Kutsu kuntoutukseen mietityttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emiilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Emiilia

Aktiivinen jäsen
13.08.2005
2 687
0
36
Mulle tuli tänään kutsu tammikuussa viikoksi kuntoutukseen. Mietityttään vaan kovasti jättää tirriäistä kotiin viideksi päiväksi isälle ja mummolle hoitoon. Tirriäinen on sillä 7 kk. Äkkiä pitäis ilmoittaa meneekö jaksolle vai ei. Tää on vaikeeta. :/

Jos imetät, ei voi jättää isän ja mummon hoiviin. Kuinka paljon isä hoitaa tavallisesti?
Ovatko olleet kaksin esim koko aamu- tai iltapäivän? Voiko kuntoutuksen käydä
päiväkuntoutuksena osittain? Esim olla pari iltaa ja yötä kotona? Usein juuri illalla
lapsi kaipaa äitiä. Tai mennä, kun lapsi on vaikka puolitoistavuotias?
Mitä kuntoutusta voi tehdä kotona tai avokuntoutuksena? Itse en voisi olla erossa
noin pienestä, mutta minä oonkin varsinainen emotyyppi ollut aina :)

Minulle on todnäk tulossa selkäkuntoutus 3vkoa, mutta lapsi on n.3v. Silti tuntuu tosi pitkältä, vaikka siellä voi käydä. Viikonloputkin ollaan. Riippuu mikä kuntoutus ja miksi.. Itsellä pikku pakko mennä, kun edellytetään. Itse olen vähän pessimisti, vaikka muuten kuntoutukseen uskon paljonkin ja on mm. ASLAKista tosi hyvä kokemus. Yleensä noissa ollaan yhteenmenoon, mutta riippuu paikasta joustetaanko.

No en viel tiiä imetänkö vielä silloin. Jos tuonne lähden niin silloin pitäis olla lopettanu. Isä on tottunut vauvan hoitaja. Ja mummo samoin. Normaalistikin isä hoitaa vauvaa niin paljon kun pystyy. Kaksin ovat olleet kun olin saunaillassa, silloin illan-yön-aamun. Päiväkuntoutuksena ei onnistus sillä täältä matkaa hesaan 100 km. Ei paljoo kannata ajaella ees takas. Sitä onnistuuko toi siirto noin kauaes en tiedä. Toisaalta olis hyvä käydä siellä kuntoutuksessa ennen kuin palaan töihin. Toisaalta taas arveluttaa jättää pientä. Avokuntoutuksessa olen nytkin.

Jos sulla on lääkärin lähete, sun on melkein pakko mennä. Jos et mee, nin jatkossa, kun haet hoitoa samaan vaivaan, voidaan kuntoutukseen menemättömyytesi tulkita siten, että sä et ole oikeasti kipeä ja hoidon tarpeessa, kun pystyit jättämään kuntoutuksenkin väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sulla on lääkärin lähete, sun on melkein pakko mennä. Jos et mee, nin jatkossa, kun haet hoitoa samaan vaivaan, voidaan kuntoutukseen menemättömyytesi tulkita siten, että sä et ole oikeasti kipeä ja hoidon tarpeessa, kun pystyit jättämään kuntoutuksenkin väliin.

samasta syystä minukin on vähän pakko mennä, etenkin, kun olen kerran perunut jakson aiemmin...

Joo onhan se kaikkien etu että mä tuun kuntoon. Mua vaan niin arveluttaa jättää tota pientä. Onhan se tosia asia että sitten maaliskuun lopulla kuiteniin töihinkin meen, mutta silti....

Tuonne ei pääse muuten kuin lääkärinlähetteella ja sairaalaan maksusitoomuksella. Ortoniin siis olen menossa. Toisaalta en mä oo niin pahassa kunnossa ees nyt... Voi että ku vaikeeta....

Uusimmat

Yhteistyössä