Kuukautisten aikana uimaan ilman tampoonia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja häpeä:
Miten ummessa oikein voi olla jos ei tampoonia voi käyttää? Itsekin olen ollut ujo tyttö joka ei edes parhaalle ystävälleen kehdannut kertoa menkoista, mutta kyllä minä tampooneja osasin silti käydä ostamassa. Mitä siitä että pääset suihkusta pukukopille, pääsen minäkin vaikka omaan melko runsaan vuodon. Siellä vedessä sitä vuotoa on joka tapauksessa päässyt altaaseen.

Etkö tajua mitä tarkoittaa, jos on ummessa eikä voi käyttää tampoonia ennen kuin on käynyt gynellä ja menettänyt neitsyytensä? Meinaatko, että se tarkoittaa juurikin sitä, että ei kehtaa ostaa niitä? Kyllä - kehtasin ostaa niitä, mutta kun ei sisääni mennyt mikään. Ei kertakaikkiaan mikään. Todellakaan edes yhdyntä silloin melkein täysi-ikäisenä ei onnistunut ennen gynereissua.

Mitä se gyne sitten asian eteen teki?

Ihan normaalin sisätutkimuksen ja lisäksi käytti sitä ultraa... mikä sen nimi onkaan millä tehdään alapään ultra. Ultrasi siis ihan tarkastaakseen, mutta samalla hoitui se puoli asiasta eli yhdyntäkin onnistui sen gynekeikan jälkeen.

Että ultraus alakautta kyllä onnistui mutta ei tampoonin astus? Älä viitsi.

Itselläni oli tiukat kavot joiden puhkaisemiseen tarvittiin paljon työtä ja gynekologin apua, mutta ei sitä kyllä ultralaitteella tehty eikä olisi voitukaan. Sehän olisi käynyt ihan hirmu kipeääkin. Tampoonia kyllä silti pystyin käyttämään.

Ai koska sinulla tarvittiin paljon töitä jne niin se tarkoittaa sitä, että joku toinen ei ole onnistunut yhdynnässä ja käyttämään tampoonia, koska kalvojen puhkaisu onnistuikin helpommin? Niinkö?

Minä kävin ensin terveyskeskuksessa ja siellä ei sisätutkimus onnistunut sitten alkuunkaan. Sain lähetteen oikein gynelle enkä minä todellakaan tiedä mitä hän teki, normaalin tutkimuksen noin omasta mielestäni. Mitäs minä niistä tiedän. Kipeää ei mikään tehnyt. Ultrasi vielä, koska se terveyskeskuksen lääkäri sanoi, että minulla ei ole kohtua. Ultrasi siis lähinnä siitä syystä, että näytti sen kohdun minulle, että kyllä se siellä on.

Eli halusit uskoa tai et niin näin se nyt vain meni. Tampoonit ei menneet sisään ja puoli vuotta ainakin koitettiin yhdyntöjäkin, mutat ei niin ei.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Minkä kokoista tamppoonia olet mahtanut sisällesi sitten koittaa tunkea? Ja oletko varma että se oli tamppooni?!?!

Mikä kysymys tämä oli?`Mitenniin olenko varma? Sekoitatko itse usein sitten esim. kurkun ja tampoonin? Tai banaanin ja tampoonin?

No ihan tiedoksesi, että se oli Tampaxin se pienikokoisin ja asetinkin oli. Lisäksi koitin jossain vaiheessa myös O.b:n pienintä mallia.

Nykyisin toki pystyn käyttämään niitäkin,mutta miellyttäviltä ne ei ole koskaan tuntuneet käyttää.

Helvetti mitä kysymyksiä. Toivottavasti omilla tytöillänne on selvät sävelet omien toosiensa suhteen teini-iässä.

