Kutsuisitko ristiäisiin perheestä vain sen josta tulee kummi?

  • Viestiketjun aloittaja jeps
  • Ensimmäinen viesti
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Siis kutsuja sanoin että kutsu koskee ainoastaan kummia, ei muuta perhettä?
Ei erikseen kieltänyt muita tulemasta mutta sana muoto oli jotain että tule siihenja siihen kellon aikaan :)
Jos se vaan vahingossa käytti tuollaista muotoa...?
mä tarkistaisin.. ettei sit ristiäisten pitäjä pahoittaisi mieltä siitä että vain kummi tuli..
 
Gloria Mundi
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Siis kutsuja sanoin että kutsu koskee ainoastaan kummia, ei muuta perhettä?
Ei erikseen kieltänyt muita tulemasta mutta sana muoto oli jotain että tule siihenja siihen kellon aikaan :)
Jos se vaan vahingossa käytti tuollaista muotoa...?
Samaa mietin minakin. Mina luulen etta kylla soittaisin ja kysaisisin etta miten taa nyt on -
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
mä tarkistaisin.. ettei sit ristiäisten pitäjä pahoittaisi mieltä siitä että vain kummi tuli..
"No minä tässä moi, ettekö te oikeesti halua että me tullaan koko perhe?" :D
Ei, ku minä tässä moi.. aloin tarkistamaan että tulemmeko koko perheellä. Pienempi paha se on kysyä, mitä et emäntä suuttuu siitä että vain kummi tuli
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
mä tarkistaisin.. ettei sit ristiäisten pitäjä pahoittaisi mieltä siitä että vain kummi tuli..
"No minä tässä moi, ettekö te oikeesti halua että me tullaan koko perhe?" :D
Eikuin että, mies tuossa väiitti että vain hänet on kutsuttu, mutta en uskonut vaan pätin tarkistaa...

:D

 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja JaNNu90:
Mie kutuin pelkän kummin. Kyseinen kummi on alaikäinen ja asuu vanhempiensa kanssa, mutta kun en hänen vanhempiaan kovin hyvin tunne nii en kutsunut.
tässä tilanteessa ymmärtää, mut jos on kyse pariskunnasta jonka tuntee
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
mä tarkistaisin.. ettei sit ristiäisten pitäjä pahoittaisi mieltä siitä että vain kummi tuli..
"No minä tässä moi, ettekö te oikeesti halua että me tullaan koko perhe?" :D
Vaikka niin että "hei kuule, jäi yksi asia viimepuhelun jälkeen vähän epäselväksi. Koskiko kutsu siis vain minua vai koko perhettä?"

Jos jso käytti tuota muotoa vaikka siksie ttä esim. pappi haluaa etukäteen tavata kummit ja vaihtaa muutaman sanan. Siksi siis nimenomaan kummin on tärkeä olla paikalla vähän ennen muita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja JaNNu90:
Mie kutuin pelkän kummin. Kyseinen kummi on alaikäinen ja asuu vanhempiensa kanssa, mutta kun en hänen vanhempiaan kovin hyvin tunne nii en kutsunut.
tässä tilanteessa ymmärtää, mut jos on kyse pariskunnasta jonka tuntee

Jos kyseessä olisi pariskunta nii kutsuisin molemmat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin se vaan nyt on että koko perhettä ei ole kutsuttu. Se on nyt ihan täysin varmaa.
Tarkistit siis asian?

Onko sinne muuten tulossa paljon vieraita?
Tarkistin. Ja on.
No huh. :eek:

Sanoiko mitään syytä miksi teiltä on vain yksi kutsuttu? Onko muiltakin perheiltä rajattu esim. lapset pois tms?

Vai onko niin että ette ole sukua ja siksi vain kummi kutsuttu, sukulaiset sitten kaikki?

Niin tai näin, törkeää kyllä tuollainen. Tuskin siinä tilat ym on niin rajalliset että pitää yksi aikuinen ja kaksi lasta väkisin jättää pois...
 
cfghi
Vain minua pyydettiin ystävän lapsen kummiksi, miestäni ei. Pidin itsestäänselvänä, et juhliin mennään koko perhe. Kun sitten ystävän kanssa puhuin puhelimessa ja sanoin, et me tullaan sitten silloin ja silloin, ystävä sanoi, et tuleeko Ristokin (mies)? Minä, et joo. En mitenkään vopinut kuvitella, et perhejuhliin ei mentäisi koko perheellä. Ja mentiin. Mukavaa oli.
 
Ohhoh
Ohhoh. Melkosen tökeröö käytöstä on kyllä. En tiä menisinkö edes kummina paikalle, jos ei kutsuttais miestä mukaan. Tulis kyllä niin loukattu olo tossa tilanteessa. Paitsi jos kyseessä olis joku miehen lapsuuden ystävä, ketä en niin hyvin edes tuntisi, niin minulle meneminen ei olisi niin välttämätöntä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, minkä kokoinen perhe teillä on?
2+2
Minkä kokoisessa asunnossa kastejuhla pidetään. Meillä oli omakotitalossa molemmat isovanhemmat (4 henk), lisäksi sisarukset perheineen (7 henk), kummit (2 henk), lisäksi pappi ja me vanhemmat. Istumapaikkoja oli täpärästi tuolle porukalle.

 
meiju
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, minkä kokoinen perhe teillä on?
2+2
Minkä kokoisessa asunnossa kastejuhla pidetään. Meillä oli omakotitalossa molemmat isovanhemmat (4 henk), lisäksi sisarukset perheineen (7 henk), kummit (2 henk), lisäksi pappi ja me vanhemmat. Istumapaikkoja oli täpärästi tuolle porukalle.
Se nyt on jumankauta ihan sama et minkä kokonen kämppä mut koko perhe kutsuttava!! Kyllä sitä nyt aina yhden toimituksen mahtuu vaikka millasessa kopissa olemaan!!! en menisi edes kummina! Ilmottaisin ihan suoraan et kummastuttaa tuollainen.. tosiaan ihan sama jos vaadittais perheitä jättämään lapset pois.. tai näinhän moni häissään tekeekin ja sitäkään en ymmärrä..
 
s
Mä luulen näin jälkikäteen ajatellen, että meillä kävi vahingossa just näin, mies pyysi ystäväänsä kummiksi ja varmasti on puhutellut että "tuu silloin ja silloin ja tee sitä ja tätä". Vähän kummastelin kun koko perhe ei tullut kastejuhlaan, mutta asia voi olla täysi väärinkäsityskin.

Itse en pahastuisi tulla kutsutuksi yksin enkä pidä asiaa loukkaavana. Jos on takana vaikea synnytys tai vauva-aika ja haluaa rajata kastejuhlan todella pieneksi, ymmärrän kyllä. Ihmisillä voi olla monenlaisia syitä. Ei meillä kutsuttu mun tai mieheni sisaruksiakaan, kun ei olla hirveän läheisiä. Joten mua ei varsinaisesti harmita se, että kummin perhe ei tullut juhliin vaikkakaan niin ei ollut tarkoitus antaa ymmärtää..
 

Yhteistyössä