kuukautiskierto pillereiden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "avuton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"avuton"

Vieras
Hei mä olen syönyt 5 vuotta pillereitä ja käyttänyt ehkäsylaastaria ja viimeisten kuukautisten jälkeen lopetin ja nyt odottelen seuraavia kuukautisia. Olen kuitenkin lukenut että hormonaalisen ehkäisyn jälkeen kuukautiset voivat tulla milloin sattuu joten kyselisin nyt kokemuksia että koska teillä tulee vuotoja kun olette päättäneet lopettaa pillerit? Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)

Lisäisin vielä että kun lopettamisen jälkeen luulin kuukautiskiertoni olevan nyt normaali niin harrastin seksiä oletettuna ovulaatiopäivänä eli raskaus olisi mahdollinen mutta entäs sit jos en ovuloinutkaan silloin... Hankalaa...

Mulla kierto on jatkunut normaalina heti pillereiden lopettamisen jälkeen.

Jos menkkoja ei kuulu, voit tehdä r-testin muutama viikko oletetun ovulaation jälkeen. Jos testi nega, eikä menkkoja edelleen kuulu, odottele hetki, tee uusi testi ja jos nega edelleen, niin voit rimpauttaa tohtorille.

Mutta voisit kyllä odotella ne ekat menkat ennen kuin raskautta koitat. Ihan vaan asioiden helpottamiseksi, ei tarvitse pähkäillä niin kovin :)

Nyt olisi siis päivä jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa mutta ei näy... Alavatsaan sattuu kyllä kovastikin mutta tiedä sitä sitten johtuuko se tulevista kuukautisista vai raskaudesta... Mutta kysyisin nyt varmuuden vuoksi niiltä joiden menkatvei ole tullut ajallaan ehkäisyn lopettamisen jälkeen että onko teillä silti ollut kipuja ja muita menkkamaisia tuntemuksia?