Kuukaudeksi keski-Eurooppaan keväällä, paljonko vaatetta mukaan 1,5 v tytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
Siis mahdollisuudet pestä on tosi pienet, mutta siis ehkä kerran onnistuu jossain itsepalvelupesulassa pesemään vaatteita.
Joten, miten paljon vaatetta, ja mitä muuta tarpeellista tuon ikäiselle pitäisi ottaa mukaan?
Toki perus särkylääkkeet ja rela-tipat, mutta mitä muuta?

Enpä ottaisi lääkkeitä, apteekkeja löytyy joka maasta ja usein paljon halvemmat hinnat kuin Suomessa...Sen verran vaatetta mukaan, mitä lapsesi tarvitsee kuukaudessa ( jos pesumahdollisuutta kerran ei ole ) .

Hankit kunnollisen ja peittävän ruokalapun, eli sellaisen "askartelusuojatakin" joka suojaa niin hihat kuin etumuksen. Säästät sillä jo monet pyykit. Ja tosiaan pikkupyykkinä voi hankailla pienet tahrat pois. Eihän lapsi oikeasti sotke itseään kuin tahraamalla, ei ne hikoile ja haise kuten aikuiset.

Niin siis asumme asuntovaunussa, ja emme ole montaa päivää paikallaan per pysähdys. Joten saisin roudata märkiä pyykkejä pitkin reissua. Niin mä mistä tiedän paljonko kuukaudessa tarvitsee vaatetta? Siis tuollainen 1,5 ikäinen? Säilytystilaa kyllä on, joten se ei ole ongelma.
Mun lapsi muuten hikoilee ainakin jaloista.. tai siltä se tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
Niin siis asumme asuntovaunussa, ja emme ole montaa päivää paikallaan per pysähdys. Joten saisin roudata märkiä pyykkejä pitkin reissua. Niin mä mistä tiedän paljonko kuukaudessa tarvitsee vaatetta? Siis tuollainen 1,5 ikäinen? Säilytystilaa kyllä on, joten se ei ole ongelma.

No voi jessus. Peset pyykit heti kun asetutte jonnekin, siinähän ne ehtivät parissa kolmessa päivässä kuivua.

No itse ottaisin kaikki olosuhteisiin sopiat vaatteet mukaan, jos kerta säilytystilaa on. Ja sukkia/sukkahousuja on helppo pestä, ei tarvitse kaikkea pestä jos suojaat pahimmat tahrat.

heh, mikä kysymys. Kenellä riittää vaatetta edes itselleen kuukaudeksi :) Kyllähän ne pyykit kuivaa keskieuroopassa muutamassa tunnissa ulkona :) oletko koskaan ollut ulkomailla? Viime kesänä esim. Budassa ollessamme lämpö oli auringossa lähes 50 astetta !!! Hauska matkaa!!

Miten meinaatte pestä omat vaatteet, vai onko teillä oikeasti itsellenne kuukaudeksi vaatteita? Tai onko oikeasti lapselle kuukaudeksi vaatteita? Kyllähän pyykki nyt sentään parissa päivässä kuivuu, jos heti peset kun asetutte johonkin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No voi jessus. Peset pyykit heti kun asetutte jonnekin, siinähän ne ehtivät parissa kolmessa päivässä kuivua.

Me ei välttämättä olla paikallamme kuin päivä tai puolitoista.
Ja jos ollaan pitempään, niin en välttämättä tiedä sitä vielä silloin kun paikalle saavutaan. Mutta ei ruveta jeesustelemaan.

heh, mikä kysymys. Kenellä riittää vaatetta edes itselleen kuukaudeksi :) Kyllähän ne pyykit kuivaa keskieuroopassa muutamassa tunnissa ulkona :) oletko koskaan ollut ulkomailla? Viime kesänä esim. Budassa ollessamme lämpö oli auringossa lähes 50 astetta !!! Hauska matkaa!!

Olen ollut, joka vuosi ainakin 6 viikkoa ulkomailla, ja itselle kyllä on vaatetta koko kuukaudeksi ollut joka kerta. Mutta nyt olen ensimmäistä kertaa lähdössä tämän pienen kanssa sinne, ja mua arvelluttaa miten pärjätään. Ei kai se ole pahasta kysyä. Siksi pistinkin tuohon että keväällä, emme siis matkusta kesällä, ja en voi olla varma että edes kertaa paistaa koko reissun aikana.
Kiitos kuitenkin..

