kuukautiset myöhässä 8 pv ja jo 11 pv kuukautiskipuja, mikä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
voi olla syynä? Onko kellään ollut vastaavaa? Raskaustestin olen tehnyt parikin kertaa ja negatiivinen on. Yleensä mulla menkat säännölliset, tällaista ei ole ennen sattunut. Kivut on välillä kovia, välillä siedettäviä ja välillä häviää kokonaan jopa kokonaiseksi vuorokaudeksi, sitten alkaa taas. Pitäsikö mennä lääkäriin?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla oli tollanen olo kun tulin raskaaksi. Jospa odottaisit vielä hetken, uusisit raskaustestin ja jos nega --> lääkäriin.

Piti vielä sanoa, että jos kivut yltyy pahemmiksi niin sitten heti lääkäriin.

Oliko sulla ihan kunnon kovia kuukautiskipuja? Siis sellaisia polttoja, että ajattelit, että ihan varmasti menkat nyt alkaa? Ja etenikö raskaus normaalisti kivuista huolimatta?

apua, raskaus olisi kyllä toivottu, mutta enpä uskoisi, että viime kuusta olisi tärpännyt, kun mies lähes koko kuun työmatkalla. Välissä kyllä käväisi kotona, mutta ei ollut ovisaika...

Mutta miksi testit sitten, herkimmätkin, näyttää puhdasta negaa? Jos onkin joku kauhea tulehdus....

Joo kyllä mua koski ihan kunnolla. Reilun viikon käytin sidettäkin varalta kun koko ajan tuntui, että menkat alkaa ihan justiinsa. Sitten plussasin ja jätin siteet. Silti oli kunnon kipuja, jotka kuulemma oli sitten kohdun kasvusta johtuvia. Raskaus eteni normaalisti ja terve lapsi syntyi. Sama juttu molemmilla raskauskerroilla, ensimmäisten viikkojen ajan tuntui koko ajan siltä että kohta menee varmaan kesken... kipujen takia.

no, toivotaanpa parasta. mullakin on aina töissä ym. side housuissa, kotona oon ilman :) Ollut siis jo viime viikon tiistaista, jolloin kivut alkoivat.

Kuinka kauan sulla näitä kiupuja oli?

Mulla ei kyllä ole mitään raskausoireita, rinnatkin on kuin lakannut olemasta, eivät tunnu miltään (yleensä ennen menkkoja ovat turvonneet ja arat)

Mulla oli reilun viikon näitä kipuja muutaman kuukauden ajan, aina kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Välillä oli sitten päiviä, kun koski ihan hitosti ja kerran kävin gynenpolillakin, jotta ultrasivat tilanteen. Kaikki ol kuitenkin aina kunnossa. Ei mullakaan toisessa raskaudessa ollut mitään raskausoireita (pahoinvointi, rintojen arkuus tms.), kipuja vaan. Mutta ne kivut sitten olikin niitä oireita :)

hei taas. löysin tämän aloittamani ketjun. Kuukautiset ei ole vieläkään alkaneet, kivut sen sijaan lakanneet. Tänä aamuna tein raskaustestin, joka oli puhdas nega. ihme juttu, odottelen vielä hetken ja menen sitten lääkäriin.

kirjoitan tähän, kun oli niin samankaltainen kysymys tuosta raskaus oireilusta. En viitti tehdä testejä, kun kierto heittelee usein 7 päivällä. Onko muilla alkuraskauden oireet tosiaan välillä päivänkin pois ja ilmaantuisivat sitten takaisin? Minä kans side pöksyssä kuljen ja ihmettelen, kun välillä rintoja ihan polttelee ja ovat kuvottavan turvoksissa ja tänää ei taas yhtään mitään. Kiva jos joku tämän vielä huomaa ; )

Heissan!
Olen perusterve nuori nainen, avopuolisoni kanssa yritämme saada lasta, toissakuussa mahd. valeraskaus tai varhainen keskenmeno, oli rintojen turvotusta, ällötystä, närästystä, itkuisuutta, väsymystä, esim. astianpesukoneen haju otti nokkaan niin pahasti etten voinut aukaista sitä.. Menkat alkoivat kumminkin..:/ 2vkoa myöhässä.., ei vielä tuolloin oikein edes yritetty, mutta siitäpä nousikin hirmuinen vauvakuume kun ehti jo kuvitella vaikka ja mitä!:D

