Kuukautiset myöhässä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Apua"

Vieras
Mulla on nyt kuukautiset kaksi viikkoa myöhässä ja pelkään että olen raskaana. Ehkäisynä on kuparikierukka, joka ei googlettamisen perusteella ole se kaikkein tehokkain keino. Rinnat on nyt alkaneet kipeytyä ja pelottaa todella paljon. Just kun ollaan saatu lapset suht isoiksi (10v ja 5v) niin en jaksaisi millään uutta vauvaa. Ja tiedän että mies ottaisi asian tosi raskaasti. Kaikki vanhat vauvatavarat ollaan myyty tai heitetty, koska meille ei enää pitänyt tulla lisää lapsia.

Huomenna käyn apteekista hakemassa testin, tulossa uneton yö :(

Jos nyt olen raskaana niin voiko vauva olla jotenkin vahingoittunut tuosta kierukasta? Keskenmeno taitaa ainakin olla hyvinkin mahdollinen? Tiedän etten pysty tekemään aborttia.

Sympatiat sulle, en todellakaan tiedä mitä itse tekisin tuossa tilanteessa. Sellainen kysymys vielä, että jos olette päättäneet, että lapsiluku on täynnä, miksei jompikumpi mene sterilisaatiota teettämään? Ei tarvis alkaa miettiä enää näitä juttuja.

Kierukka ei vahingoita vauvaa. Mutta on se harvinaista että kuparikierukan(kaan) kanssa tulee raskaaksi, todennäköisemmin kyse on nyt jostakin muusta unohtuneiden kuukautisten taustalla. Joskus toki kierukka voi tulla iteksiään poiskin, ja on niitä kierukan kanssa alkaneita raskauksia. Mutta älä vielä hätäile! Kauanko kierukka on ollut?

mä olen vaan kuullu mm vauvasta jolla oli se kierukka nyrkissään syntyessään ...eli en ainakaan ole kuullut että vauvalle olisi ollut mitää haittaa kierukasta (aika pieni vekotinhan se on ja kun raskauden aikana kohtu kuitenkin kasvaa huikeisiin mittoihin samoin kun lapsikin..)

Kiitos vastauksista ja tsempeistä! Kierukka on nyt ollut puolisen vuotta ja lähinnä pelkään että se on jostain syystä lähtenyt pois. Kovin säännölliset ovat kuukautiset olleet, mutta tosiaan aina voi syystä tai toisesta kierto heittää. Tuo rintojen arkuus vaan on sellainen oire, joka laittaa miettimään.

Yhteistyössä