M
myöhäistäkö89
Vieras
Lopetin viisi vuotta kestäneen hormoniehkäisyn (mercilon, nuvaring) viime maaliskuussa ollessani 24-vuotias. Menkkoja ei ole kuulunut sen jälkeen. Ennen hormoniehkäisyä ja sen aikana kuukautiset ovat aina olleet säännölliset. Raskaana en ole. Lasta emme ole yrittäneet eikä vauva ole ajankohtainen vielä pariin vuoteen, mutta haaveissa kuitenkin tulevaisuudessa ja siksi asia huolettaa. Ultraäänitutkimuksessa kohtu ja munasarjat olivat normaalit, mutta munasarjoissa ei näkynyt yhtään munarakkuloita ja kohdun limakalvo oli ohut.
Mitä syitä kuukautisten poisjäämiselle voi olla, kun ikäkään ei pitäisi olla esteenä? Olen tahattomasti laihtunut kesän jälkeen normaalipainostani 57 kg ? 52,5 kg, pituus 173 cm. Voiko alipaino yksin olla syynä tilanteeseen? Olen aina ollut luontojani hoikka. Kilpirauhasvasta-aineet olivat viime verikokeessa koholla, mutta kilpirauhasarvot kuitenkin normaalit, samoin kilpirauhanen näytti normaalilta ultrassa. Mitä tutkimuksia vielä voidaan tehdä?
Tutkimukset toki jatkuvat, mutta vasta joulun jälkeen. Odottavan aika on pitkä...
Mitä syitä kuukautisten poisjäämiselle voi olla, kun ikäkään ei pitäisi olla esteenä? Olen tahattomasti laihtunut kesän jälkeen normaalipainostani 57 kg ? 52,5 kg, pituus 173 cm. Voiko alipaino yksin olla syynä tilanteeseen? Olen aina ollut luontojani hoikka. Kilpirauhasvasta-aineet olivat viime verikokeessa koholla, mutta kilpirauhasarvot kuitenkin normaalit, samoin kilpirauhanen näytti normaalilta ultrassa. Mitä tutkimuksia vielä voidaan tehdä?
Tutkimukset toki jatkuvat, mutta vasta joulun jälkeen. Odottavan aika on pitkä...