Kuulen taas ilkeän äänen pääni sisällä

Tämä ääni kutsuu minua nimeltä ja haluaisi, että menen vessaan viiltämään vatsani auki :(. Välillä näitä harhoja tulee ja olen aika hukassa niiden kanssa. Juuri nyt on ollut vähän stressiä terapian hakemisten ja muiden pienten juttujen kanssa. Kuitenkin tällä kertaa tuo ääni tuli esiin, kun luin moniäänisten nettisivuja. Yleensäkin alan kuulemaan tuon äänen, jos olen ensin ajatellut sitä, mutta näin ei aina käy. Nyt taas kävi.
 
vierailija
Miksi äänet pään sisällä kehottaa aina tekemään pahoja asioita?
Miksei kukaan sano koskaan että äänet pääni sisällä kehottivat auttamaan ihmisiä, keksimään fuusioreaktorin, rakastamaan kaikkia tms?
 
Miksi äänet pään sisällä kehottaa aina tekemään pahoja asioita?
Miksei kukaan sano koskaan että äänet pääni sisällä kehottivat auttamaan ihmisiä, keksimään fuusioreaktorin, rakastamaan kaikkia tms?
Jaa-a, hyvä kysymys. Kuulemma länsimaissa äänet on ilkeämpiä kuin vaikka Afrikassa. Tää mun ääni aina haluaa, että satutan itseäni. Oon pari kertaa viiltänytkin vatsan auki äänen saattelemana tai ilman sitä.
 
vierailija
Onko paikka kunnolla ääniä kuulevien ryhmiä? Niistä saa apua äänien kanssa pärjäämiseen eri tekniikoiden avulla. Voit mm. nimetä ääneen ja opetella sanomaan sille, että nyt sinulla ei ole aikaa puhua sen kanssa. Onko sinulla diagnosia tai lääkitystä?

Olen huomannut, että stressaavat tilanteet pahentavat esim. skitsofreenikoiden oireita ja psykoosi ja harhat tulevat paljon helpommin stressaantuneena.
 
Onko paikka kunnolla ääniä kuulevien ryhmiä? Niistä saa apua äänien kanssa pärjäämiseen eri tekniikoiden avulla. Voit mm. nimetä ääneen ja opetella sanomaan sille, että nyt sinulla ei ole aikaa puhua sen kanssa. Onko sinulla diagnosia tai lääkitystä?

Olen huomannut, että stressaavat tilanteet pahentavat esim. skitsofreenikoiden oireita ja psykoosi ja harhat tulevat paljon helpommin stressaantuneena.
Täällä on joku moniäänisten vertaisohjaaja, johon olen ottanut yhteyttä, mutta ei olla vielä järjestetty tapaamista. Diagnoosi on epävakaa pers.häiriö, lääkitys on, mutta just piti lopettaa yks osastolla aloitettu lääke, kun siitä tuli niin pahoja sivuoireita.
 
vierailija
Muista soittaa heti 112, kun tuntuu siltä, että tekisit itsellesi jotain. Äänesi ovat vain harhoja, mutta kun ne ovat oikein voimakkaina ja akuutteina päällä, osastolla on turvallisinta.
 
Oletko turvassa siihen asti kun tajuat, että kyseessä ovat harhat ja että sinun ei tule missään tapauksessa vahingoittaa itseäsi vaikka ääni käskisi?
En mä vahingoita itseäni, jos en itse niin halua tehdä, sanoi ääni mitä hyvänsä, mutta kyllähän ne ajatukset alkaa pyöriä päässä väkisinkin, kun sitä hoetaan pään sisällä äänen toimesta. En oo kuitenkaan tekemässä itelleni nyt mitään.
 
Muista soittaa heti 112, kun tuntuu siltä, että tekisit itsellesi jotain. Äänesi ovat vain harhoja, mutta kun ne ovat oikein voimakkaina ja akuutteina päällä, osastolla on turvallisinta.
Joo no mua on joskus moitittu harhojen vuoksi ambulanssin tilaamisesta, että ihan herkästi en niin tee uudelleen. Osaan kuitenkin hakeutua päivystykseen itsekin, jos on pakko.
 
vierailija
Joo no mua on joskus moitittu harhojen vuoksi ambulanssin tilaamisesta, että ihan herkästi en niin tee uudelleen. Osaan kuitenkin hakeutua päivystykseen itsekin, jos on pakko.
Kuulostaa siltä, että olet harhoista huolimatta hyvällä tiellä sairautesi haltuun ottamisen kanssa. Ymmärrät, että harhat ovat harhoja ja osaat hakea apua. Ja sain vaikutelman, että otat lääkkeesikin. Kyllä sinä tästä selviät!
 
vierailija
No onhan sulla aikas hyvin mennyt kun oot ollu 8kk vahingoittamatta itseäsi ja ollut osastollakin hoidossa.
Joo siis en oo vahingoittanu itteeni, mutta ollut kyllä todella lähellä sen tekemistä ja jos oon osastohoidon tarpeessa, niin en kyllä voi kovin hyvin silloin.

Tänään pitäis lähteä päivätoiminnan retkelle ja pelottaa, että joku hyökkää sinne, plus nää äänet :(.
 

Yhteistyössä