Kutsuetiketti (häät): valitusta

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Meillä häät heinäkuussa ja tämä ainainen kutsumisongelma hoidetaan niin, ettei paikalle tule ketään muita kuin meidän vanhemmat ja sisarukset perheineen. Eli vieraita on n. 20. Ja tämä sopii meille vallan hyvin. Ei ole muilla sukulaisilla mussuttamista, että ei heitä kutsuttu jne. Onneksi en ole koskaan halunnut isoja kirkkohäitä vaan pienet häät mökillä Rakkaitten kanssa. Pidetään sitten kavereille ja sukulaisille erillinen kahvitustilaisuus pari viikkoa häitten jälkeen. Erillisiä kutsuja ei sillon laiteta menemään, vaan saa puskaradio hoitaa homman. Tulee ken haluaa...

Siis eikö VIELÄKÄÄN ole mennyt kutsuetiketti sen vertaa läpi, että hääpari ilmoittaa kyllä kutsussa onko kutsu henkilökohtainen, +avec vai perh.

Ja joku vielä vänkää et saa sinne tuoda muitakin!!
Kyllä hääpari tietää ketkä sinne kutsuu ja luulis tietävän ketkä seurustelee ja onko korrektia pyytää avokki mukaan vaikkei sitä tunne!!

Turha alkaa vääntään mitään esimerkkejä harrastekavereiden avokeista ym.
Tässä oli kyse poikamies/tytön aveceista ja JOS kutsussa ei ole erikseen merkitty että saa ottaa jonkun hoidon mukaansa, niin silloin semmoista ei sinne myöskään raahata!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi:
Siis eikö VIELÄKÄÄN ole mennyt kutsuetiketti sen vertaa läpi, että hääpari ilmoittaa kyllä kutsussa onko kutsu henkilökohtainen, +avec vai perh.

Ja joku vielä vänkää et saa sinne tuoda muitakin!!
Kyllä hääpari tietää ketkä sinne kutsuu ja luulis tietävän ketkä seurustelee ja onko korrektia pyytää avokki mukaan vaikkei sitä tunne!!

Turha alkaa vääntään mitään esimerkkejä harrastekavereiden avokeista ym.
Tässä oli kyse poikamies/tytön aveceista ja JOS kutsussa ei ole erikseen merkitty että saa ottaa jonkun hoidon mukaansa, niin silloin semmoista ei sinne myöskään raahata!!!
Peesi!!!!!!!!

jaa
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ai että jollain on niin "hienot" häät, ettei pari ylimääräistä saa tulla?!
no, ei meillä ollut hienot, mutta istumapaikkoja oli se tasan 70, kun enempää ei sopinut. Mä en halua että tulee täysin tuntemattomia ihmisiä, kun ei voitu kutsua kaikkia tuttujakaan.

Tää on ihan etiketin perusperusasioita. Miten se voi olla joillekin niin ylivoimaista....

Meillä yksi oli pohtinut avecin tuomista vaikkei kutsuttu (oli juuri alkanut seurustelemaan).Tuo seurustelukumppani oli kieltäytynyt tulemasta,koska ei ollut kutsuttu.Mitään kiistaa eikä kinaa eikä kyselemistä asiasta tullut silloin eikä myöhemminkään vaikka tuon uuden kumppanin tunsin kun kuulin.
Ja kaason tytär oli kysynyt äidiltään saako tuoda poikaystävänsä,johon äiti vastannut kieltävästi(ei siis ollut kutsuttu poikaystävää )

vaikka näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sukulaiset taas minusta ovat sitten vähän eri juttu. En oikein tajua, miten joku sukulainen voi olla muka läheinen, jos ei kuitenkaan tiedä edes seurusteleeko hän vai ei.
no mun ex:n mielestä suhde on jo viikon jälkeen niin "vakavalla pohjalla"
että voi ilmoittaa tuovansa avec:in häihin (johon kutsu oli tullut ex:lle yksin)...

jaa
jos haluan osoittaa kutsun maija meikäläiselle +avecille miten sen kirjoitan kirjeeseen siis kirje kuoreeseen?
Just noin. Maija Meikäläinen+avec. Toki jos kyseessä vakiintunut pari, niin olis kohteliasta laittaa molempien nimet kuoreen.

.
jos haluan osoittaa kutsun maija meikäläiselle +avecille miten sen kirjoitan kirjeeseen siis kirje kuoreeseen?
No kirjoitat Maija Meikäläinen & avec tai jos tiedät avecin nimen niin Maija Meikäläinen & Matti Makkarainen tai tietysti jos ovat naimisissa niin Maija & Matti Meikäläinen.

Juh
Alkuperäinen kirjoittaja .:
No kirjoitat Maija Meikäläinen & avec tai jos tiedät avecin nimen niin Maija Meikäläinen & Matti Makkarainen tai tietysti jos ovat naimisissa niin Maija & Matti Meikäläinen.
Itse asiassa laitetaan, että Maija Meikäläinen avec. Ei + tai & merkkejä väliin.

