyt niin vakava paikka ole että sun pitää ottaa vaunut josta et pidä.Otat vain nega vastaan.Ja sillä siisti.Luin että huusit monia vaunuja ? Siinä riskinsä mitä jos oisit voittanut muitakin vaunuja :laugh: Kannattaa tarkkaan miettiä huutaako vai ei .

Juu olis pitänyt enemmän yhdessä tosiaan selailla, mutta kun mies ei jaksanut olla yhtä innoissaan niitä koko ajan etsimässä kuin mä =) . Ja huusin kaksia vaunuja kerrallaan (jo toista kertaa) joissa toisissa ei hintavaraus ylittynyt =)

Juuri niin miehet on miehiä,hyvä sitten jälkeenpäin nurista jostain kuosista.Kait sanoit että oli mahdollisuus ola mukana,mutta innottomast oli? Joten mielestäni ei saisi jälkeenpäin nurista.Höh.

Alkuperäinen kirjoittaja Möhörölli:
Mä laitoin äsken myyjälle viestiä jossa kysyin että jos tuote ei vastaa odotuksia, niin voiko kaupan perua.

Mutta kaipa nuo ihan hyvät vaunut on. Me ollaan vaan tehty tää asia miehen kanssa kovinkin vaikeaksi. Kun esikoisella oli aivan karmeat viritykset ja miehellä jäi niistä järkyt traumat :ashamed: .

Ihan asialliset perusvaunut on kyseessä ja yhdistelmät. Kuosi vaan on sellainen vähän erikoisempi, eli sellainen ruudullinen. Mun mielestä nätti mutta tosiaan mies ei tykännyt yhtään.

Vaunut oli kuitenkin edulliset ja voihan se vaikka sitten vaunuvaiheen jälkeen myydä pois ja ostaa erilaiset rattaat. Aika vähän aikaa tuo vaunuvaihe kuitenkin on... ja kait ne vaunut olikin ihan nätit vaikka ei tod. mitkään uusimmat mallit.

No joo,epävarmuus täällä vaan kukkii :ashamed: ja toisaalta mietin että maksanko nyt kuitenkin vaunuista liikaa jne...

"Jos ei vastaa odotuksia" on mielestäni väärä sana tähän kohtaan, koska, miehesi on kantansa ilmaissut, ettei kuosista tykkää ja näin ollen haluat kaupat perua. Jos myyjällä on kuva vaunuista ja selostus ja vaunut ovat sitä mitä kuvassa ja selostuksessa, niin silloinhan ne vastaavat odotuksia. Mitä muita odotuksia sinulla voi vaunuista olla..?!

No teet mitä tykkäät, mutta valitettavasti kaltaisesti huutajat ovat huuto.net myyjän painajainen ja kaltaistesi hupihuutajien takia sivuston maine kärsii.

Olen puhunut :x

Muuten ihan asiallinen kommenttisi oli, mutta täysin turhaa lätinää tuo viimeinen kappaleesi. Ensinnäkin mä en ole hupihuutaja. En ole ainuttakaan huutoani jättänyt lunastamatta ja huudan vain jos olen aikeissa ostamassa. Ja mun on kyllä sen perusteella todella vaikea uskoa että olisin myyjien painajainen. Etenkin kun jo kirjoitinkin tänne että jos myyjälle ei sovi kauppoja (ehkä) perua, niin silloin mä mukisematta ostan kyseiset vaunut.

Eli mikä tekee musta painajaisen tai hupihuutajan???

No joo ehkä tuo "hupihuutaja" oli liian tuomitseva kommentti, mutta toisen mainintani takana seison. Kun joku voittaa huutonetissä kohteen, niin myyjä olettaa tietenkin, että nyt tuote on myyty ja "siitä pääsee eroon". On aika karvas pettymys, jos ostaja jättääkin ostamatta tuotteen vain sen takia, että kuosi ei miellytäkkään miestä.

No näet itse mitä myyjä asiaan kommentoi, mutta vaikka hän suostuisi kaupan perumaan niin varaudu silti negaan tai neutraaliin palautteeseen. Näitäkin on nähty.. Voi jäädä myyjälle kaikesta huolimatta paha maku suuhun.

No toivottavasti saat asian selviteltyä parhain päin ja kannattaa varmasti jatkossa miettiä tarkemmin mitä huutaa. Onnea vauvan odotukseen ja mukavia vaunuilu hetkiä kaikesta huolimatta.. :)

kuinka vanhat vaunut olivat jos kyseessä oli ruutukuosi? Viime vuoden Emma-yhdistelmissäkin tosin oli ruutukuosi, mutta Brion, Emmaljungan ym. vaunuissa ruutukuosia ei ole näkynyt muutamaan vuoteen. Maksoitko vaunuista paljonkin? Uudet Emmat saa tarjouksesta 200?, yhdistelmän siis.

En jaksa koko ketjua lukea mutta mun ehdotus on että laita sille ensin viestiä että jos huudat niin saako ensin sitten käydä katsomassa niitä ja päätät sitten vasta ostatko.Tai sitten jos olit jo voittanut huudon niin hankalampi homma kun tavallaan silloin se pitäisi lunastaa.Toki voit jättää lunastamatta ja saada siitä nean jos myyjä ei ymmärrä.

