Kuukautiskivut pissalle mennessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilona-alina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ilona-alina

Vieras
Ensinnäkin, ohi aiheen ulla on ollut nyt muutaman kerran niin, että yhtäkkiä alkaa kuukautiskivut töissä kesken päivän, vaikka EI OLE KUUKAUTISIA! En ole varma, on saattanut liittyä ovulaation jälkeiseen aikaan, jolloin mulla on ennenkin ollut kipua ja gyne on ultrannut että on nestettä kohdussa(jotenkin se liittyi siihen munasolun vapautumiseen). Siis tuntuu ihan samanlaiselta kohdun alueen kouristuskivulta.

Mutta nyt viimeisin uusi havainto, on että kuukautisten aikana en oikein pystyisi menemään pissalle, koska heti kun istun pöntölle niin kohtu alkaa supistella kauheasti ja sattuu niin pirusti. Muistan että tää sama homma oli tokan lapsen synnytyksen aikana, en pystynyt pissaamaan tai istumaan pöntölle kun supistelukipu tuli liian voimakkaanaa. Nyt siis en ole raskaana enkä synnyttämässä, ihan vaan menkat on.

Onko kellään kokemusta tällaisesta? On mulla ennenkin ollut kuukautiskipuja, mutta ei ne ennen pissaamista ole häirinneet.

Kohtu on taaksepäin kallistunut jos se jotain meinaa.

En halua googlettaa endometrioosi, koska mä en haluaaaaaaa sitä! :( Älkää nyt sanoko, että tää on sitä. Eikö se näy gynekologisessa tutkimuksessa mitenkään, meinaan kun olen käynyt gynelläkin lähiaikoina (ultrattiin) eikä näkynyt mitään epänormaalia?

Mulla näkyi nestettä kohdun takana, joka osoittautui endometrioosiksi.

Suurimmalla osalla endo EI näy ultrassa, normaalissa gynetutkimuksessa.

Mulla oli myös tuota pissaamisvaivaa, pahimmillaan viikko ennen menkkoja ja itkun kanssa piti veskissä käydä. Nyt palanneet samat oireet, eipä tarvi miettiä onko joku virtsarakkosyöpä tai muu, kun tietää jo mikä on homman nimi...

No voi itku. :/ Onko sulla hoidettu sitä miten tai onko ollut mistään apua? Toi kipu kesken työpäivän ei oo kiva, kun oon töissä asiakaspalvelutiskissä ja yhtäkkiä kesken asiakkaan meinaa huutaa kivusta. :(

Siis laparoskopiassa leikattiin kaikki endokasvusto pois, ja on pysynytkin pois, nyt taas oireet alkaneet ilmaantua ja pahenee pikkuhiljaa...

E-pillereillä sun muilla hormoneilla sitä voidaan hoitaa, tai sit just tuo laparoskopia. Riippuu tapauksesta, miten paha on jne.

Toivottavasti selviää mikä sulla on ja saat avun siihen!!!

Kiitos. No just itse asiassa päätin aloittaa yhdistelmäpillerit uudelleen (pidin tässä muutaman kuukauden taukoa), joten toivotaan et siitä ois apua. Täytyy sit jutella gynelle tästä kun menen uutta reseptiä hakemaan.

Yhteistyössä