KUULKAAPAS ROKOTUSVASTUSTAJAT

• Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt ämmä
  • Ensimmäinen viesti
ärsyyntynyt ämmä
käytättekö alkoholia tai tupakkaa,nehän ovat tutkitusti syöpää aiheuttavia ja opetatte samalla lapsille samat tavat.. Jos ette niin hyvä,mutta ihmetyttää vain ne jotka odottaa vaavia ja polttavat tupakkaa. mun mielestä paljon enemmän saisi tästä vouhkata kun jostain rokotuksesta.. munkin miehellä on astma,kun joutunut vauvasta asti hengittään tupakan savua,tuskin rokotukset on asiaan vaikuttaneet mitään..

äitikin
hieman samansuuntaista mietin tänään kun vein lasta piikille. Vieressä käveli keski-ikäinen nainen (riskiryhmiä), rööki suussa piikille. Itse pelkäisin itse enemmän keuhkosyöpää kuin sikaflunssaa..

vieras
mutta turhia rokotteita ja ennen kaikkea testaamattomia. Ja minusta nyt on ihan selvä asia, että alkoholi ja tupakka ja muut päihteet on kiellettyjen listalla raskauden aikana (ja mieluiten myös muulloin).

ei tarpeellinen
En polta. Juon noin 2 krt/vuosi. Rokotuksen vastustaja tosin en ole vaikka meillä ei rokoteta. En vain koe kyseistä tautia niin pahaksi että rokotukset otettais. Kausi-influenssaan kuolee enemmän ihmisiä eikä olla sitäkään vastaan koskaan rokotuksia otettu niin miksi nyt tätä vastaan.

ap
olen ihmetellyt kun naapurin täti vetää tupakkaa ja viimeisillään raskaana. ei sitä muuten paljon pihalla näy kun tupakalla,vaikka pieniä lapsia talossa. en tarkoita että kaikki rokotevastustajat on sellaisia,mutta mun mielestä tässä olisi isompa vastustamisen aihe kun rokote..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen ihmetellyt kun naapurin täti vetää tupakkaa ja viimeisillään raskaana. ei sitä muuten paljon pihalla näy kun tupakalla,vaikka pieniä lapsia talossa. en tarkoita että kaikki rokotevastustajat on sellaisia,mutta mun mielestä tässä olisi isompa vastustamisen aihe kun rokote..
Meinaatko että kaikkien pitäisi juosta tappelemassa jostain ihme piikistä, kun sinä teet niin? Miksi ottaisin piikin, josta on se hyöty että tuurilla piikistä tulee enemmän kipeäksi kuin itse taudista?

ap
kuuluuko se vastustajille jos joku ottaa rokotteen? en mä ainakaan piikistä tappele,muten vastustakaan.. Ruotsissa just joku vastustaja kuoli tautiin.. eikä asia mitenkään yhteen liity esim.tupakoinnin kans,mutta siinä oikeasti sellanen myrkky josta kannattaa meuhkata vähän enempi

näin
kuuluuko se vastustajille jos joku ottaa rokotteen? en mä ainakaan piikistä tappele,muten vastustakaan.. Ruotsissa just joku vastustaja kuoli tautiin.. eikä asia mitenkään yhteen liity esim.tupakoinnin kans,mutta siinä oikeasti sellanen myrkky josta kannattaa meuhkata vähän enempi
Mun puolesta rokotteen saa ottaa vaikka kaikki. Mitä se mulle kuuluu. En silti ota sitä itse.
Ja kyllä tuosta tupakoinnistakin on meuhkattu aika lailla. Ei niitä uusia lakejakaan muuten olisi syntynyt.
Yksi asia vaan poikkeaa aika lailla rokotuksen ja tupakoinnin välillä. Tupakoinnin haittoja on tutkittu ehkä pikkasen enemmän kuin uutta rokotetta. Vain tulevaisuus näyttää mikä meuhkaaminen sitten osoittautui kaikkein lähimmäksi.
Hyvä että rokotteesta on meuhkattu. Ihmisten on hyvä oppia kriittisyyteen ja etsiä tietoa eikä kulkea kuin orjat jonkun talutusnuorassa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Mun puolesta rokotteen saa ottaa vaikka kaikki. Mitä se mulle kuuluu. En silti ota sitä itse.
Ja kyllä tuosta tupakoinnistakin on meuhkattu aika lailla. Ei niitä uusia lakejakaan muuten olisi syntynyt.
Yksi asia vaan poikkeaa aika lailla rokotuksen ja tupakoinnin välillä. Tupakoinnin haittoja on tutkittu ehkä pikkasen enemmän kuin uutta rokotetta. Vain tulevaisuus näyttää mikä meuhkaaminen sitten osoittautui kaikkein lähimmäksi.
Hyvä että rokotteesta on meuhkattu. Ihmisten on hyvä oppia kriittisyyteen ja etsiä tietoa eikä kulkea kuin orjat jonkun talutusnuorassa.
Juuri näin.

