Kuukautiset ja turvotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija..

Vieras
Voiko joku kertoa/selittää tyhmälle..
Kun lue painopudotusketjuja, niin monilla (vai kaikillako?) on turvotusta ennen kuukautisia (vai sen aikana?) jonkinlaista turvotusta...kilosta jopa viiteen?
Mistä se johtu? ja onko sitä kaikilla? ja milloin se yleensä alkaa ja loppu?
Itse kävin nyt muutaman päivän ihan mielinkinnosta vaalla. tänään tai huomenna alkaa menkät...Eilisestä +800g...mutta johtuko se kuukautisistä vai siitä, että söin eilen sushia (hiilarit ja suola visiin kanssa kerää nesteet)

JA miten teillä? lähtekö nämä turvotuskilot "yhdessä yössä"? Haluaisin tietää oman "todellisen" painon, niin milloin oikeasti kannattaa käydä vaalla?

Minulla nousee paino jopa 3 kg juuri ennen kuukautisia. Syönkin kyllä kuin hulla pari päivää ennen kuukautisia. Paino palautunut kuukautisten loputtua. Tuosta jatkuvasta nälästä tiedän, että kuukautiset ovat alkamassa. Enkä siis syö mitään herkkua/rasvasta vaan se voi olla ihan perusruokaa/hedelmää/näkkäriä.

Mulla turvottaa ovulaation sekä menkkojen aikaan, turvotus laskee viimeistään pari päivää kuukautisten loputtua. Paino nousee 1-2 kiloa,joskus jopa 3.
Kuukautisten aikaan tekee mieli syödä enemmän ja makeaa.

Käy vaa'alla ennen kuukautisia tai n viikko jälkeen.

Jep, karsia nälkä pari päivää ennen menkkoja, ei mikään taho riittää, se mikä sai ennen ähkytäyteen jättää nälkäiseksi. Mahakin on sen näköinen kuin ois rv. 12 menossa, mutta onneksi pari päivää menkkojen alkamisesta tilanne alkaa tasoittumaan, yritän olla syömättä yhtään enempää kuin normaalisti, mutta silti paino nousee n. 2kg. Ainiin mahakin menee sekaisin menkkojen aikaan ja naamaan ilmestyy melkoisia hormooni paukaumia. On se kyllä hienoo olla nainen :D

Joo välillä ummettaa ja välillä löysänä menkkojen aikana,vatsa pingottaa. :X3:

Yhteistyössä