Kuulilla lantionpohjanlihasten treenailu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Toinen lapsi syntyy parin kuukauden päästä ja pidätyskyky joka ei koskaan kunnolla palautunut synnytyksen jälkeen on mennyt nyt lähes täysin.. Kuulat löytyy ja ajattelin alkaa niitä nyt säännöllisesti pitämään, mutta vinkkejä kaipaisin.. Riittääkö että ne laittaa vaan sisälle ja yrittää pitää siellä? Millaisia aikoja? Millaiset kuulat ois hyvät (mulla sellaiset jotka eivät ilmeisesti ole ihan kaikkein hygienisimmat, kun pallon sisälle menee reikä)? Ja millaisessa ajassa voisi saada jo tuloksia?

Tuloksia tulee yleensä hitaasti, kolme kuukautta yleensä kannattaa jumpata ennen kuin tuloksia alkaa näkyä, näin on sanonut asiaan erikoistunut fysioterapeutti minulle. Itse olen nyt vuoden treenaillut ja todellla heikkoa on ollut eteneminen.

En suosittele kuulia. Itselläni niistä ei ollut vaikeissa ongelmissa apua, mutta apteekin come-laitteesta oli jo lyhyemmässä ajassa, ehkä kuukaudessa. Sillä treenaaminen oli myös helpompaa, eikä liikettä voi tehdä väärin. Hinta on tosin isompi.

Kuulilla täytyy tehdä jotain, pelkkä paikallaan pitäminen ei riitä. Voit tehdä varmaan aika samanlaisia harjoitteita, kuin normaalissa lantionpohjan jumpassa. Joko supistaa nopeasti tai pitkäkestoisesti.

Olen pelkästään kuulia käyttäen pitänyt lantionpohjalihakset kunnossa. Aloitin ensimmäisen synnytyksen jälkeen ja treenaus kuulilla on vaan jatkunut edelleenkin. Minulle ainakin on sopinut tämä "laiskan" jumppa kun en muuten erikseen ole jaksanut tai muistanut treenata.
Tärkeää on hankkia laadukkaat hygieniset kuulat joissa ei narujen kohdallakaan reikiä. Silicon tai elastomer-pintaiset on parhaat oman kokemuksen mukaan.

[QUOTE="Maatushka";25868929]Saako raskaanaollessa käyttää noita kuulia vai onko joku tulehdusriski?[/QUOTE]

Olen käyttäny kuulia normaalisti nyt odotusaikanakin. Tein samoin myös ensimmäistämme odottaessa ja tunsin niiden auttavan lihaskuntoon.