Mamma
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Juuri näin.
Juuri näin täälläkin, ei vois paremmin asiaa sanoa...

naturel
ei, en juo enkä polta. syötän lapsilleni vain luomuruokaa ja pyrin siihen itsekin. en halua myrkyttää elimistöäni turhilla myrkyillä kuten hiusväreillä enkä hajukosmetiikalla.

vieras
En juo enkä polta. Mutta elän perunapeltojen keskellä pahimmalla ydinlaskeuma-alueella, käytän nettiä, tv:tä ja pesuaineita päivittäin. Syön ja juon sekä käytän vaatteita, istun sohvilla ja nukun sänkyvaatteissa, joten olen varmasti jatkuvasti karsinogeenien ja muiden kuolemaa edistävien asioiden kanssa tekemisissä päivittäin. En ole ottanut vesirokkorokotteita enkä influenssarokotteita, en myöskään lintuinfluenssaan ole ottanut rokotetta, enkä keuhokuumeeseen joten en näe mitään syytä miksi ottaisin terveenä riskiryhmättömänä ihmisenä sikarokotteen. Jos sairastun ja kuolen, niin se on mun ongelma eikä muiden.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Suomessakin kuolee tupakkaan yli 2000 ihmistä vuodessa. Rokotteeseen ei ole kuollut koko maailmassa ketään. Siinä vähän perspektiiviä asiaan.
vielä? ja ei se tupakkakaan tapa sillä hetkellä kun henkoset vetää. ja kyllä on MAAILMASSA rokotteisiinkin KUOLLUT ihmisiä.

kippi
Hmm, ihmeellinen aloitus taas kerran. Kaikki, jotka eivät halua rokottaa, eivät automaattisesti ole rokotusvastustajia! En itse rokota perhettäni, mutten silti koe olevani mikään rokotuksen vastustaja. En kulje mielenosoituskyltit kourassa tms. En myöskään tupakoi, mutten vertaisi tupakkaa (tai alkoholia) tutkimattomaan rokotteeseen. Tupakan riskit tiedetään, tupakkaa on ollut niin kauan maailmassa. Rokote taas on vielä varsin uusi ja tutkimaton, joten en itse tahdo olla testiryhmässä, kun seurauksia ei voi tietää.
Ja ap ihmetteli mitä se kuuluu rokotuksen vastustajille jos joku ottaa piikin, no samaa voisi kysyä ap:lta itseltään, että mitä hänelle kuuluu se, jos joku ei piikkiä otakaan. Miksi teet tällaisen aloituksen, jos ei kerran itseäsi haittaa muiden rokotukset tai rokottamattomuudet.

timppa timppa
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
vielä? ja ei se tupakkakaan tapa sillä hetkellä kun henkoset vetää. ja kyllä on MAAILMASSA rokotteisiinkin KUOLLUT ihmisiä.
Mutta tuossa rokotteessahan ei ole mitään "outoa" ainesosaa joka alkaisi yhtäkkiä tappamaan porukkaa.
Niin, tupakka ei suoraan tapa. Se aiheuttaa sairauksia joihin kuollaan. Mistä tiedät ettei rokote voisi tehdä jotain samantyylistä, koska sitä ei ole vielä tutkittu tarpeeksi? Eihän rokote suoraan tapa yhtäkkisesti mutta ehkä vuosien kuluessa siitä paljastuu jotain joka aiheuttaa tappavan taudin. Toivottavasti ei, mutta kuka tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja timppa timppa:
Mutta tuossa rokotteessahan ei ole mitään "outoa" ainesosaa joka alkaisi yhtäkkiä tappamaan porukkaa.
Niin, tupakka ei suoraan tapa. Se aiheuttaa sairauksia joihin kuollaan. Mistä tiedät ettei rokote voisi tehdä jotain samantyylistä, koska sitä ei ole vielä tutkittu tarpeeksi? Eihän rokote suoraan tapa yhtäkkisesti mutta ehkä vuosien kuluessa siitä paljastuu jotain joka aiheuttaa tappavan taudin. Toivottavasti ei, mutta kuka tietää.[/quote]

Entäs tuo mitä kirjoitin tuohon ylemmäs? Onko siinä sitten jotain "outoa"?

Yhteistyössä