Ollaan myyjän kanssa nyt viestitelty ja ymmärrettävästi hän oli sitä mieltä että kyllä mä olen velvollinen vaunut ostamaan. Esitti vielä asiansa hyvin nätisti. Ja kun kerran kyseessä on vain satskun vaunut, niin kyllä me ne huomenna käydään ostamassa. Jos ei niistä yhtään tykätä,niin koitan vaikka itse ne myydä eteenpäin. Vaikka myyjä kyllä vakuutti että tykätään takuulla.

No,oppia ikä kaikki. Ens kerralla pyydän isommasta ostoksesta lisätietoja ja kuvia ennen tarjouksen tekemistä...oma moka, ihan täysin.

Mä laitoin äsken myyjälle viestiä jossa kysyin että jos tuote ei vastaa odotuksia, niin voiko kaupan perua.

Mutta kaipa nuo ihan hyvät vaunut on. Me ollaan vaan tehty tää asia miehen kanssa kovinkin vaikeaksi. Kun esikoisella oli aivan karmeat viritykset ja miehellä jäi niistä järkyt traumat :ashamed: .

Ihan asialliset perusvaunut on kyseessä ja yhdistelmät. Kuosi vaan on sellainen vähän erikoisempi, eli sellainen ruudullinen. Mun mielestä nätti mutta tosiaan mies ei tykännyt yhtään.

Vaunut oli kuitenkin edulliset ja voihan se vaikka sitten vaunuvaiheen jälkeen myydä pois ja ostaa erilaiset rattaat. Aika vähän aikaa tuo vaunuvaihe kuitenkin on... ja kait ne vaunut olikin ihan nätit vaikka ei tod. mitkään uusimmat mallit.

No joo,epävarmuus täällä vaan kukkii :ashamed: ja toisaalta mietin että maksanko nyt kuitenkin vaunuista liikaa jne...

laita linkki siitä kohteesta niin nähdään millaset vaunut!

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:

Mä en tiedä miten saisin niistä pelkistä vaunuista (en kai millään) kuvaa tänne. Kun en viitsi myyjän linkkiä laittaa kun oon asiasta täällä niin paljon kirjoitellut. Syytön tuo myyjä on mun sähläämiseen...

Ennen huutoa ois kannattanut lähettää yksityisviesti myyjäle,kävisikö tulla ensin katsomaan vaunuja ennen lopullista päätöstä,jos voitat huudon.Joku myyjä suostuu tuohon,toinen taas ei.
Kun tätä et kysynyt huusit ja voitit.Nyt loppu on ihan myyjäb käsissä.Jos suostuu että meette katsoo ja jos ei miellytä niin hän myy seuraavalle.Jos ei tähän suostu niin sinun huutonetin säännön mukaan otettava huutamasi tuote.Mutta mikään pakko ei tietenkään ole lunastaa.Myyjä vain pukkaa sulle negan,ja se on oikeutettu.Joten otappa myyjään yhtyttä ja neuvottele.Peukut pystyyn että ois kiva myyjä

Joo mä menin tyhmänä ensin huutamaan ja sitten vasta näytin miehelle vaunuja. Eli aikalailla tyhmästi toimittu kun kuitenkin yhteisestä hankinnasta ja myös yhteisestä käytöstä kyse :ashamed: .

No, jos ei myyjälle sovi ettei ostetakaan jos ei tykätä, niin sitten ne vaunut vaan ostetaan ja niillä tyytyväisenä kuljetaan.

Ilmeisesti mies halusi olla mukana vaunujen hankinnassa.Ehkä teidän oisi pitänyt yhdessä selailla vaunuja.Huutonet nyt niin vakava paikka ole että sun pitää ottaa vaunut josta et pidä.Otat vain nega vastaan.Ja sillä siisti.Luin että huusit monia vaunuja ? Siinä riskinsä mitä jos oisit voittanut muitakin vaunuja :laugh: Kannattaa tarkkaan miettiä huutaako vai ei .

Juu olis pitänyt enemmän yhdessä tosiaan selailla, mutta kun mies ei jaksanut olla yhtä innoissaan niitä koko ajan etsimässä kuin mä =) . Ja huusin kaksia vaunuja kerrallaan (jo toista kertaa) joissa toisissa ei hintavaraus ylittynyt =)

Mutta niissä säännöissähän lukee että ylimmän tarjouksen tehnyt on velvollinen lunastamaan tuotteen. Ja silläkin uhalla, ettei HV ylittynyt jos myyjä tähän hintaan suostuu.

Kandee kyl lukee huolella ne huuto.netin säännöt, jos sile kauppoja tekee, ni säästyy ongelmilta:)

Aurinkoista kevättä sulle ja toivotaan, ett kuosi miellyttää myös miestä(ei ainakaa saa siitä syytä olla lähtemättä vaunuttelee;)) tai sit, toiv.tulee sateinen kesä, ni vaunuissa joutuu pitää sadesuojaa. Anna sen sit valita miehes;)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Mutta niissä säännöissähän lukee että ylimmän tarjouksen tehnyt on velvollinen lunastamaan tuotteen. Ja silläkin uhalla, ettei HV ylittynyt jos myyjä tähän hintaan suostuu.