Nyt ollaan puksuteltu ahkerasti (ovulaatio oli 13-14pvä, ja etenkin sinä aikana puksuteltiin.:D) Menkkojen pitäis alkaa 28pvä, nyt on ollut taasen pahaa oloa, kovaa selkäkipua, kipua oikealla alavatsassa, (olen lukenut että voi liittyä kohdun ulkopuoliseen mutta älkää kilitit sillä pelotelko..:S ) , itkuisuutta, aloin parkumaan kun puolisoni ei tuonut minulle kahvia sänkyyn..:D , rinnat turvonneet, hirmuista väsymystä, sekä sellaista "painontunnetta" alavatsassa.. Voisiko olla että on tärpännyt?=) Onko joillakin raskauden kokeneilla ollut tuollaisia oireita..? Voivatko oireet alkaa ennen kuin menkat on myöhässä..?

Kiitoksia hirmuisesti jos joku ihana vaivautuu valaisemaan!=) Hirveää kun ei edes uskalla kuvitella tietävänsä..:D

Mulla oli ap:n kuvailemaa oloa kerran peräti kaksi ja puoli viikkoa, menkat kolme viikkoa myöhässä. Kerkesin jo muutaman raskaustestin siinä tekemään, mutta negoja ne aina oli ja lopulta ne menkatkin tuli. En tiedä mistä johtui, sittemmin ei ole sellaista käynyt. Seuraavat menkat tulivat tavallista lyhyemmällä kierrolla. Aiemmin menkkani ovat olleet hyvin säännölliset, joten tämä tietty kummeksutti. Mutta en tiedä mistä johtui. Ehkä vauvahaaveista??

Juu se on ilkeetä ku oma kroppa rupee huijaan..:/ En malttais odottaa siihen saakka että menkkojen pitäis alkaa, mut pelottaa tehä testi ku jos se onki nega, mitäs sitten, sitten en taaskaan olekkaan raskaana, kun se vauvakin olisi niin haluttu..

Entäs minun tapaus sitten ensin näytti negaa se control ruutu tuli heti ekana siihen ja myöhemmin tyyliin 1 h myöhemmin erittäin haalea viiva testi ikkunaan. Ja testissä lukee että tulos näkyy heti. Itellä 3 kk vanha tyllerö ja kroppa vasta toipumassa synnytyksen jälkeen.

Toivottavasti on jo tärpännyt :) Mutta jos ei ja vielä haluat(te) lisäystä, niin siihen vaikuttaa myös se, kun ajattelet ja toivot sitä liikaa.. Siitä tulee omalainen "stressi" kun joka kuukausi odottelee ja menkkojen aikaan alkaa miettimään "joko nyt tärppäis"... Itsekkin lapsirakkaana ihmisenä lasta olen halunnut jo jonkin aikaa.. Eipä ole tärpännyt.. Itsellä ehkä tuo omanlaisensa "stressi".. Ja siitä tullut kierre et aina menkkojen alkamisen aikaan, testejä tekemään jos on yli viikon myöhässä.. Sitten joutuu aina pettymään.. Tiedän odottavani liikaa, mutta jos olen ajattelematta se on alitajunnassani silti.. Toki voi olla ihmisiä jotka ovat onnistuneetkin, vaikka on ollut samanlainen ajatusmaailma kuin minulla.. Mutta useemmin se tärppää niille jotka "ei toivo" tai yritä/mieti asiaa.. Ja me halukkaat joudumme odottelemaan "/ P.s. Itsellä menkat nyt yli viikon myöhässä ja tuntuu lähes päivittäin menkkakipujen tapaista, mutta silti eivät ole tulleet.. Ostin tänään testin, mutta en ajatellut tehdä sitä vielä.. Katsotaan nyt ensin vaikka toinenkin viikko..

mulla oli viimekierrossa kuukautiset myöhässä 7päivää. yleensä on todella säännölliset. tein parikin negaa raskaustestiä. mullakin oli kipuja jouduin jopa särkylääkettä ottamaan. olin ihan varma että olin raskaana. pelko raskaudesta oli suuri. sitten kun olin tehnyt kolmannen negan testin päätin että mun on pakko uskoa sitä ja johan seuraavana päivänä alkoi kuukautiset. Jotka oli kyllä sitten normaali runsaammat ja kesti pidempään... joskus mietin että olisikohan sittenkin voinut olla raskaana mutta mennyt kesken niin alussa ettei raskaustesti olis ehtinyt havaita koko asiaa tms.. en tiiä onko mahdollista..

