kuukupin käyttäjät!! Apua kaivataan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qkuppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qkuppi

Vieras
Käytän nyt toista kertaa kuukuppiani ja kummallakin kerralla se on vuotanut välillä ohi, ilmeisesti. Onko kellekään käynyt niin, että kupin vaihto isompaan kokoon olisi auttanut, vai mitäköhän teen väärin. Ei siis joka kerta vuoda, mutta sanotaan, että ehkä joka toinen tyhjennysväli. Eikä mun mielestä ole liian täysi..

Ja toinen. Onko kukaan vaihtanut kuukuppi.fi tilaustaan, kun siellähän on se 6kk takuu?? Saako helposti takuuseen uuden? Pitääkö vanha lähettää takaisin?

Veikkaisin ennemminkin tekniikkaongelmaa koska niitä on alussa oikeastaan kaikilla mutta on aika harvinaista etteikö kuppi kuin kuppi toimisi.

Odottaisin vielä ennen kuin ryntäisin vaihtamaan.

Mulla kanssa tuolta tilattu kuppi ja kaksissa menkoissa käyttänyt. Muistaakseni vanha piti palauttaa ja vaihto onnistuu toiseen kokoon tai rahaa. Vaihtaa ei saanut kuin kerran eli jos seuraavakaan koko ei passaa niin sitten ei enää saa rahoja takaisin...näin muistelin kun alkuun tiedustelin ehtoja. Mulla on tuo sininen Selene ja isompi koko.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se siitä!:
Veikkaisin ennemminkin tekniikkaongelmaa koska niitä on alussa oikeastaan kaikilla mutta on aika harvinaista etteikö kuppi kuin kuppi toimisi.

Odottaisin vielä ennen kuin ryntäisin vaihtamaan.

Mitäs tuolla tekniikkaongelmalla tarkoitat?? Voiko sen asentaa väärin?? Mistä muuten tietää, että siellä on se alipaine? Joo ja tarkoitus on nyt muutama kuukausi kokeilla, ennenkuin soittelen myyjälle, mutta vinkit on tervetulleita!! Kiitos, kun vaivauduit vastaamaan!!

Käyttö vaatii vähän treenausta. Varmista, ettei ohivuotokerroilla kuppi ole jäänyt jotenkin luttuun toisesta sivusta (pyöräytä vaikka sormella reuna) ja että se on oikealla paikalla ( ei liian syvällä tai vinossa) ja että alipaine toimii.
Mullakin joku kerta falskannut, mutta silloin ollut ilmeisesti huonosti paikallaan, koska lumpsahtanut poiskin helposti eli ei ole ollut alipainetta.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnananna:
Mulla kanssa tuolta tilattu kuppi ja kaksissa menkoissa käyttänyt. Muistaakseni vanha piti palauttaa ja vaihto onnistuu toiseen kokoon tai rahaa. Vaihtaa ei saanut kuin kerran eli jos seuraavakaan koko ei passaa niin sitten ei enää saa rahoja takaisin...näin muistelin kun alkuun tiedustelin ehtoja. Mulla on tuo sininen Selene ja isompi koko.

Eli yritän vielä, kun tämä koko mulle pitäisi passata.. mutta jos isäntä on venyttänyt paikat :O :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käyttö vaatii vähän treenausta. Varmista, ettei ohivuotokerroilla kuppi ole jäänyt jotenkin luttuun toisesta sivusta (pyöräytä vaikka sormella reuna) ja että se on oikealla paikalla ( ei liian syvällä tai vinossa) ja että alipaine toimii.
Mullakin joku kerta falskannut, mutta silloin ollut ilmeisesti huonosti paikallaan, koska lumpsahtanut poiskin helposti eli ei ole ollut alipainetta.

Kun tuota alipainejuttua just en ymmärrä, et mistä tietää.. Joka kerta pyöräytän sormella, et on täysin auki. ja mulla se menee ihan "pohjaan" asti se kuppi..en tiedä missä oikea kohta on, kun ei ohjeissakaan lukenut :(

Itse käytön alkuaikoina opittua: jos kuukautiset ovat runsaat ja kupin tyhjennyksen aikana ehtii vuotaa verta emättimeen tai täyttä kuppia tyhjentäessä emättimen seinämiin jää verta, se valuskelee sieltä kupin uudelleen laiton jälkeen pikkuhiljaa pöksyihin ja saattaa vaikuttaa ohivuodolta. (Käytössä täällä siis isompi Lunette.)

