Kuukautiskivut synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vani

Vieras
Mun synnytyksestä on nyt 1v 3kk ja kk-kierto alkaa vihdoin palautua normaaliin. Kipeät menkat mulla on ollut aina, mutta nyt kipu tuntuu vähän oudossa paikkaa... Synnytyksessä mulla repesi paikat aika pahasti ja moneen suuntaan, kätilö ompeli mua kasaan lähes tunnin. Repeämät ovat kyllä täysin parantuneet, mutta aina kuukautisten aikana just niitä revenneitä kudoksia jomottaa aivan sairaasti. Siis sen lisäksi että myös alavatsa ja -selkä ovat kipeät. Onko kellään muulla kokemusta vastaavasta? Tai tietääkö joku mistä voi johtua, hormoneistako?

Vähän asian vierestä mutta...Justiinsa kattelin olisko aiheesta juttua kun pari päivää jouduin melkein kävelemään koukussa... Mulla 1v2kk ja menkat ollu heinäkuusta aika säännöllisenä mutta nyt tuntuu että on vaan joka kerta kipeemmät, ekan lapsen jälkeenkään ei mitään tällästä! Ja kovin kipuherkkä en ole! Yhden päivän tuntu että jokainen askeleenkin tärähdys sattuu.
Imetän edelleen kerran päivässä tai siis yössä :) Synnytys meni ilman repeämiä että mulla ei se ainakaan voi olla syynä, täytyyköhän tästä mennä gynelle, jos onkin jotain tulehdusta?

Yhteistyössä