Kuukausi pärjättävä 500€:lla. Onko mielestänne paljon vai vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Meillä kolmihenkinen perhe. Kaikki laskut maksettu ja tuo 500€ pitäisi siis kuukaudeksi riittää ruokaan + bensoihin yms. Minä syön 5 päivänä viikossa töissä lounaan mikä maksaa n.4€ ja miehellä lounasetu, eli hän syö ilmaiseksi. Lapsi syö tarhassa. Kotona tehdään perus-kotiruokaa päivälliseksi ja viikonloppuisin tietysti kaksi ateriaa.

Helposti pärjää.. meillä vuokran jälkeen jää joka kuussa reilusti alle ton 500 ja siitä on kaikki laskut, ruuat, bensat, vaatteet yms, Ja aina jää vähän ylikin. Eli pitäisi riittää.

Minä varaan joka kuukausi 500 euroa päivittäistavarakauppaan. Siis ruokaan, vaippoihin, pesuaineisiin jne. Riittää meille ihan hyvin. Bensaan menee kyllä rahat eri tililtä (menisikö siihen joku 150 euroa?) ja vaate- ja lääkeostot samoin (näihin menee vaihtevasti rahaa, joka kuukausi ei esim. vaatteita osteta). Mutta jos olisi pakko, niin kai tuo 500 euroa riittäisi ruokaan ja bensaan. Meitä on kyllä yksi enemmän kuin teitä.

tälle kuulle oli tavallista enemmän laskuja kun minä olen sairastellut ja sairaalassakin joutunut olemaan. Yleensä jää pari sataa enemmän. Säästötilillä meillä on kyllä rahaa jos hätä tulee, mutta niihin ei kosketa kuin äärimmäisessä hädässä.

niin ja autoa ei juuri tarvita kuin minun työmatkaani. Senkin kyllä tosin voisin kävellä, kun muutamasta kilometristä kyse. mutta olen raskaana ja kärsinyt ennenaikaisista supistuksista joten ei kovin saisi itseään rasittaa. Meinaa vaan olla aikamoinen bensosyöppö tuo meidän kottero.

Yhteistyössä