No näinpä juur :D

Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:
Eikös tässä ole ollut ap:lle jo aika monta hyvää ideaa. Oiskos nyt kiitoksen paikka?

Kyllä kiitos, olin vain viemässä lasta päiväunille, joten nyt vasta pääsin koneelle. Mutta kiitos vain kaikille hyvistä ideoista. Toki siihen perimmäiseen kysymykseen odotan vieläkin vastausta, kuinka paljon vaatetta (kaikkiko?) ja mitä muuta on hyvä muistaa kun lähtee kuukaudeksi asumaan ulkomaille?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miten meinaatte pestä omat vaatteet, vai onko teillä oikeasti itsellenne kuukaudeksi vaatteita? Tai onko oikeasti lapselle kuukaudeksi vaatteita? Kyllähän pyykki nyt sentään parissa päivässä kuivuu, jos heti peset kun asetutte johonkin!

Kuten sanottu, meillä on vaatetta molemmille, ja ehkä lapsellekkin (kun vaan tietäs paljonko sitä menee) kuukaudeksi, tai ainakin ennen on ollut vaatetta tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:

Mä en tajua mikä tässä on hauskaa.. Mä mielelläni myös lomailisin, enkä vaan tahkois pyykkejä, siksi tässä kysyinkin paljonko niitä vaatteita noin suunnilleen tarttis jos ois vaan eikä pesis..

No, mä laskisin vaatteet sitten niin, että vähintään kahdeksi viikoksi olisi jokaiselle päivälle ainakin puhdas paita ja sukat. Joka toiselle päivälle puhtaat housut. ja sitten tähän päälle vielä ylimääräisiä sukkia, sukkahousuja, legginsejä yms jokunen. Ja tietty jotain villatakkeja ja collegeja yms.

Ja mun mielestä toi ehdotus sellaisesta isosta ruokalapusta on tosi hyvä! Koska ruokailu useimmiten on pienillä se, joka vaatteita sotkee.

Jos vaatetta ei ole tarpeeksi, niin koita katsoa vaikka huuto.netistä joku perusvaatepaketti halvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Saksan mamma:
Meillä oli n. 25-30 astetta keväällä. Itsepavelupesulassa voi pestä ja kuivata pyykit halvalla.

Osaatko sanoa pärjääkö avustavalla saksalla tämmösissä? Ja paljonko on halvalla, ja saako ne heti pyykkiin ja sitten hetimiten takas? vai pitääkö siihen varata monta päivää? Onko näitä myös pienemmissä kylissä?

Saksa on meidän pääkohde, joten kiitos kovasti vinkistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:

Mä en tajua mikä tässä on hauskaa.. Mä mielelläni myös lomailisin, enkä vaan tahkois pyykkejä, siksi tässä kysyinkin paljonko niitä vaatteita noin suunnilleen tarttis jos ois vaan eikä pesis..

No jos sä keväällä menet niin laskepa nyt vaikka alkuun että montako sisävaatekertaa lapses sit käyttää kuukauden aikana ;) SUUNNILLEEN. Ja sit pakkaat muutaman ylimääräsen vaatekerran mukaan vielä. Ja jos loppuu niin menet kauppaan. Älä stressaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No, mä laskisin vaatteet sitten niin, että vähintään kahdeksi viikoksi olisi jokaiselle päivälle ainakin puhdas paita ja sukat. Joka toiselle päivälle puhtaat housut. ja sitten tähän päälle vielä ylimääräisiä sukkia, sukkahousuja, legginsejä yms jokunen. Ja tietty jotain villatakkeja ja collegeja yms.

Ja mun mielestä toi ehdotus sellaisesta isosta ruokalapusta on tosi hyvä! Koska ruokailu useimmiten on pienillä se, joka vaatteita sotkee.

Jos vaatetta ei ole tarpeeksi, niin koita katsoa vaikka huuto.netistä joku perusvaatepaketti halvalla.

Kiitos, tällä pääsen jo vähän kurkkimaan riittääkö meillä vaatteet :)
Ja meillä on aktiivisesti käytössä tuo "pressu" ruokailutilanteissa jo kotimaassakin. Mutta silti tuntuu että aina tuhraantuu vaatteet jossain.

Yhteistyössä