Kuukautiset ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hämmentynyt"

Vieras
Hei,
Olemme yrittäneet toista lasta tässä kierrossa ja pian oletetun hedelmöittymisajan jälkeen minulla alkoi ilmetä oireita, joita ei yleensä ole, kuten rintojen arkuus ja kasvu, ajoittainen pistemäinen alavatsakipu etenkin oikealle puolen ja keskellä, mahan turvotus ja ajoittainen huono olo. Nämä oireet ovat jatkuneet, vaikka olen tehnyt kaksi negatiivista raskaustestiä, tosin ensimmäinen niistä haamuplussa (viime su). Jälkimmäisen testin tein eilen keskiviikkona. Tiistaina minulla oli jonkin aikaa alaselän kipua ja alkoikin kuukautiset. Vuoto on niukempaa kuin normaalisti, mutta ei ihan vähäistäkään. Minua kuitenkin hämmentää, että nuo aiemmin olleet oireet jatkuvat. Olisiko hassua tehdä vielä raskaustesti, kun kuukautiset päättyvät? Mieleen on noussut kaikenlaisia vaihtoehtoja mahdollisesta kohdunulkoisesta raskaudesta ym. Tämän kierron alussa sain puikkolääkekuurin emätintulehdukseen ja olen miettinyt, vaikuttaako se asiaan.

Hei "hämmentynyt"!

kiitos kysymyksestäsi.

Kohdallasi voi mahdollisesti olla kysymys hyvin varhaisesta keskenmenosta eli biokemiallisesta raskaudesta, siksi nuo oireet tai tuo "haamuplussa". Jos oireet vielä jatkuvat niin kannattaa mahdollisesti käydä lääkärissä tarkastuttamassa, että kaikki on kunnossa. Raskaustestin voit toki vielä tehdä, mutta ainakin sen pitäisi näyttää negatiivistä jos kuukautisvuotosi oli suht uk.
Emätintulehdukseen määrätyt lääkkeet eivät ole varmasti asiaan vaikuttaneet.
Onnea yritykselle!