Mulla ei ole asentamisen kanssa ollut hankaluuksia mutta pois otto vaatii aikaa.....lihaksilla pitää aina puristaa jotta saa kupin alemmaksi......

Mulla ei ole asentamisen kanssa ollut hankaluuksia mutta pois otto vaatii aikaa.....lihaksilla pitää aina puristaa jotta saa kupin alemmaksi......

RUli mieleen KUmmeli ja se valmentaja "PuRRRRIsta PerRRseellä..." se joka valmesti Timo silakkaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Panacea:
Itse käytön alkuaikoina opittua: jos kuukautiset ovat runsaat ja kupin tyhjennyksen aikana ehtii vuotaa verta emättimeen tai täyttä kuppia tyhjentäessä emättimen seinämiin jää verta, se valuskelee sieltä kupin uudelleen laiton jälkeen pikkuhiljaa pöksyihin ja saattaa vaikuttaa ohivuodolta. (Käytössä täällä siis isompi Lunette.)

Olen tämänkin jo huomannut ja siihen löysin sen niksin, että "pyyhkii" sormella seinät siitä mihin kuppi ei asennuksen jälkeen osu..eli en usko et on tätä.

Ja joskus muuten sen tuntee, kun tulee ohi. Voiko se "hörpätä" ilmaa välillä jostain syystä??

Alkuperäinen kirjoittaja Kummeli:

RUli mieleen KUmmeli ja se valmentaja "PuRRRRIsta PerRRseellä..." se joka valmesti Timo silakkaa :D

Siis TULI mieleen... jne.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja qkuppi:

Olen tämänkin jo huomannut ja siihen löysin sen niksin, että "pyyhkii" sormella seinät siitä mihin kuppi ei asennuksen jälkeen osu..eli en usko et on tätä.

Ja joskus muuten sen tuntee, kun tulee ohi. Voiko se "hörpätä" ilmaa välillä jostain syystä??

Hm, voisikohan olla niin, että kuukuppi menee ns. liian syvälle, kohdunsuun ohi emättimen pohjukkaan? Sekin on periaatteessa mahdollista, noissa kuvallisissa ohjeissahan kaavakuvissa kuukuppi asettuu pikemminkin emättimen puoliväliin kuin pohjaan saakka.

Toinen kysymys on sitten, miten kupin saisi oikeaan paikkaan. Tietysti jos asettamisen jälkeen kokeilee sormilla kuukupin ympärillä ja siellä "ulkopuolella" tuntuu kohdun napukka, tietää ettei kuppi ole oikeassa paikassa. Tuo edellyttää kuitenkin jonkun verran oman anatomian tuntemusta.

Hm, voisikohan olla niin, että kuukuppi menee ns. liian syvälle, kohdunsuun ohi emättimen pohjukkaan? Sekin on periaatteessa mahdollista, noissa kuvallisissa ohjeissahan kaavakuvissa kuukuppi asettuu pikemminkin emättimen puoliväliin kuin pohjaan saakka.

Toinen kysymys on sitten, miten kupin saisi oikeaan paikkaan. Tietysti jos asettamisen jälkeen kokeilee sormilla kuukupin ympärillä ja siellä "ulkopuolella" tuntuu kohdun napukka, tietää ettei kuppi ole oikeassa paikassa. Tuo edellyttää kuitenkin jonkun verran oman anatomian tuntemusta.

Mun napukan kyllä huomaisi!! On isoa tekoa :D Mutta mites sen kupin sitten saa alemmas asennettua?? Kun pohjaan se pakkautuu..

Onkohan meikäläisestä virtuaaligynekologiksi :D Jos sen antaisi ns. avautua aikaisemmin ja sitten yrittäisi sorvata oikeaan kohtaan... Mutta oisko tuo sitten tosiaan liian kapea, jos ohi vuotaa. Itselläni oli jo alusta saakka ennen synnytyksiä käytössä isompi koko, juuri koska arvelin että tuskin se liian iso voi olla (vrt. vauvan pää :)) mutta liian kapea ehkä hyvinkin. Kun sitä kuitenkin itse koko ajan liikkuu, lihakset tekee töitä ja välillä tulee käytyä esim. vessassa kuppia tyhjentämättä jne.

