Kuukautisten poisjäänti

• Viestiketjun aloittaja Amoxin
  • Ensimmäinen viesti
Amoxin
Tiedän kokemuksesta että niukat kuukautiset voivat jäädä tulematta jos on syönyt ibuprofeenia, mutta voiko kuukautiset jäädä pois myös antibioottikuurin vuoksi?

en ole varma
mutta mulla ainakin kävi kerran niin, että käyttäessäni ehkäisyrengasta menkkani tulivat todella säännöllisesti melkein tunnilleen samaan aikaan, mutta Amoxin-kuurin syötyäni ne myöhästyivät kokonaisen päivän. Ei ole paljon, mutta huomattava myöhästys muuten niin kellontarkkoihin rengasmenkkoihini. Tätä ei tapahtunut kuin tuon yhden ainoan kerran koko sinä aikana kuin rengasta käytin (n. vuosi). Että kai niillä antibiooteilla jotain vaikutusta voi olla..

Amoxin
Periaatteessa raskauden ei pitäisi olla mahdollinen, kun olen syönyt säännöllisesti e-pillereitä, mutta tietystihän se yksikin prosentti aina jonkun kohdalle osuu... Minulla on tosiaan e-pillereiden vuoksi todella niukat kuukautiset, joten olemassa on vielä sekin mahdollisuus, että kuukautiseni ovat taas loppuneet kokonaan e-pillereiden vuoksi.

heikentää
Luepas se Amoxinin ohje. Muistaakseni siellä sanotaan, että se voi heikentää e-pillereiden tehoa. Jos on heikentänyt tarpeeksi ja sinä et ole käyttänyt lisäehkäisyä, niin voit olla raskaana.
Lääkärin tai viimeistään apteekkihenkilökunnan pitäisi sanoa asiasta, mutta lääkkeistä kannattaa aina itse lukea niiden sivuvaikutukset.

Yhteistyössä