Nii nuorilla tytöillä kun on se immenkalvo mikä puhkeaa juuri yhdynnöissä, tamppoonin käytössä yms.. Toisilla se on niin tiukka että koskee ja tuntuu ettei sinne oikeasti mee mikään! Toisilla taas tulee verta ja kipua kun se sitten joskus puhkeaakaan.. Kaverini kärsimyksen olen nähnyt kun ei se penis vaan mene sinne reikään.. Lopulta parin vuoden jälkeen kovien kipujen jälkeen se onnistui, kun se vaan väkisin sinne laitettiin ja verta tuli kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Nii nuorilla tytöillä kun on se immenkalvo mikä puhkeaa juuri yhdynnöissä, tamppoonin käytössä yms.. Toisilla se on niin tiukka että koskee ja tuntuu ettei sinne oikeasti mee mikään! Toisilla taas tulee verta ja kipua kun se sitten joskus puhkeaakaan.. Kaverini kärsimyksen olen nähnyt kun ei se penis vaan mene sinne reikään.. Lopulta parin vuoden jälkeen kovien kipujen jälkeen se onnistui, kun se vaan väkisin sinne laitettiin ja verta tuli kyllä.

Minustakin aika outo tämä palstan asenne ja vastaukset. Minäkin voin vakuuttaa, että silloisen poikaystäväni kanssa ns. teimme kaikkemme. On muuten nykyinen mieheni. Muutaman kerran kävi niin, että yhdyntää koittaessa sattui NIIN PERHANASTI, että kävely seuraavana päivänäkin sattui jalkoväliin niin pirusti. Tunne oli vähän sama kuin jos olisi tipahtanut miesten pyörän tangon päälle hajareisin. Auts. :/

Ja joillekkin tehdään jopa kirurginen korjaus nukutuksessa kun ei vaan onnistu ei tamponin asettamiset eikä yhdynnät... Että näin. Alapäitä kun on niin monenlaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
Ja joillekkin tehdään jopa kirurginen korjaus nukutuksessa kun ei vaan onnistu ei tamponin asettamiset eikä yhdynnät... Että näin. Alapäitä kun on niin monenlaisia.

Joo tämä terveyskeskuksen lääkäri minulle selvittikin silloin, että korjausleikkaus voi tulla kyseeseen.

Arvatkaa vaan miten paniikissa olin kun 4kk oli niillä lääkärikäynneillä väliä. Ja jos en uskaltanut kotona kertoa tampoonien käytöstä (ostin ne siis salaa itse) niin arvatkaa vaan uskalsinko kertoa, että minulla ei lääkärin mielestä ole kohtua ja seinäkin on synnytyskanavassa. Seinästä siis puhui tämä lääkäri. Oli se leppoisa kevät mulle totta tosiaan. Ja kun kysyin lääkäriltä, että jos minulla ei ole kohtua ja menkat on tulleet ihan normaalisti niin miten hän sen selittää niin lääkäri vain totesi, että ei hän tiedä - älä kysele.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:

Joo tämä terveyskeskuksen lääkäri minulle selvittikin silloin, että korjausleikkaus voi tulla kyseeseen.

Arvatkaa vaan miten paniikissa olin kun 4kk oli niillä lääkärikäynneillä väliä. Ja jos en uskaltanut kotona kertoa tampoonien käytöstä (ostin ne siis salaa itse) niin arvatkaa vaan uskalsinko kertoa, että minulla ei lääkärin mielestä ole kohtua ja seinäkin on synnytyskanavassa. Seinästä siis puhui tämä lääkäri. Oli se leppoisa kevät mulle totta tosiaan. Ja kun kysyin lääkäriltä, että jos minulla ei ole kohtua ja menkat on tulleet ihan normaalisti niin miten hän sen selittää niin lääkäri vain totesi, että ei hän tiedä - älä kysele.

Hahhah haa... mahtoikohan kyseinen lääkäri olla nukkunut oppitunnilla missä puhuttiin naisen anatomiasta.... Voi ei, taas niin tyypillistä lääkärin toimintaa.. jos ei tiedä niin ottaa selvää!! Mutta ei laita teini-ikäistä kotiin ilman vastausksia... onneksi kaikki selvis lopulta, mutta mikä ahdistus sulla varmasti oli silloin.

hyi helvetti miten oksettavaa! mä en IKINÄ menis uimaan ilman tamponia. toi on niin saatanan epäkunnioittavaa muita ihmisiä kohtaan mitä sä teet. menisitkö itse uimaan altaaseen, jossa tietäisit että ui tyttö jolla on kuukautiset ja joka ei jaksa käyttää tamponia? en voi muuta sanoa kuin että todella oksettsvaa käytöstä saatana....

Yhteistyössä