A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja häpeä:Miten ummessa oikein voi olla jos ei tampoonia voi käyttää? Itsekin olen ollut ujo tyttö joka ei edes parhaalle ystävälleen kehdannut kertoa menkoista, mutta kyllä minä tampooneja osasin silti käydä ostamassa. Mitä siitä että pääset suihkusta pukukopille, pääsen minäkin vaikka omaan melko runsaan vuodon. Siellä vedessä sitä vuotoa on joka tapauksessa päässyt altaaseen.
Etkö tajua mitä tarkoittaa, jos on ummessa eikä voi käyttää tampoonia ennen kuin on käynyt gynellä ja menettänyt neitsyytensä? Meinaatko, että se tarkoittaa juurikin sitä, että ei kehtaa ostaa niitä? Kyllä - kehtasin ostaa niitä, mutta kun ei sisääni mennyt mikään. Ei kertakaikkiaan mikään. Todellakaan edes yhdyntä silloin melkein täysi-ikäisenä ei onnistunut ennen gynereissua.
Mitä se gyne sitten asian eteen teki?
Ihan normaalin sisätutkimuksen ja lisäksi käytti sitä ultraa... mikä sen nimi onkaan millä tehdään alapään ultra. Ultrasi siis ihan tarkastaakseen, mutta samalla hoitui se puoli asiasta eli yhdyntäkin onnistui sen gynekeikan jälkeen.
Että ultraus alakautta kyllä onnistui mutta ei tampoonin astus? Älä viitsi.
Itselläni oli tiukat kavot joiden puhkaisemiseen tarvittiin paljon työtä ja gynekologin apua, mutta ei sitä kyllä ultralaitteella tehty eikä olisi voitukaan. Sehän olisi käynyt ihan hirmu kipeääkin. Tampoonia kyllä silti pystyin käyttämään.
Ai koska sinulla tarvittiin paljon töitä jne niin se tarkoittaa sitä, että joku toinen ei ole onnistunut yhdynnässä ja käyttämään tampoonia, koska kalvojen puhkaisu onnistuikin helpommin? Niinkö?
Minä kävin ensin terveyskeskuksessa ja siellä ei sisätutkimus onnistunut sitten alkuunkaan. Sain lähetteen oikein gynelle enkä minä todellakaan tiedä mitä hän teki, normaalin tutkimuksen noin omasta mielestäni. Mitäs minä niistä tiedän. Kipeää ei mikään tehnyt. Ultrasi vielä, koska se terveyskeskuksen lääkäri sanoi, että minulla ei ole kohtua. Ultrasi siis lähinnä siitä syystä, että näytti sen kohdun minulle, että kyllä se siellä on.
Eli halusit uskoa tai et niin näin se nyt vain meni. Tampoonit ei menneet sisään ja puoli vuotta ainakin koitettiin yhdyntöjäkin, mutat ei niin ei.