Kuulin karmean jutun ja musta tuntuu että se on mun vikani :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
Juttelin toissa yönä mun nuoruuden rakkauden kanssa, kahdeksan vuoden tauon jälkeen :heart: Meillä oli sillon nuorena aivan ihanaa, tapailtiin yhden kevään/kesän verran, kunnes yhtäkkiä ei mitään. Siitä ei kuulunu enää mitään, ei vuosiin, ennen kun nyt.

Mulla oli niihin aikoihin yli-mustis entinen poikaystävä. Se oli kavereineen hakannu tän "rakkauden", ne oli viiden miehen voimin hyökänny sen kimppuun baarin jälkeen, hakannu tajuttomaks, murtanu sääriluun ja rintakehän. Kukaan ei nähny, kukaan ei soittanu apua, kukaan ei menny väliin. Toi mun rakkauteni oli koittanu murtuneella säärellä kävellä mun luokse 2 kilometriä sillon yöllä :(

Se on koko tän ajan luullu että mä tiedän. Enkä mä oo tienny. Ennen kun nyt.

Mä oon aivan raivoo täynnä tän takia, tekis mieli käydä kuristamassa ne kusipäät jotka sen sillon hakkas.
Ihan oikeesti, on munkin moraalinraja aika häilyvä, mut toihan on ihan sairasta käydä joukolla toisen päälle.

Ja musta tuntuu että tää on mun vikani, koska se oli kuitenkin mun entinen poikaystävä joka sen hakkas.
Sen vaan sanon että mut n'kiessään sen kusipää exän on syytä vaihtaa tien toiselle puolelle |O en vielä tiedä mitä mä tän asian kanssa teen, mutta oon päättänyt että JOTAIN mä teen joka tapauksessa.

Kuinka pian tollaset pahoinpitelyt "vanhenee"?

:o :hug: :hug: kamala juttu...

en tiiä mikä on noissa vanhenemisaika, kenties 5 vuotta?

*muoks* älä kuitenkaan ittees syytä, et sie voi sille mitään jos toinen on raivohullu.

Eihän se Bodom -järven (oliks´ se järvi tonniminen...?) juttukaan vanhentunu, tosin eiks´ kyseessä ollu henkirikos. Tais 60 vuoden jälkeen syyllinen saada ansionsa mukaan. Että eiköhän sitä jotain voi tuolle sinunkin asiallesi tehdä. En kyllä tiiä, tää on vaan täysin hakuammuntaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
:o :hug: :hug: kamala juttu...

en tiiä mikä on noissa vanhenemisaika, kenties 5 vuotta?

*muoks* älä kuitenkaan ittees syytä, et sie voi sille mitään jos toinen on raivohullu.

Mun tekis mieli käydä kurittamassa sitä raivohullua |O sillä oli sillon kauheen vahva se kaveripiirin tuki taustalla. Sillon aikanaan se paiskas kännipäissään mut rappuset alas ja veti turpaan. KUKAAN ei uskonu mua, että se oli sen tehny :| kaikki väitti että mä valehtelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Eihän se Bodom -järven (oliks´ se järvi tonniminen...?) juttukaan vanhentunu, tosin eiks´ kyseessä ollu henkirikos. Tais 60 vuoden jälkeen syyllinen saada ansionsa mukaan. Että eiköhän sitä jotain voi tuolle sinunkin asiallesi tehdä.

murhat ei vanhene koskaan. mutta pahoinpitelyt vanhenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Eihän se Bodom -järven (oliks´ se järvi tonniminen...?) juttukaan vanhentunu, tosin eiks´ kyseessä ollu henkirikos. Tais 60 vuoden jälkeen syyllinen saada ansionsa mukaan. Että eiköhän sitä jotain voi tuolle sinunkin asiallesi tehdä. En kyllä tiiä, tää on vaan täysin hakuammuntaa...