Juu tuo on ollut tuttua, että negan tehdessä viimestään seuraavana päivänä alkavat.. Noh minäpä teinkin jo tänään sen oman testini, nyt kuukautiset myöhässä suunnilleen se 2vko, ja viime kuukautiset olivat todella vähäiset.. Tulokseni oli positiivinen :D Mä en voi uskoa tätä.. No testin tekemisestä on noin tunti, mutta on semmone "ei tää voi olla totta" olo.. Eilen kaverit pyysivät viihteelle, ONNEKSI kieltäydyttiin mieheni kanssa (osa syy mun pahoinvoinnit) Nyt vaan täytyy saada selvyyttä kuinka pitkällä tää on jne.. Tässä on khyl muutaman kerran tullut juotua, mutta toivon että ei ole ollut haittaa.. Että vauva on ollut vielä niin suojassa, että ei ole vahingoittunut siitä.. <3 Täytynee mennä kysymään siskolta vähän neuvoa :) Hänellä itsellä 2v 2kk ikäiset kaksostytöt =) (Hän sai itse tietää krapula aamuna sillon ollessaan raskaana) Tytöt ovat terveitä.. <3

Eli mulla tilanne seuraava:

Viimiset menkat mitkä tuli, oli 2vk etuajassa. Tämän jälkeen ei ole menkkoja ollut, joten siitä on nyt 6vk. Sunnuntaina piti alkaa, mutta ei näy...? Menkkakipuja on ollut jo parisen viikkoa, ilman vuotoa. Sitten mahassa tuntuu sellaisia pystysuuntaisia viiltoja ja välillä tulee oikein oksettava olo. O:
Lisäksi on kamalasti ruvennut hikoiluttamaan ja hengästyn aivan pienistä asioista, kuten astioiden laittamisesta koneeseen??
Vielä tähän lisänä kamala väsymys, tuntuu ettei millään piristy vaikka kuinka lepäilisi ja nukkuisi. Enkä välillä ole tunnistaa itseäni, itku meinaa tulla aivan pienistä asioista - kuten siitä jos mies ei keitä kahvia minulle? (:

Testejä olen tehnyt, joista viimeisin lauantaina - mutta negaa ne kaikki näyttää. Kannattaisiko mennä tk:hn testeihin vaiko vain odottaa menkkoja. Hiukan huolestuttaa jo. :O

Onko kellään samanlaisia kokemuksia ja ollutkin yllätys yllätys raskaana? Kiitos kovasti, jos joku tähän vielä vastailee! :)

hei! olen 13 vuotias tyttö ja minulla alkoi marraskuussa 2012 kuukautiset ensimmäisen kerran. Nytten minulle ei ole tullut menkkoja 5 kuukauteen enkä uskalla sanoa siitä kenellekkään. Raskaana en ole. Mitä mun pitää tehdä?

hei! olen 13 vuotias tyttö ja minulla alkoi marraskuussa 2012 kuukautiset ensimmäisen kerran. Nytten minulle ei ole tullut menkkoja 5 kuukauteen enkä uskalla sanoa siitä kenellekkään. Raskaana en ole. Mitä mun pitää tehdä?

kannattaa varata aika vaikka koululääkärille tai terveyskeskukseen. Kerro vaikka asiasta äidillesi, ei siinä ole mitään hävettävää. Alussa toki kuukautiset voi olla tosi epäsäännölliset, mutta 5 kk pois on aika pitkä aika.

Tohon kuukautiskipuihin vaikka kuukautiset myöhässä.. Se oli mulla pitkään ainoo raskausoire.:D En edes alkuun tajunnu, että raskaana oon ja plussatestin tehdessä viikkoja oliki sitten jo 7+jotain. Sen jälkeen oikeestaan vasta alkoi väsymys ja etova olo. Kuukautiskipuja kesti vähän sen jälkeen vielä, eli aika kauan. Muita raskausoireita ei sitten tullukkaan. Ja tänään poika tasan 6kk!:)

mulla on menkka kipuja, raskaana en voi olla, menkat myöhässä n.2 viikkoo! vähän kun vetää vatsaa sisään niin alkaa kauhea pisto ! pitäisikö huolestua vai voiko johtua kuntoilusta??

Odottele rauhassa kuukautisten alkua. Sinun iässäsi on ihan normaalia, että kuukautiset voivat jäädä pois puoleksi vudeksikin varsinkin jos ovat aika vasta alkaneet. Jos olet varma, että et voi olla raskaana niin voit hyvin vain odotella. Vatsan pisto voi johtua mistä tahansa vaarattomasta syystä, vaikka kuntoilusta,

Uusimmat

Yhteistyössä