Kuukautisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MjM.....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MjM.....

Vieras
Mulla on aina ollut säännölliset kuukautiset, joskus ovat olleen pari päivää myöhässä jne.
Tammikuun lopulla harrastin seksiä poikaystäväni kanssa ja kondomi meni rikki jonka jälkeen otin jälkiehkäisytabletin. Helmikuussa kuukautiset tulivat normaalisti. Näiden kuukautisten jälkeen tai kierron puolivälin jälkeen tuli kauan jotakin ihmeellistä ruskeaa vuotoa..en tiedä mitä se oli. Nyt kuitenkin seuraavien kuukautisten piti alkaa nyt maaliskuussa n.viikko sitten. Eivät ole siis vielä alkaneet. Olen tehnyt 2 raskaustestiä enkä ainakaan niiden mukaan pitäisi olla raskaana. Mikäköhän nyt voi olla ongelmana? Mitä mahtoi olla tuo melko kauan kestänyt ruskea vuoto? (sitä ei siis tullut silloin kun kuukautisten piti alkaa vaan aiemmin) Voiko tuo jälkiehkäisytabletti vielä jotenkin vaikuttaa että on pistänyt kierron jotenkin sekaisin? Mikä on vielä normaali aika jonka kuukautiset ylipäänsä voivat olla myöhässä? En ole kauheasti paneutunut näihin ongelmiin kun ovat aikaisemmin olleet melko säännölliset. Olen 26v.

Jälkiehkäisypillereiden käytön jälkeen on mahdollista, että kuukautiset jäävät vähäksi aikaa pois juuri kuvaamallasi tavalla. Ei tarvitse huolestua ainakaan kolmeen kuukauteen.

Ruskea vuoto on veren värjäämää. Eli pientä tihkua on ollut ja hyytynyt veri värjää muun normaalin eritteen ruskeaksi. Ei mitään vaarallista, vaan luonnollista, koska olet puuttunut hormonaalisesti normaaliin kiertoosi.

Huolehdi ehkäisystä, kyllä kiertosi palautuu normaaliksi.

Yhteistyössä