Kuukupin käyttäjät APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos jos joku osaa auttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos jos joku osaa auttaa

Vieras
Ostin kuukupin ja se on nyt ensimmäisiä päiviä käytössä.
Tosi mukava, ei tarvi pelata (haisevien) siteiden ja tampoonien kanssa, MUTTA
minä en meinaa saada sitä pois!
Siis mikä on pielessä? Vaikka yritän jättää sen ihan alas (se "antenni" jää melkein kokonaan ulkopuolelle) se on pois otettaessa noussut ylemmäs enkä meinaa saada sitä mitenkään kiskottua ulos.
Voiko se olla minulle liian iso (kaksi lasta, mutta sektiolla ei alakautta) eli kävisikö koko yksi mahdollisesti paremmin?

Merkki on Lunette (jos niitä on useamman merkkisiä)

Jep, ohivuotoja ei ole ollut, mutta kun se poisotto on niin kamalan vaikeaa. Se oli aamulla noussut niin ylös, ettei meinannut sormilla saada otetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saatkosen tyhjiön pois ennenkuin alat kiskomaan alas, tulee helpommin eli paina siitä reunasta niin että pääsee ilmaa.

en saa, kun se nousee niin ylös että nipin napin saan antennin päästä kiinni. ja kun en saa kunnolla kiinni se lipsahtaa sormista. aamulla temppuilin melkein 10 minuuttia ennenkuin sain pois.

jos ei helpotu on pakko harkita paluuta siteisiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos jos joku osaa auttaa :
Jep, ohivuotoja ei ole ollut, mutta kun se poisotto on niin kamalan vaikeaa. Se oli aamulla noussut niin ylös, ettei meinannut sormilla saada otetta.

Mulla kyllä sama ongelma, en meinaa saada pois ja tyhjättyä millään, kun niin ylös nousee :(
Vaikka on tosi hyvä keksintö ollut, verrattuna naistenvaippoihin tai "tiivisteisiin" niinkuin mies sanoi :laugh:

No ihan aluks: älä hätäänny!
Se poistaminen on alkuun hankalaa mutta sen niksin oppii nopeesti. Kuukuppikunnan nettisivuilla oli hyviä ohjeita, voin yrittää ettii sulle kohta... Mutta mulla ainakin on helpoin tapa ottaa pois kuppia sillain, että istuu (pytyllä ) ja nojaanvähän taaksepäin, yrittää rentoutua kunnolla ja sit alkaa "synnyttää" sitä kuppia ulospäin, ihan oikeesti siis työnnät niillä lihaksilla, joilla lastakin ponnistetaan :) Nappaat pinsettiotteella antennista kiinni ja jatkat puskemista kunnes saat otteen siihen kupin alaosaan ja sormilla puristat, että se alipaine kupista lähtee pois ja saat otettua sen pois. POis ottaessa mä ainakin "rutistan" sitä vähän samaan muotoon kuin laittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja HyväSylvi:
No ihan aluks: älä hätäänny!
Se poistaminen on alkuun hankalaa mutta sen niksin oppii nopeesti. Kuukuppikunnan nettisivuilla oli hyviä ohjeita, voin yrittää ettii sulle kohta... Mutta mulla ainakin on helpoin tapa ottaa pois kuppia sillain, että istuu (pytyllä ) ja nojaanvähän taaksepäin, yrittää rentoutua kunnolla ja sit alkaa "synnyttää" sitä kuppia ulospäin, ihan oikeesti siis työnnät niillä lihaksilla, joilla lastakin ponnistetaan :) Nappaat pinsettiotteella antennista kiinni ja jatkat puskemista kunnes saat otteen siihen kupin alaosaan ja sormilla puristat, että se alipaine kupista lähtee pois ja saat otettua sen pois. POis ottaessa mä ainakin "rutistan" sitä vähän samaan muotoon kuin laittaessa.

