Kuukautiset ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iso tyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iso tyttö

Vieras
Mites kauan teillä on imetys jatkunut kuukautisten alkamisen jälkeen? Meillä ei puolivuotias ole enää kiinnostunut tissistä vaan söisi mieluummin vain kiinteitä. Ei kai tuota maitoakaan enää tule entiseen malliin kun kuukautisetkin alkoivat. Lopun alkua imetykselle vai mitä?

jos olisi lopun alkua imetykselle niin mä en olis enää imettäny sen jälkee ku neiti oli 2kk.. mulla siis täysimetys päällä ja neiti söi viel parin tunnin välein melkein koko vuorokauden (öisin pari pidempää taukoa) ja silti menkat alko ku toinen oli vast 2kk..
Meillä kans oli semmonen vaihe että tissi ei meinaa kelvata, ja on vähä vieläkin.. kiinteitä tykkää syödä mut tissi ei innostais..
joten jos vaan jaksat ja haluat niin jatka ihmeessä imetystä!! kyllä sitä maitoa sit taas tulee kun vauva vaan tekee sen eteen töitä.. ja siten lisää maidontuloa.. :)
Nyt meilläkin siis puolivuotias vauva ja syö tissiä sillon ku syö.. ensin meinasin minäkin että maito loppuu, mutta kyllä se vauva nälissään sitten taas lisää sitä maidontuloa kun jaksaa vaan imeä :)

Eihän imettämisellä ja kuukautisilla ole juuri mitään tekemistä keskenään. Erot lähinnä yksilöllisiä. Minulla alkoi menkat 6vk synnytyksen jälkeen. Nyt vauva on lähes 4kk, edelleen täysimetyksellä ja parit menkat takana. Suvussani naisilla on alkanut 1-2kk synnytyksen jälkeen menkat ja kaikki ovat täysimettäneet pitkään. Samoin tuttavapiirissäni kaikki ovat imettäneet pitkään, osalla alkoivat menkat heti, osalla kesti pitkään. Ihan sama se kai on, imettääkö vai ei.

Isöäidilläni menkat alkoivat täysimetyksestä huolimatta lähes heti ja raskaaksi tuli, kun eka lapsi oli 2kk. Äidilläni ja hänen veljellään on 11kk ikäeroa täysimetyksestä huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja milloin_?:
Jos samaan ketjuun saa kysyä: miten pian synnytyksestä kuukautiset alkavat, jos täysimettää? En yhtään tiedä...

Too-osi yksilöllistä. Minulla alkoivat menkat ensimmäisen kohdalla 1v2kk synnytyksestä (täysimetin 4,5kk, yhteensä imetin 1,5 v) ja toisen kohdalla 1v4kk (täysimetystä 5kk, imetys jatkuu yhä edelleen 1 v 9 kk kun se ei suostu lopettamaan! Vaikka olen jo uudelleen raskaana, ja olen pitkään jo yrittänyt vieroittaa. Tämä vastasikin myös tuohon ensimmäiseen kysymykseen. Tämä imetys ainakaan ei loppunut menkkoihin, ei edes uuteen raskauteen. ...Ja mihinkähän nyt tuon puuttuvan sulkumerkin laittaisi..:) <-Siinähän se tulikin:)

Ap. Mulla alkoi kuukautiset kun vauva oli 7,5kk ja kuukautisten aikaan maitoa menee hippasen huonommin... Myöskin maitoa tuntuu tulevan pikkasen huonommin mutta sitten kun kuukatiset loppuu niin tilanne on toistaiseksi tasaantunut (vauva nyt 10kk). Mutta muuten kun aloitettiin kiinteät 6kk ikäisenä niin vauva oli hetkellisesti kiinnostuneempi soseista kuin tissistä, se meni ohi kun jatkoin tissin tarjoamista normaalisti sitä kuitenkaan väkisin tyrkyttämättä.

milloin_? Kuukautisten alkamiseen synnytyksen jälkeen lienee vaikeaa sanoa mitään aikaa koska se riippuu ihmisestä. Täysimetys joillain viistyttää kuukautisten alkua mutta ei kaikilla.. Mulla alkoi vauvan ollessa 7,5kk ja täysimetin 6kk:een asti.

Ai niin, ja tuota menkkojen alkamista kyseli minulta eräs tuore äiti, ja kerroin hänelle omat aikani, ja kohtapa hänellä alkoi 2kk synnytyksestä, vaikka imetti...

Vauva täysimetyksellä ja silti kuukautiset alkoivat 2,5 kuukautta synnytyksen jälkeen, kuin salama kirkkaalta taivaalta. Kuukautiskivut jäivät kokonaan pois, mikä on ihmeellistä ja hienoa. Vuoto on runsaampaa kuin ikinä. Ei ole ainakaan vielä vaikuttanut mitenkään imetykseen, aion siis jatkaa täysimetystä.

Uusimmat

Yhteistyössä