Kuukauden päästä omaan kotiin!

Muutatteko omin avuin Piipa vai onko muuttofirma tilattu? Meillä on 3v ja 1v5kk tytöt ja muuttofirma tilataan. Muuttaminen on musta kamalaa, mutta tavaroiden inventointi ja järjestely kivaa :) Kertokaa kokemuksia muuttofirmoista ja suositelkaa hyviä!
 
Kranssi on hieno. Pese kädet ensin saippualla ja lämpimällä vedellä ja raaputa liimaa pois -näin joissakin ohjeissa. Kosteusvoide pehmentää ihoa ja auttaa liimaa kuoriutumaan pois. Kynsilakan poistoainetta voit kokeilla varovaisesti myös, ennen pesua. Tässä olis mun konstit.

Onnea uuteen kotiin. Minä olen jo epätoivoinen oman kodin odottelija -kohta on kevät ja multa alkaa tuoksua. Itkettää jo ajatus, etten vielä pääse omaa japanilaista puutarhaa rakentamaan... :'(
 
Aika moni haaveilee omasta kodista ja nimenomaan omakotitalosta mutta en minä! Meidän unelmakoti (jonka ostimme) on 50-luvun kerrostalossa kaupungin tuntumassa. Leveät ikkunalaudat,vanhat kaapit makuuhuoneissa, puulattia...
 
XXS
Uuteen kotiin muuttaminen on ihanaa! Paljon onnea Pihlanmamma.
Me muutettiin syyskuussa isohkon kaupungin ydinkeskustaan, täysin remontoituun ihanaan huoneistoon ja enpä tästä ikipäivänä ainakaan omakotitaloon muuttaisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlanmamma:
Muutatteko omin avuin Piipa vai onko muuttofirma tilattu? Meillä on 3v ja 1v5kk tytöt ja muuttofirma tilataan. Muuttaminen on musta kamalaa, mutta tavaroiden inventointi ja järjestely kivaa :) Kertokaa kokemuksia muuttofirmoista ja suositelkaa hyviä!
Ihan omin avuin muutetaan. Mulla oli tuolla aiemmin päivällä aiheesta ketju, kun tuntu ettei mikään suju. Meillä muksut 2v4kk ja 10kk, ja onneks saadaan miehen pikkusisko heitä viihdyttämään siks aikaa kun me maalataan ja siirretään kamat. Näillä näkymin siis ihan kahdestaan roudataan, mutta eipä tuota omaisuutta niin hirveästi ole. Ja asunto on ihanaihanaihana kerrostalohuoneisto.
 
Paitsi jos asuisimme okein isossa kaupungissa, niin viihtyisin kerrostalossa. Helsingissä olen asunut keskustassa ja ei se nyt mitenkään ikävää ollut -nautin puistoistakin. Mutta täällä pikkukaupungissa en löydä tekemistä, jos ei ole pientä pihaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlanmamma:
Muutatteko omin avuin Piipa vai onko muuttofirma tilattu? Meillä on 3v ja 1v5kk tytöt ja muuttofirma tilataan. Muuttaminen on musta kamalaa, mutta tavaroiden inventointi ja järjestely kivaa :) Kertokaa kokemuksia muuttofirmoista ja suositelkaa hyviä!
Ihan omin avuin muutetaan. Mulla oli tuolla aiemmin päivällä aiheesta ketju, kun tuntu ettei mikään suju. Meillä muksut 2v4kk ja 10kk, ja onneks saadaan miehen pikkusisko heitä viihdyttämään siks aikaa kun me maalataan ja siirretään kamat. Näillä näkymin siis ihan kahdestaan roudataan, mutta eipä tuota omaisuutta niin hirveästi ole. Ja asunto on ihanaihanaihana kerrostalohuoneisto.
Mitä meinaatte maalata? Meillä olisi olohuoneen ja tyttöjen huoneen seinät maalattavana ja ensikertalaisia ollaan remppahommissa. Vähän jänskättää miten käy!
 
Mitä meinaatte maalata? Meillä olisi olohuoneen ja tyttöjen huoneen seinät maalattavana ja ensikertalaisia ollaan remppahommissa. Vähän jänskättää miten käy!

Me maalattiin olkkari ja tapetoitiin siitä yks seinä, nyt on vielä lastenhuone jäljellä. Sinne tulee eka semmoinen tasoitustapetti alle ja sit maali siihen päälle. Kun luette ohjeet tarkkaan niin kyllä selviitte. Yhtä asiaa painotan, ku oon tän jo kahden kämpän rempassa unohtanu: kun maalaaminen on valmis, pitää ne listojen ym suojusteipit ottaa heti pois. Ei kahvitauon jälkeen, ei "teempäs tuon homman tähän perään heti ja otan ne sitten", vaan HETI. Se on meinaa kivaa homma rapsutella niitä irti kun ehtivät kuivahtaa.

|O :headwall:
 

Yhteistyössä