kuukautiset ja präsuolikipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja löytyykö apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

löytyykö apua

Vieras
onko kellään vastaavaa vaivaa?
Eli menkkojen parina ekana päivänä sattuu peräsuoleen, istuminen hankalaa ja vessäkäynniut tuskaa, tuntuu että ilma kuplii peräsuolessa ja tulee hirvittäviä kipuja, myös ulostaminen sattuu tällöin aivan älyttömästi..

Mulla on kuparikierukka ehkäisynä, papa otettu kaksi vuotta sitten ja gynetutkimukset ultralla viime keväänä, eikä poikkeavuukia ollut, ainoastaan vasemman puolen munasarja hiukan kookkaampi kuin oikea, myös kuukautiskivut tuntuvat useimmiten juuri vasemmalla puolen.

Kaksi lasta, ja peräpukamiakin muutama taitaa olla..

Itse olen käsittänyt että tuo kipu on aika normaalia ja yleistä? Auttaako sinulla lääkkeet tuohon kipuun? Omalla kohdalla en muista miten on, auttaako vai ei =) (raskaana niin ei ole menkkoja vähään aikaan ollut) Mitään kuplimista ei kyllä ole eikä ulostaminenkaan kyllä taida niin kamalan kipeää tehdä, mutta kipua kuitenkin on ja jotkut ystävistäni ovat valitelleet samoista kivuista.

vatsakipuun auttaa kyllä voltaren rapid, mutta tuo peräsuolikipu ei sitten häviä millään, eilen illalla vaan tuntu niin kovaa kipua, että ajattelin kuolevani, ehkä tosiaan pitäisi lääkäriaikaakin varata, halusin vain enin kysellä täältä, onko kellään muulla vastava vaivaa.

Kannattaa kyllä lääkärissä käydä jos tavan lääkkeet ei auta ja kipu on noin voimakasta. Parempihan tuo on selvittää mistä johtuu, etenkin jos tuo noin voimakas kipu on uutta?

itse kärsin samankaltaisista oireista useita vuosia ja endometrioosiksi todettiin, pesäkkeita oli toisessa munasarjassa ja peräsuolen alueella. nyt minulla kaksi lasta ja oireet pysyneet ainakin toistaiseksi poissa. kannattaa käydä tutkituttamassa ettei pääse pahemmaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kannattaa kyllä lääkärissä käydä jos tavan lääkkeet ei auta ja kipu on noin voimakasta. Parempihan tuo on selvittää mistä johtuu, etenkin jos tuo noin voimakas kipu on uutta?

ei kipu ihan uutta ole, aika usein on ollut tuota peräpää vaivaa menkkojen yhteydessä, välillä vaan helpompaa, sitten välillä tulee näitä kovia kipuja.

Yhteistyössä