Ens kesän morsmaikku
Mä en ole tavannut tätini (nykyistä) miesystävää! Enkä todellakaan aio laittaa kutsuun muutakuin tätini nimen. Häät on perhepiirissä, enkä halua itselleni ihan vierasta ihmistä istumaan minun sukuni pöytään... anteeksi vain kaikille!

tirlittan
mun mielestä AINA jos on sinkkuja kutsuttu häihin tai mihin tahansa minne KUTSUTAAN, kuuluu HYVIIN TAPOIHIN laittaa kutsuu Matti Meikäläinen + AVEC, vaikka ei itse tietäisi onko hänellä seuralaista, mutta saa tuoda jos sellainen on tai tulla yksin jos ei ole.
Huonoja käytöstapoja ihmisillä jos ei tuollaista ymmärrä että sinkkujen ei tarvitse tulla yksi juhliin

Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Niin. No edelleenkin se hääjuhla on sen hääparin juhla, ei vieraiden.
Jos olisin häitä järjestämässä, kyllä minun suurin toiveeni emäntänä olisi, että vieraat viihtyvät. En haluaisi kenenkään joutuvan olemaan orpona piruna pöydän päässä tai ainoana yksinäisenä pariskuntien keskellä, ellei hän itse nimenomaan haluaisi tulla paikalle yksin.

Mielestäni on myös moukkamaista alkaa juhlien järjestäjän ominaisuudessa arvioimaan toisten ihmisten parisuhteiden vakiintuneisuuden astetta.

Meille on yksi hääkutsu tälle kesää tiedossa. Voipi olla että jää menemättä,koska ollaan tuttavapiiristä kutsutuista ainoat joille kutsu käy just maija meikäläinen+matildameikäläinen (yksi lapsista). Ollaan siis oltu "vasta" 15v yhdessä,tää ei oo riittävän vakiintunutta että ois joko mieskin kutsuttu,tai sit perheineen.....

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tirlittan:
mun mielestä AINA jos on sinkkuja kutsuttu häihin tai mihin tahansa minne KUTSUTAAN, kuuluu HYVIIN TAPOIHIN laittaa kutsuu Matti Meikäläinen + AVEC, vaikka ei itse tietäisi onko hänellä seuralaista, mutta saa tuoda jos sellainen on tai tulla yksin jos ei ole.
Huonoja käytöstapoja ihmisillä jos ei tuollaista ymmärrä että sinkkujen ei tarvitse tulla yksi juhliin
Tätä minäkin olen tarkoittanut koko ajan, että en vain ymmärrä, miksi ketään pitää edes kutsua yksin (paitsi tietysti jotkut vakiintuneet kaveriporukat). Jos haluaa kutsua esim kaikki serkut, pitää mielestäni(!) laskea mukaan myös heidän seuralaisensa, eikä miettiä, kuka seurustelee ja kuka ei seurustele ja kun se Tiina-serkku ei seurustele, niin voinpas kutsua sitten sen leski-Maijan sieltä työpaikalta, kun sekin tulee yksin.

Tottakai kukin kutsuu OMIIN häihinsä ketä haluaa, mutta itse tekisin näin, enkä ymmärrä miksi pitäisi tehdä toisin.

Koittakaa juntit tajuta
Ei kuulu mun häihin mitkään sääli sulhaset, tai esittely juopot, sinkkujen turvat, ihmiset joita et tunne ja jotka saattaa pilata ilmapiirin, koko mun hääpäivän, siis minun hääpäivän!

Jos jollain (kuten täällä muutamalla) on niin s**tanan heikko itseluottamus ettei häihin voi lähteä ilman aveccia, niin saa jäädä pois.

Itse vetäisin lättyyn jos joku teini muija roudais jonkun k***pään kutsumatta mun häihin.

Kyllä siellä sinkkuja aina on, mitä sitten!! Ei se elämä niin pahaa oo että sitä avioliitolla tai parisuhteella pitäis mitata. Uskomatonta.

Ja hei herätys pellet, kyllä ihmiset haluaa "yksin" kutsuja ja haluaa jättää sen uuden tai muuten tuntemattoman parin pois, se on sitä hääparin kunnioittamista ja epäitsekkyyttä.

Nää on ihan perustapoja, ei ihme, että tirlittan ja "vieras" on sinkkuja.
Koittakaa juntit tajuta.

jep
Ymmärrän täysin. Uskoisin jos kyseessä olisi avo tai aviopuoliso, mutta poikaystävä jota kerran ei edes hääpari nähnyt... aika moukkamaista. Laskin, että kaikki ne jotka olivat omatoimsesti kutsuneet poifrendin tai lapsensa, olisi maksanut yli 1000e ylimääräistä. Eli ei ole tiukkaa, mutta ME haluttiin lapsettomat häät ja kutsua omiin häihimme tuttuja. Piti sitten sanoa vaan suoraan, että kutsussa lukee kutsutut, luonnollisesti.

Hiton idiootit...

Yhteistyössä