Murha ei vanhene koskaan.

miksei se soittanu poliisille? :( kai sairaalassakin on huomattu ettei vammat ihan itsestään tullu... kamalaa jokatapauksessa!!! ja tasantarkkaan todellakin teet jotain :/ hirveetä.

Kannattaa kysyä joltain viranomaiselta siitä vanhentumisesta. Sit tarttee varmaan kaikki lääkärintodistukset ym.dokumentit et tää mies on hakattu silloin. Olisi kyllä ihan oikein jos vielä nyt, näin pitkän ajan jälkeen ne tekijät joutuisivat johonkin vastuuseen silloisesta teostaan. Tollanen on oikeesti ihan sairasta.

Eikös se jos lääkärin papereissa on tiedot pahoinpitelijästä vaikka syytettä ei olisi nostettu riitä.
Mulle joskus sanottiin niin lääkärissä että kunhan kirjautuu on avuksi vaikka myöhemmin nostaisi syytteen.
Tiedä kyllä noista vuosista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksei se soittanu poliisille? :( kai sairaalassakin on huomattu ettei vammat ihan itsestään tullu... kamalaa jokatapauksessa!!! ja tasantarkkaan todellakin teet jotain :/ hirveetä.

Se oli sairaalassa ton jälkeen ja aivan varmasti ne on epäilly pahoinpitelyä ja se löytyy kyllä papereista. Lääkärin on mun tietääkseni tarvinnu tehä jonkinmoinen tutkintapyyntö tai ainakin lausunto poliisille tuosta. Sitä ei kukaan muka nähnyt, sen takia se ei sillon nostanut syytettä.

Jotenkin karmeeta, se oli niin pihalla sen jälkeen, että luulin koko ajan että mä tiedän ja sit ei enää ottanut mitään yhteyttä kun luuli että mua ei kiinnostakkaan kun en ite oo ottanu mitään yhteyttä.

Törkeä pahoinpitelyhän tuo on. Vanhenemisaika on todella pitkä, koska muistaakseni ankarin mahdollinen rangaistus on kymmenen vuotta vankeutta. Olisikohan sitten vanhenemisaika jopa 20 vuotta.

Ja vielä se, että nuorelta urheilijalta ei ihan helposti sääriluu murru. Sen päällä on saanu hyppiä oikein kunnolla, tai sitten käyttää jotain kättä pidempää. HIRVEETÄ |O

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Se oli sairaalassa ton jälkeen ja aivan varmasti ne on epäilly pahoinpitelyä ja se löytyy kyllä papereista. Lääkärin on mun tietääkseni tarvinnu tehä jonkinmoinen tutkintapyyntö tai ainakin lausunto poliisille tuosta. Sitä ei kukaan muka nähnyt, sen takia se ei sillon nostanut syytettä.

Jotenkin karmeeta, se oli niin pihalla sen jälkeen, että luulin koko ajan että mä tiedän ja sit ei enää ottanut mitään yhteyttä kun luuli että mua ei kiinnostakkaan kun en ite oo ottanu mitään yhteyttä.

surullista :( ja kamalaa! oikeen alko suututtaan!! vittu mitä kusipäitä tosiaan jotkut!
toivottavasti voisit/voisitte jotain tehä. vaikka jos ei kukaan mitään nähny niin todennäkösesti ei tekijöitä kiinni saada. mutta oishan se hyvä edes vähän "pelotella" niitä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Törkeä pahoinpitelyhän tuo on. Vanhenemisaika on todella pitkä, koska muistaakseni ankarin mahdollinen rangaistus on kymmenen vuotta vankeutta. Olisikohan sitten vanhenemisaika jopa 20 vuotta.

Toivottavasti olis noin :| tää asia ei nimittäin niin tuu jäämään tähän. Mä en voi ees sanoin kuvailla tätä mun raivoani |O mua oikein alkaa oksettamaan kun ajattelenkin koko asiaa.

Olipahan ainakin pateettisen mielikuvituksellinen säälipiparin kerjäys kahdeksan vuoden takaiselta eksältä. Ja ettekä sitten enää koskaan nähneet kun yritti "tulla vain sinun luoksesi" ja eikä sitten koskaan tehnyt rikosilmoitusta, vaikka sääri murtui?!? Ja sinä uskoit muitta mutkitta?

