kuukautisten puuttuminen ja lihominen

• Viestiketjun aloittaja hanna j.
  • Ensimmäinen viesti
hanna j.
Mistä mahtaa olla kyse? Kuukautiset ovat puuttuneet jo useamman kuukauden, ja kehoni on tänä aikana alkanut kerätä rasvaa itseensä oikein reippaasti vaikka ruokailutottumukkset ja muutkin elintavat ovat ihan samat. Ikäni puolesta minn pitäisi olla naisen hormonitoiminnan tasaisimmassa vaiheessa.

Raskaustesti
Minulla rupesi nelikymppisenä paino nousemaan ilman mitään sen kummempia.

Et kertonut ikääsi eikä tietysti tarvitsekaan, mutta olisiko hyvä mennä gynelle ja teettää hormonitesti. Se selvittäisi varmaan paljon.

piipiipikkuinen
Hormonitoiminnassa on ilmeisesti tullut jotakin muutoksia. Kannattaisi varmaan kipaista kysäisemässä lääkäriltä. Joskus vaikka joku sairaus tms. voi pistää hormonit sekaisin. Lääkäri osaa vastata varmaan paremmin.

Ex-ruipelo
Alkuperäinen kirjoittaja Raskaustesti:
Minulla rupesi nelikymppisenä paino nousemaan ilman mitään sen kummempia..
Sama juttu. Elintavoissa ei muutoksia ja paino nousi pari vuotta sitten yhtäkkiä 5-6kg. Nousu ei onneksi ole jatkunut, silti ihmettelen pomppaisua. Outoa. Onkohan tuo 40v joku rajapyykki ihmisen elämässä?

Samaa täällä
Kyllä 40 kieppeillä paino nousu aika lailla. Otis itseäni niskasta kiinni ja nyt ollaan taas ruipelon tasolla.

Ruokamäärä piti pudottaa liki puoleen ja liikuntaa lisätä. Näin olen kropaltani samankokoinen kuin 20 ikään.

karina?
Samat kokemukset. Noin 40v.paino alkoi nousta, kaikkiaan noin 10kg tuli tuolloin lisää, ja siinä se oli ja pysyi, ei lähtenyt millään konstilla pois...mutta nyt viime vuoden aikana se sitten lähti, yhtä ihmeellisesti kuin oli tullutkin, ilman sen kummempia laihdutuskonsteja tms. Ikää nyt 50v. FSH -testi 87, menkat olleet viimeksi n.4kk sitten, eli vaihdevuodet alkaneet, ja sen kyllä myöskin tuntee kropassaan... Olen sitä mieltä, että ainakin omalla kohdallani tuo painon nousu ja lasku ovat hormonijuttuja, tuo puoli kun on ollut koko ikäni aivan sekaisin.

Yhteistyössä