Kandee kyl lukee huolella ne huuto.netin säännöt, jos sile kauppoja tekee, ni säästyy ongelmilta:)

Aurinkoista kevättä sulle ja toivotaan, ett kuosi miellyttää myös miestä(ei ainakaa saa siitä syytä olla lähtemättä vaunuttelee;)) tai sit, toiv.tulee sateinen kesä, ni vaunuissa joutuu pitää sadesuojaa. Anna sen sit valita miehes;)

:D :D No näin tehdään....sateista kesää odotellessa :whistle:

ei tarvi... jos hv ei ylity, niin sun ei oo pakko lunastaa vaikka myyjä suostuis myymään kyseisellä hinnalla

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:

ei tarvi... jos hv ei ylity, niin sun ei oo pakko lunastaa vaikka myyjä suostuis myymään kyseisellä hinnalla

Joo, kauppa ei oo sitova kummankaan osapuolen kannalta, jos mahdoll. hv ei ylity.

Ja palsta tais tiltata TAAS!!!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:

Mä en tiedä miten saisin niistä pelkistä vaunuista (en kai millään) kuvaa tänne. Kun en viitsi myyjän linkkiä laittaa kun oon asiasta täällä niin paljon kirjoitellut. Syytön tuo myyjä on mun sähläämiseen...

klikkaa sitä kuvaa niin että suurenee ja sit kopioi se osoite

Ok. Hyvä homma. Ite ku oon joskus silmäilly sääntöjä, mut kauppoja en oo tehny. Nyt jatkaa Lostin kattomista:)

Tässä kuva. Kiitos tyttö Tenonvarrelta. Toivottavasti myyjä ei näe eikä pahoita mieltään jos näkee :ashamed:

http://riemun.huuto.net/auctionimages/9/0f/798c71b47edd96e8343adf9c18b2d-orig.jpg

Tässä kuva. Kiitos tyttö Tenonvarrelta. Toivottavasti myyjä ei näe eikä pahoita mieltään jos näkee :ashamed:

http://riemun.huuto.net/auctionimages/9/0f/798c71b47edd96e8343adf9c18b2d-orig.jpg

noihan on borat :D mulla on samanlaiset tosin väri on tummansininen, mut sama ruutukuvio ja minusta ihanat

noihan on borat :D mulla on samanlaiset tosin väri on tummansininen, mut sama ruutukuvio ja minusta ihanat

No juu kuulemma Borat, mutta en mä tiedä onko se hyvä vai huono juttu. Ihan vieras siis koko merkki (siis kai tuo on merkki?) :ashamed:

No juu kuulemma Borat, mutta en mä tiedä onko se hyvä vai huono juttu. Ihan vieras siis koko merkki (siis kai tuo on merkki?) :ashamed:

on joo merkki... olikohan puolalaiset.. ihan käyttökelposet vaunut, ainut miinus minusta et ovat jäykän oloset verrattuna emmaljungiin

Miksi mitäs-nyt palsta on mulle valkeena? En oo palstalla kirjoitellut moneen tuntiin. Ehkä olin liian kauan kirjautuneena, kun syötin vauvaa ja värjäilin hiuksia.. Enkä mitään kirjoittanut, miksi mut ois bannattu. Olin juuri lukemassa ketjua, jossa turkilmasta haukuttiin/puolustettiin. Puolustus kannalle oisin minäkin mennyt. No, täytynee alkaa tekemään jotain järkevämpää.

on joo merkki... olikohan puolalaiset.. ihan käyttökelposet vaunut, ainut miinus minusta et ovat jäykän oloset verrattuna emmaljungiin

Oukkei. Kiitos tiedosta =) . Onneks mulla ei oo kokemusta emmaljungista, joten mua ei varmaan haittaa sit jäykkyyskään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ainon äiti:
Miksi mitäs-nyt palsta on mulle valkeena? En oo palstalla kirjoitellut moneen tuntiin. Ehkä olin liian kauan kirjautuneena, kun syötin vauvaa ja värjäilin hiuksia.. Enkä mitään kirjoittanut, miksi mut ois bannattu. Olin juuri lukemassa ketjua, jossa turkilmasta haukuttiin/puolustettiin. Puolustus kannalle oisin minäkin mennyt. No, täytynee alkaa tekemään jotain järkevämpää.

Ei kyllä tää palsta tökkii nyt pahasti. Mäkin pääsen näihin omiin aloituksiin ja siinä kaikki. Eli ei oo sussa vika =) .

Ja tuo ketju josta puhuit niin mä kyllä ihan kerjäsin haukkuja,eli sinne saa paukuttaa minkä tykkää. Sopiva paikka purkaa pahimmat ketutukset :D

Mä en pääse edes omiin alotuksiin. Mistäs niihin pääsis??? |O
Muut osastot aukee keskustelut-sivulta, mutta "mitäs nyt" ei, paitsi näköjään tämä viimesin keskustelu... Taaskaan. :|

Yhteistyössä