kuukautismigreeni

Mulla on ja paha onkin.Tosin on migreeniä muinakin aikoina.Syön jatkuvasti estolääkitystä ja täsmälääkettä kohtauksen aikana.Tai en syö täsmälääkettä,koska käytän Imigran-suihketta nenään.Ensin oli tuo lääke tablettina,mutta ei kerinnyt vaikuttaa,koska oksensin.Tunnen päässä milloin kuukautiset ovat alkamassa,kun rupeaa sykkimään silmien väliin. :(
 
VADELMA:Mitä migreenilääkkeitä olet kokeillut kuukautismigreeniin?Mulla itselläni on nyt almogran ja ei auta,mutta niin olen kuullut,että mikään migreenilääke ei auta kuukautismigreeniin.

Mulla itselläni on nyt kuukautiset ja kova migreeni jälleen kerran päällä,olo ei ole mukava.

Onko kukaan saanut mistään migreenilääkkeestä apua kuukautismigreeniin,jos olette niin kertokaa mikä lääke auttaa?
 
Auttaako mikään lääke kuukautismigreeniin,osaako kukaan sanoa,kun olen kuullut,ettei oikein mikään lääke auttaisi?Mistä te muut joilla on kuukautismigreeniä olette saaneet apua migreeniin kuukautisten aikana?
 
Mulla ollut myös kuukautismigreeniä. Menivät pahemmaksi, kun sain ekan lapsen :/ . Mun neurologi sanoi, että mikään ei poista kuukautismigreeniä tai yleensäkään hormonitoiminnasta johtuvia (mulla myös ovismigreeni). Itse syön Atacand 16 mg estolääkkeenä ja se on helpottanut migreenejä niin, että en tarvi kuin 2 kpl tulehduskipulääkettä ja kipu menee pois. Aikaisemmin otin täsmälääkettä, Zomig 5 mg ja se vei kyllä kivun pois, mutta kipu palasi aina jokusen tunnin päästä takaisin. Itselläni Almogran ei vaikuttanut mitenkään, väsytti vaan vietävästi. Muistaakseni neurologi sanoi, että se on miedoimmasta päästä.

Jos sulla on paljon migreeniä niin kannattaa varmaan jutella lääkärin kanssa. Ja kannattaa ihmeessä kokeilla muitakin täsmälääkkeitä. Mulla kävi niin hyvin, että estolääke (ja todennäköisesti myös elämäntapamuutos-> terveellinen, säännöllinen ruokavalio) lievensi hormonaalisia migreenejä.
 
IINES:Minkälaiseen ruokavalioon vaihdoit ja minkälaista apua siitä oli kuukautismigreeniin?
Onko muilla ovismigreeniä oviksen aikana?Mitä migreenilääkkeitä olette käyttäneet kuukautismigreeniin?
 
Mulla on kai tota kuukautismigreeniä kun tuppaa iskee juuri menkkojen alkaessa... Mä olen napannu heti jotain särkylääkettä vaikka pari buranaa kun alkaa tuntua oireita niin usein saa sillä kuriin. Aina ei onnistu kun monta kertaa se särky alkaa yöllä ja aamulla onkin sitten päällä ja silloin ei auta mikään.

vuosi sitten menin eka kertaa lekurille päivystyksee päänsäryn takia ja sain kipupiikin (jonka takia oksensin koko loppupäivän). Seuraaval viikol marssin yksityiselle ja lekuri määräs Maxalt Rapitab- tabletteja. Pari kertaa on kohtaus päässy päälle sen jälkeen ja kyllä mulla on noi auttanu.

Eka kertaa kun otin niin päänsärky helpotti vartissa. Mä melkein itkin kun en voinu uskoa sitä todeksi. Kun oli se kamala jyskyttävä kipu ja oksetti ym ym ja yhtäkkiä ei enää mitää. Mulla kulkee ne tabut aina mukana ja lääkekaapissa on avaamaton paketti varalla.
 
Mulla on kans kuukautismigreeniä ja on aina ihan menkkojen alussa , ennen kun vuoto alkaa.
Zomig rapimelt on mullakin ja toisena lääkkeenä on miranax. Toisinaan pärjään miranaxilla toisinaan pitää ottaa lisäksi Zomig.
 
Mulla myös sama vaiva. Hormoniton ehkäisy voi auttaa, mulla on lisäksi estrogeeniä voiteena.

Otan monivitamiinin, magnesiumin, epaa ja uutena ubiqinonia. En tiedä johtuuko tuosta ubiqinonista vai mistä, mutta nyt oli ekat menkat ilman migreeniä kolmeen vuoteen!! Ihmeellistä! Tätä ennen olin saanut lievitystä akupunktiosta ja homeopatiasta ja mm. oksentelut kohtauksen yhteydessä olivat jo loppuneet. Kun ennen meni koko päivä pää pöntössä.
 
Hei!

Mulla hormooniperäinen migreeni joka tulee kerran kuussa ja kestää aina sen kolme päivää. Olen käyttänyt vaikka mitä täsmälääkkeitä, mm Imigranin nenäsumutteita. Alussa Imigran tehosi mutta kun käytin sitä muutaman vuoden niin teho heikkeni. Alkujaankin Imigran oli minulle sellainen lääke että se lievensi oireita mutta ei poistanut niitä kokonaan, migreeni tuntui kokoajan siinä taustalla. Jouduin menonikin suunnittelemaan migreenin tahtiin. En sopinut mitään menoja tietylle aikaa kuussa koska tiesin että silloin mulla on migreeni.

Nyt olen löytänyt Relert-merkkisen migreenilääkkeen ja käyttänyt sitä muutaman vuoden. Sillä oireet poistuvat kokonaan. Eli migreeni kestää mulla edelleen sen kolme päivää kuusta mutta tuon lääkkeen kanssa voin elää normaalisti eikä migreeni tunnu ollenkaan. Otan sitä aina 1-2 tablettia päivässä migreenin tultua. Lääkkeen otettua tulee tokkurainen olo mutta se menee muutamassa minuutissa ohi. Tuo lääke tuntuu olevan aika vähän käytetty lääke, sitä ei aina apteekissa ole ja lääkäritkin aina kysyy että onko se joku uusi lääke. Mulle siitä kuitenkin on iso apu. Ja mulla on auraton, hormooniperäinen migreeni.
 
Mulla on ollut kuukautismigreeniin imigran,zomig,maxalt rabitab ja mikään noista ei auttanut,mutta nyt sitten on ollut apua miranax lääkkeestä ja panacod lääkkeestä myöskin.

Onko teillä muilla oviksen aikana migreeniä?
 
Minulla myös miranax on auttanut jonkinverran. Mutta paras apu on ollu e-pillereiden vaihtaminen hormoonikierukkaan.
Täysin en ole migreenistä eroon päässyt, mutta kohtaukset ovat huomattavasti lyhempiä ja paremmin lääkkeillä poistettavissa. =)
 

Yhteistyössä