Älä missään nimessä syytä itseäsi toisen tekemästä teosta! Jos seurustelitkin mustasukkaisen miehen kanssa ja vaikka olisitkin kenties hänen näkökulmastaan - tai ihan oikeastikin - antanut aihetta mustasukkaisuuteen, on hän yksin vastuussa omista teoistaan!

Et ollut kuitenkaan yllyttämässä häntä tekoon.

ps. Bodom-järven tapahtumista on 40 vuotta, eikä se asia ole vielä ratkennut.

Alkuperäinen kirjoittaja löpön:
Olipahan ainakin pateettisen mielikuvituksellinen säälipiparin kerjäys kahdeksan vuoden takaiselta eksältä. Ja ettekä sitten enää koskaan nähneet kun yritti "tulla vain sinun luoksesi" ja eikä sitten koskaan tehnyt rikosilmoitusta, vaikka sääri murtui?!? Ja sinä uskoit muitta mutkitta?

Kyllä mä uskon. Eikä oo muuten kyse yhtään säälittävästä kaverista. Se muutti tän jälkeen ihan toiselle puolelle Suomea ja mun puhelinnumero on ollu tosta eteenpäin vaihtunu kolme kertaa ja ollut aina salainen, sattuneesta syystä. Mä oon asunu toisessa maassakin tässä välissä.

Sitä paitsi, se on avoliitossa nykyään :) me sovittiin jo päivä kun mä menen hänen ja avokkinsa luokse kahville. Eli ei tässä nyt oo kyllä piparista kyse.

Mun vanhemmat meinas yhdessä vaiheessa hakea sille hullulle eksälle lähestymiskieltoa kun se huusi jatkuvasti kännissä keskellä yötä "huoraa" mun ikkunani alla ja soitteli ovikelloa.

tämmöstä löyty kun googletin. mutta ikävä kyllä veikkaan että jos tekijä ei tunnusta, kukaan ei ole nähnyt ja teosta on jo 8vuotta, ei asialle enään mitään voi :/ mutta aina kannattaa yrittää! ja jos tekijällä on enemmänkin tuomioita niin sehän voi kai vaikuttaa... ja ne sairaalan paperit jne... mutta mutta, miten todistaa jos kukaan ei myönnä eikä kukaan ole nähnyt? sana sanaa vastaan :(

"Murha ei koskaan mutta milloin pahoinpitely ja lähinnä törkeä pahoinpitely?"
Vanheneminen liittyy rikoksesta säädettyyn maksimirangaistukseen.

Eli pahoinpitelyn enimmäisrangaistus on 2 vuotta, törkeän 10 vuotta ja lievässä maksimirangaistus on sakkoa.

Kun sitten copy-pastetaan rikoslain 8.luvun ensimmäinen pykälä:
"Syyteoikeus vanhentuu, jollei syytettä ole nostettu

1) kahdessakymmenessä vuodessa, jos rikoksesta säädetty ankarin rangaistus on vankeutta määräajaksi yli kahdeksan vuoden,

2) kymmenessä vuodessa, jos ankarin rangaistus on yli kaksi vuotta ja enintään kahdeksan vuotta vankeutta,

3) viidessä vuodessa, jos ankarin rangaistus on yli vuosi ja enintään kaksi vuotta vankeutta, ja

4) kahdessa vuodessa, jos ankarin rangaistus on enintään vuosi vankeutta tai sakkoa.

Ankarimmalla rangaistuksella tarkoitetaan sitä rangaistusta, joka tekoon sovellettavassa rangaistussäännöksessä on säädetty enimmäisrangaistukseksi."

Niin nähdään että törkeä pahoinpitely vanhentuu 20 vuodessa, tavallinen pahoinpitely 5 vuodessa ja lievä kahdessa vuodessa.

Yhteistyössä