Kutooko kukaan villasukkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ap, oletko lukenut kirjaa Sukkasillaan? Se on ihana sukankutomiskirja, inspiroi kokeilemaan erilaisia malleja. =)

En ole lukenut, kiitos vinkistä.

Vähän innostuin, nyt on nimittäin ensimmäinen sukka valmis! Hyvä minä. ja vaikka itse kehun, varresta tuli tosi kiva, teen samalla tyylilla raidoituksen kuin mummoni teki aikoinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aikuisten sukkia tulee liukuhihnalta mutta lasten sukat ei onnistu... en osaa pienentää oikeassa suhteessa kokoa... löytyiskö joltakin silmukkamääriä ja pituuksia varrelle ja jalkapohjalle???

novitan sivuilla on taulukot eri langoille sukan koosta 22 alkaen. ootko klubin jäsen?

Heeei! Toinen klubilainen!!!! :wave: :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Kysyn vielä Candidelta, että kuka sen kirjan on kirjoittanut?

Kyllikki Mitronen.

Kiitos tiedosta.

Ja huomasin että kaikki saavat Novitan sivuilta ne silmukkaluvut, ei tarvitse olla klubin jäsen.

hyvä juttu, mulla on se taulukko kovassa käytössä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Viikossa teen kahdet, kolmet sukat. Jos kiireellä teen, teen sukan illassa ja alotan toista. Ja kun alotan sukanteon, teen niitä säkillisen. :whistle:

Lasten sukan neulon illassa eli pari tuntia siinä menee, jos oikein ehtiväinen olen niin saan illassa aikaiseksi sukkaparin.

Himonsa ja huvinsa kullakin =) Tämä onneksi ei maksa paljoa ja työnsä tuloksen näkee heti, tosi palkitsevaa. Suku on sukatettu jo aikoja sitten, nyt niitä on jo tyrkytettävä muille, mutta hyvin tuntuvat tekevän kauppansa...

Parissa päivässä aikuisten sukat, riiippuu tietenkin kuinka tiiviisti ehtii tekemään. Syksyisin illat kun pimenee, niin alkaa sukkapuikot kilistä =)

Mä myös novitaklubissa, vaikka aika harvoin ehtii netissä keskittymään, mutta lehtien ohjeita tulee kokeiltua paljon.

Yhteistyössä