Kuukuppi synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuppialokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuppialokas

Vieras
Koska ootte alkanu käyttään kuukuppia synntyksen jälkeen? Olettaen tietenki, että menkat on alkanu. Mulla nyt 2kk synnytyksestä ja menkat alko, joten mietin voiko kuukuppia jo käyttää.. En ole ennen käyttäny.

Mä ainakin käytin heti ekoista menkoista synnytyksen jälkeen. Synnytyksestä oli reilut 3 kk.
Jos paikat on kunnossa ja ei tunnu pahalta niin siitä vaan. Tietty sitten jos on jouduttu tikkaamaan ja ne ei oo parantunut kunnolla niin sit voi tuntua huonolta.
Mutta kokeilemallahan se sit selviää.

Kyllä sitä saa alkaa käyttää heti ekojen menkkojen aikaan jos vain itsestä hyvältä tuntuu. Mä inspiroiduin vauvan ollessa vajaa 4kk aloittamaan kupin käytön ihan ensimmäistä kertaa vaikka se on jo 2v seissyt kaapissa :D Opettelemista alkuun, mutta yllättävän hyvin lähti harjoituskiekka käyntiin ja tosi tyytyväinen olen :)

Tikkejä tuli 4, mutta haavat on parantunu jo aikaa sitte. Aluksi kupin laittaminen vähän tuntui ikävältä, mutta nyt kuppia ei kyllä tunne ollenkaan. Mietin vain, että voiko tästä olla jotain haittaa. Lantionpohjanlihaksia olen treenannut ahkerasti eikä kuppikaan tuntunut uppoavan tuonne rööriin :D