Kututtaa!! (koulumarinaa)

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Mä sitten joudun, joudun, joudun käymään tuolla lukiossa myös pakolliset kaksi musiikin kurssia, ja pakolliset kaksi kuviksen kurssia |O |O Tähän saakka kaikki keneltä olen kysynyt (siis aiemmin lukiossa olleilta kavereilta), ovat kertoneet että mikäli aloittaa täysi-ikäisenä lukiossa, niin saa vapautuksen noista aineista jos haluaa.

Perkele |O Mä inhoan musiikkia silloin kun mut laitetaan laulamaan. Olen ehkä Euroopan surkein laulaja, ja tiedän sen ihan ilman nöyryyttäviä laulukokeitakin kyllä varsin hyvin |O

Kuvaamataitokin on hanurista, sillä mä olen surkea piirtämään. Eikä mulla ole mielikuvitusta kehitellä mitään hienoja teoksia.
Enkä mä tarvitse sitä kuvaamataitoa oikeasti koskaan mihinkään, kuten en musiikkiakaan.

Mä olisin mielelläni ottanut noiden tilalle jotain hyödyllistä syventävää/soveltavaa kurssia, mutta opo sanoi että kyllä noi on pakollisia kaikille |O
Pakko kaivaa vanhan lukion erotodistus esille, jos noita voisi edes hyväksilukea. Mulle on oikeasti ihan painajaismainen ajatuskin että joudun noille kursseille :o :o :'( Handlaan fysiikat ja kemiat ja matikat, kun niissä voi olla hyvä ihan opiskelemalla ja käyttämällä päätänsä. Mutta en voi sille mitään että mussa ei ole tippaakaan musikaalisuutta tai taiteilijanvikaa :headwall: :headwall:

Oli pakko raivota johonkin. Ottaa aivoon :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
joudut myös liikuntaan... :kieh:

Joo, no ei siinä mitään, mä tykkään liikunnasta :) Ja se alkaakin nyt heti ekassa jaksossa. Mietin että alkaisko sitä suorittamaan liikuntadiplomia, mutta se veisi vähän turhan paljon aikaa... Kestää kolme vuotta se sen suorittaminen, ja siihen sisältyy PALJON liikuntaa :) Ihan kiva, mutta mä koitan kuitenkin keskittyä nyt tähän olennaiseen. Ja kun pitää jaksaa lenkille vielä kotonakin, kun on tuo haukku liikutettava... :)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mä kävin lukion ihan "lukioikäisenä", mutta ei mulla silti mitään musiikkia ollut :o

Jaaha. Onpa reilua. Mä olen laulanut jo ollessani aikoinani vuoden lukiossa. Traumat jäivät :kieh: :kieh: Ei vaiskaan. Mutta se on oikeasti supernöyryyttävää veisata siellä, kun ei yhtään osaa.

niin ja se tuntuu vielä hirveemmältä kun tietää että on pakko mennä noille kursseille,ei ole valinnanvaraa,on vaan pakko mennä ja suorittaa kurssit :x

se ei tuntuis yhtään niin pahalta jos sais vapaaehtoisesti valita meniskö kuvaamataidon kurssille vaiko musiikin,ei tuntuis yhtään niin pahalta kun sen tietyn kurssin olis saanu ite valita,mitä nyt kun se on sulle valmiiksi valittu ja sanotaan että se on nyt kuule pakko mennä ja laulaa luikauttaa tunteroinen :whistle:

mä kyllä tykkäsin molemmista vaikka laulamaan olinki ihan surkee :D

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Mä kävin lukion ihan "lukioikäisenä", mutta ei mulla silti mitään musiikkia ollut :o

Jaaha. Onpa reilua. Mä olen laulanut jo ollessani aikoinani vuoden lukiossa. Traumat jäivät :kieh: :kieh: Ei vaiskaan. Mutta se on oikeasti supernöyryyttävää veisata siellä, kun ei yhtään osaa.

No niinhän se on. Ei ole mullakaan laulutaitoa :whistle:

Mä kävin kyllä kuvataidelinjan, että en tiedä johtuiko se lukion musiikittomuus siitä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
niin ja se tuntuu vielä hirveemmältä kun tietää että on pakko mennä noille kursseille,ei ole valinnanvaraa,on vaan pakko mennä ja suorittaa kurssit :x

se ei tuntuis yhtään niin pahalta jos sais vapaaehtoisesti valita meniskö kuvaamataidon kurssille vaiko musiikin,ei tuntuis yhtään niin pahalta kun sen tietyn kurssin olis saanu ite valita,mitä nyt kun se on sulle valmiiksi valittu ja sanotaan että se on nyt kuule pakko mennä ja laulaa luikauttaa tunteroinen :whistle:

mä kyllä tykkäsin molemmista vaikka laulamaan olinki ihan surkee :D

Kyllä mua kieltämättä hieman se kaivelee että mua ruvetaan pakottamaan johonkin noin vastemieliseen hommaan. Se on mulle oikeasti siis tosi vastenmielistä. Mä siivoan mieluummin koirankakkojakin.

