kuukautisten siirtäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hormoonihullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hormoonihullu

Vieras
Onko kenelläkään kokemuksia kuukautisten siirtämisestä? Ei e-pillereillä, vaan joku keltarauhashormoonituote (jonka nimeä en nyt muista).

Harkitsen tuota ja terveydenhoitaja vakuutteli asian olevan turvallista. Minulle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt. Pää menee sekaisin pillereistä, siis hermot TOSI kireällä, saan raivareita yms. mielialavaihteluja. Nyt mietityttää, että uskallanko lähteä tuohon siirtämiseen.

Olisin kiitollinen jos voisitte jakaa kokemuksia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.06.2005 klo 22:14 hormoonihullu kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia kuukautisten siirtämisestä? Ei e-pillereillä, vaan joku keltarauhashormoonituote (jonka nimeä en nyt muista).

Harkitsen tuota ja terveydenhoitaja vakuutteli asian olevan turvallista. Minulle ei sovi hormonaaliset ehkäisyt. Pää menee sekaisin pillereistä, siis hermot TOSI kireällä, saan raivareita yms. mielialavaihteluja. Nyt mietityttää, että uskallanko lähteä tuohon siirtämiseen.

Olisin kiitollinen jos voisitte jakaa kokemuksia.

Olen kokeillut, mutta tulos ei ollut haluttu... Eli söin kuurin noita siirtopillereitä ja siitä huolimatta kuukautiset tulivat aivan normaalin aikataulun mukaan. :( Nooh, monella on kuulemma onnistunutkin, itselläni on ilmeisen vahva oma hormoonitoiminta... Sivuvaikutuksia minulle ei tullut, vaikka normaaleja pillereitä en minäkään niiden takia halua käyttää.
Jos päätät näillä kuukautisia siirtää, niin kannattaa olla ajoissa asialla, sillä lopputulos on varmempi, jos siirretään jo edellinen tai vielä sitäkin edellinen kierto, eikä vain juuri sitä haluttua kertaa.

Kiitos kun kerroit kokemuksia! Nyt on neljäs päivä pillereitä mennyt. Ainakaan tänään ei kuulunut menkkoja. Tänään tai huomenna (su tai ma) olisi pitänyt alun perin alkaa ja aloitin pillerit torstaina. Pieniä menkkamaisia kipuja kyllä on ja jotenkin turvonnut olo. Tekee myös mieli syödä koko ajan! Mutta sehän ei ole mitään uutta :-)) Muita sivuvaikutuksia en ole huomannut. Ehkä vähän herkemmin hermostun, mutta se voi johtua muustakin (kiireinen aika töissä / kotona, matkustelua, lyhyet yöunet... yms.)

Yhteistyössä