Pakko sanoa, että ei se NOIN KAMALAA ole, että pitäisi verrata synnytykseen :D

mullakin se ulosotto toimii niin et lihaksilla pukkelen sitä kuppia alemmas. alussa oli just samoja ongelmia ja pientä paniikkia kuin aapeellakin, mutta nyt viisien menkkojen jälkeen on ku vanha tekijä :D

Kiitos neuvoista HyväSylvi

Tiedän itsekin että kun poisotto ei meinaa sujua hermostun ja jännitän lihaksia ja sehän on selvää että homma ei sitten suju.
Täytyy koittaa sinun asentoasi, jos se olisi parempi

Ap, tällaset ohjeet löysin nopsaan ettiessäni, auttaisko yhtään:

Lainaus:
# Purista kupin pohjaa kevyesti tai työnnä sormi kupin ja emättimen seinän väliin ja paina kupin seinämää kohti sen keskustaa. Tällöin kuppi litistyy sen verran, että paine tasaantuu ja kuppi irtoaa. HUOM! Tämä on tärkeä vaihe kupin poistossa; jos paineen jättää tasaamatta, kupin kiskominen on todennäköisesti kivuliasta.
# Pidä litistyneestä kupista kiinni ja vedä sitä alaspäin. Voit yrittää sormella painaen taittaa kuppia läpileikkaukseltaan U:n muotoiseksi kouruksi (jonka pohjalle sormi jää ), jolloin kuppi tulee helpommin ulos kuin pelkästään litistettynä. Koko operaation ajan tulee kuitenkin varoa läikyttämästä kupin sisältöä, mikäli poistaa kuppia sellaisissa oloissa, joissa läikkymisestä aiheutuu sotkua. Tämä voi aluksi olla hyvinkin hankalaa, mutta harjoituksen myötä kupin poistaminen helpottuu.

Sitä tosiaan kannattaa työntää lihaksilla alaspäin. Esim. aamulla poisotettaessa, kuppi saattaa olla tosi ylhäällä. Älä ryntää heti herättyäsi tyhjentämän kuppia, vaan käveleskelet jonku aikaa. Oot rentona ja pystyasennossa, niin se kuppi saattaa 'valua' hiukan alaspäin.

Parempi on työntää kuppia muutaman lyhyen työnnön, kuin yhden-kahden pitkän työnnön.. U know..

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos kaikille neuvoista:
toivottavasti homma helpottuu,koska jo parin päivän kokemuksella tätä olisi ihana vaihtoehto -sitä poisottoa lukuunottamatta...

On kyllä ehdottomasti alkuvaikeuksien arvoista! Paits että säästää rahaa (ja luonnonvaroja ;) ) niin mulla on kuukautiskivut hävinneet mystisesti kuppeilun alottamisen jälkeen. Moni muu sanoo samaa, vaikkei asiasta kai mitään tieteellistä näyttöä ole..? Olin aiemmin sellanen "taju kankaalle"-kipuilija parina ekana menkkapäivänä, nyt ei tartte ees kipulääkkeitä ottaa :)

Ja muista poistaa se alipaine, muuten kupin irroittaminen on TOSI hankalaa :)

Kun oot oppinu poisotonkin, niin uskallat lyhentää antenninkin ihan tapiksi.. Sitä ei tarvi enää kun tekniikan osaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja HyväSylvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos kaikille neuvoista:
toivottavasti homma helpottuu,koska jo parin päivän kokemuksella tätä olisi ihana vaihtoehto -sitä poisottoa lukuunottamatta...

On kyllä ehdottomasti alkuvaikeuksien arvoista! Paits että säästää rahaa (ja luonnonvaroja ;) ) niin mulla on kuukautiskivut hävinneet mystisesti kuppeilun alottamisen jälkeen. Moni muu sanoo samaa, vaikkei asiasta kai mitään tieteellistä näyttöä ole..? Olin aiemmin sellanen "taju kankaalle"-kipuilija parina ekana menkkapäivänä, nyt ei tartte ees kipulääkkeitä ottaa :)

Sama täällä. AInut kipu mikä on jäljellä kuukautisista on päänsärky päivää ennen ja jälkeen menkkojen. Tampooniaikaan mulla oli koko keskivartalo kuin tulessa...

Yhteistyössä