Ja sekin mua kaivelee, että kun mä EN VOI saada noista hyviä arvosanoja, vaikka mä seisoisin päälläni ja raakkuisin kuin varis. Ei hirveesti huvita edes mennä kun tietää tuloksen :kieh:

Mä kävin kyllä kuvataidelinjan, että en tiedä johtuiko se lukion musiikittomuus siitä vai ei.

meillä ainakin valittiin joko musiikki tai kuvis... mut onhan noi lukiohommat voinut 15 vuodessa muuttua...

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
mikset siä mee (aikuis)iltalukioon kun siellähän ei käsittääkseni mitään pilipaliaineita tartte opiskella ja suurimman osan saa vielä etänä opiskella?

Siksi koska mä haluan lukea tietyt aineet pitkänä, ja tuolla on paremmat mahdollisuudet siihen.
Eikä etäopiskelu onnistuisi multa noissa aineissa, mä haluan että siinä on opettaja aina vieressä, keneltä voin kysyä. Aion meinaan pysyä kärryillä noissa hommissa, että saan kunnon arvosanat.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja murmeli:
ei minulla ainakaan ollut lukion musiikissa mitään laulukokeita

ei ollut minullakaan!

Kääntäkää vaan veistä haavassa :kieh: :xmas:

en usko että sinullakaan on.

No kyllä se opinto-ohjaaja tänään sanoi että pakko on.

Onko systeemit muuttunu uuden lukion myötä kun ei siellä ennen tarvinu suorittaa muuta kun 1+2 noita kursseja.. mut koita nyt saada hyväksiluetuiksi ne.. luulis onnistuvan..

Mitenkä siellä on muuten sujunut? =)

Niin, olisihan se mukavampi tehdä niitä kursseja, jotka oikeasti kiinnostaa ja olisivat hyödyllisiä.
Sinäänsä kuitenkin mietin, että millä logiikalla täysi-ikäisyys antaisi vapautuksen noista aineista? En väitä, etteikö tämä olisi mahdollista jossain, että täysi-ikäinen saisi mahdollisuuden vapautukseen, koska en tiedä asiasta, mutta mietin vain, että miksi juuri se 18v. tai yli olisi jotenkin etuoikeutetumpi, kuin se suoraan peruskoulusta tullut ja saisi pelkästään ikänsä perusteella paremman kohtelun sen muodossa, että valitsisi ne, jotka hyödyttää eniten jatko-opinnoissa ja ne muut sitten saisi vähemmän niitä syventäviä jne, kun joutuisivat pelkästään ala-ikäisyyden takia käymään pakollisina.
Kummallinen käytäntö on, jos tuollainen jossain on.

Joo no mä en osaa piirtääkään :xmas: Tikku-ukkoja juuri ja juuri.
Multa sujuu semmoset mitä päntätään ja luetaan ja missä pärjää aivoja käyttämällä. Muita lahjakkuuksia ei löydykään sitten :D
Mä en ole hyvä missään tommosessa.
No jotkut puukäsityöt vois luonata, mutta siinä se. Virkkuukoukkukaan ei oikein pysy kädessä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Onko systeemit muuttunu uuden lukion myötä kun ei siellä ennen tarvinu suorittaa muuta kun 1+2 noita kursseja.. mut koita nyt saada hyväksiluetuiksi ne.. luulis onnistuvan..

Mitenkä siellä on muuten sujunut? =)

Siellä on vissiin muuttunut ihan kaikki. Liikuntanumerokin tulee sen mukaan että kuinka hyvä kunto sulla on, ja ootko paikalla kaikilla tunneilla. Aktiivisuus ja osallistuminen on työnnetty taka-alalle.
Oli ne liikunnan opettajatkin vähän ihmeissään. Mutta kun on UUSI OPS!

Mulla on jotain 7-8 noista aineista, mutta hyvin mä voin ne hyväksiluetuttaa, meinaan en mä tuon parempia numeroita noista kykene saamaan...

Yhteistyössä