Kuulkaa kokeneemmat. Meillä on tapaaminen lastensuojelun kanssa, mitäköhän se mahtaa pitää sisällään?

  • Viestiketjun aloittaja hieman jännittää
  • Ensimmäinen viesti
hieman jännittää
Siis meistä/minusta teki kriisityöntekijä ls-ilmoituksen kun otin yhteyttä kun oli masentunut ja paha olo. Minusta se oli hieman kummaa ja ylimitoitettua, mutta olen suhtautunut tähän ihan avoimin mielin ja uteliaana.

Ilmoituksesta on jo muutama viikko aikaa ja ls-viranomainen on pari kertaa soittanut ja kysellyt miten voin. Olen voinut oikein hyvin.

Nyt sitten vihdoin saatiin järkättyä tapaaminen, pyysin että tulisivat meille kotiin koska se olisi meille helpointa.

Ja nyt alkaa jännittää... mitäköhän se tapaaminen mahtaa pitää sisällään? Osaavatko kokeneemmat kertoa?
 
äiti
Itsellä sama tilanne, masennuksen takia neuvolatäti teki lastensuojeluun ilmoituksen(??)

Sieltä tuli ihminen ja keskusteltiin ihan yleisellä tasolla miten päivät menee yms. Tuli hyvin pian siihen tulokseen että hänellä ei herää minkäänlaista huolta miedän lasten ja perheen hyvinvoinnista. Eli heillä on vain velvollisuus tarkistaa kun joku ottaa heihin yhtyttä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Itsellä sama tilanne, masennuksen takia neuvolatäti teki lastensuojeluun ilmoituksen(??)

Sieltä tuli ihminen ja keskusteltiin ihan yleisellä tasolla miten päivät menee yms. Tuli hyvin pian siihen tulokseen että hänellä ei herää minkäänlaista huolta miedän lasten ja perheen hyvinvoinnista. Eli heillä on vain velvollisuus tarkistaa kun joku ottaa heihin yhtyttä.
Kiitos kun kerroit tästä kokemuksesta )

En tosiaan mitenkään usko että lapsen hyvinvoinnista huolestuisivat - olemme molemmat miehen kanssa ihan hyviä ja vastuuntuntoisia vanhempia - ja olen ajatellut että ehkä tätä kautta voisin saada paremmin apua, jopa, mutta kyllähän se nyt alkaa hieman jännittää kun tietää että kotiin tulee "arvioija"...

Mutta tsemppiä meille molemmille :)
 

Yhteistyössä