:D

Just noin! Purista Persseellä normaalisti!!!!!

Onkohan meikäläisestä virtuaaligynekologiksi :D Jos sen antaisi ns. avautua aikaisemmin ja sitten yrittäisi sorvata oikeaan kohtaan... Mutta oisko tuo sitten tosiaan liian kapea, jos ohi vuotaa. Itselläni oli jo alusta saakka ennen synnytyksiä käytössä isompi koko, juuri koska arvelin että tuskin se liian iso voi olla (vrt. vauvan pää :)) mutta liian kapea ehkä hyvinkin. Kun sitä kuitenkin itse koko ajan liikkuu, lihakset tekee töitä ja välillä tulee käytyä esim. vessassa kuppia tyhjentämättä jne.

Tuo pienempi mulla on just sen takia, etten ole synnyttänyt.. Mutta jos mä ollenkin väljä jo lähteissään :D Pitää koittaa tuota, ettei suoraan survo sitä niin syvälle! Se ei kuitenkaan se isompi ole muistaakseni kauhean paljon isompi halkaisijaltaan..

Oletko käynyt Kuukuppikunnan sivuilla? Sieltäkin voisi löytyä vinkkiä.

Pulmakulma: http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=pulmat

Käytännön kikat: http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=kikat

Isomman kupin halkaisija on hiukan isompi, mutta isompi on myös vähän pidempi eli syvempi -> tulee parempi vakuumi.

Mulle tuntuu tuo isompi olevan liian iso, siitäkin huolimatta että falskaa.
Ja luulen että se falskaa siksi että laskeutuu liian alas päiväsaikaan. Ainoastaan öisin se istuu tukevasti, koska se jotenkin makuuasennossa hiipii sinne ylös.
Liian iso se tuntuu olevan siksi, että tekee olon niin kipeäksi.
Luojan kiitos sitä ei nyt taas vuoteen tarvita.

Oletko käynyt Kuukuppikunnan sivuilla? Sieltäkin voisi löytyä vinkkiä.

Isomman kupin halkaisija on hiukan isompi, mutta isompi on myös vähän pidempi eli syvempi -> tulee parempi vakuumi.

Kiitos, mutta kyllä olen :( Tuo sitten tuossa isommassa voi olla ongelma, jos on paljonkin pidempi..

Oma kokemukseni mukaan Lunette ei kyllä mulla loppupeleissä ollutkaan se varmin kuukuppi. Tämä on aivan tosi juttu. Mulla parien viimeisten menkkojen ajan oli ähellystä ja itkupotkuraivaria kun koetin pärjätä niin isolla kuin pikkuisellakin Lunetella. Mutta ei. Ohi vaan falskaa eikä kuppikaan monista yrityksistä huolimatta meinaa aueta eikä asettua paikalleen. Onneks oli lilac cup vielä tallella, se on toiminut moitteettomasti vaikka se onkin liukas ja tuntuu tarttuvan kovempaa kiinni niin eipä ole ohi antanut ennen kuin on ollut yli puolet täyttynyt.
Kaikki ei sovi kaikkien anatomialle.
Mielestäni Lunette on silleen aika kovaa materiaaliakin vielä että jos sitä joutuu vähän väliä asettelemaan uudestaan, mulla ainakin kipeytyy paikat siitä. Joten ennemmin sitten ladycupia käytän vaikkakin sen poistaminen onkin työlästä touhua. Ainakaan se ei tee kipeätä. :)

Mulla on runsaat kuukautiset ja kuppi alkaa falskata 1,5-2 tunnin päästä tyhjennyksestä ekoina päivinä. Ei ole täynnä, mutta parin vuoden kupittelukokemuksella olen tullut siihen tulokseen, että kuukautisten ekoina päivinä kohdunnapukka on niin alhaalla, että ryöstää osan tilasta kupissa ja kuppi on "täynnä " jo ennen kuin onkaan oikeasti. Viimeisinä päivinä kuppi toimii niin kuin pitääkin ja on mukava käyttää. Suosiolla olenkin runsaimpina päivinä käyttänytkin tamponia.

Yhteistyössä