Kutittaa :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mistä voisi johtua, kun kutittaa joka puolelta kehoa, välillä jaloista, sitten käsistä, mahasta, selästä... Iho ei oo mitenkään erityisen kuiva. Sitten kun tietty tulee raavittua, niin ihoon tulee näppylöitä, tai vähän sellaista nokkosrokon tyylistä. Eli hetkeksi tulee nyo näpyt tai sitten iho nousee vähän koholle raapimisjäljissä ja muuttuu punaiseksi ja jonkin ajan kuluttua häviää.

Onko kellään ollut vastaavaa, mistähän johtuu?

Voiko tuo atooppinen iho puhjeta vasta näin aikuisiällä? Mulla aina ollut hyvä iho, mutta nyt tosiaan jo muutaman kuukauden tota kutinaa. Allergiaa tietty vois olla, mitään todettua allergiaa ei ole, mutta pari vuotta sitten oli tod näk siitepölystä johtuva paha silmätulehdus ja vähän muitakin allergiaoireita, muttei sitä tarkemmin tutkittu.

Mulla iho kutisee välillä ennen menkkoja, ihan järjettömästi! Tuntuu että sekoaa siihen kutinaan, ja kaikki vaatteet tuntuu karhittavan ja pistelevän:/

Mutta ootkko vaihtanut esim. pyykinpesu tai -huuhtelu ainetta? Ja meillä tytöllä atooppinen ihottuma pahenee jos ulkona vaihtelee paljon lämpöasteet ( siis isoja heittoja esim. yö- ja päivälämpötilojen välillä )

Kattelin joskus googlella noita syyhyjuttuja, mutta ei mun mielestä oo sitä. Ja sehän ois varmaan tarttunut muihinkin perheenjäseniin.
Aiemmin oon kyllä käyttänyt jotain sensitive-pyykinpesuaineita, mutta nykyisin normaaleja. Pitää varmaan taas ostaa sensitivea, ja katsoa auttako.

Meillä syyhy oli erinäköistä kuin esim googlettamalla näkyvät kuvat,ja vain vanhimmalla lapsella n. kuukauden ennen kuin tarttui minuun,iskä ja nuorempi lapsi ei sitä saanut ollenkaan. Mutta hyvä jos säästyt siltä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä syyhy oli erinäköistä kuin esim googlettamalla näkyvät kuvat,ja vain vanhimmalla lapsella n. kuukauden ennen kuin tarttui minuun,iskä ja nuorempi lapsi ei sitä saanut ollenkaan. Mutta hyvä jos säästyt siltä!

Mitäs oireita teillä tuossa syyhyssä oli?

Pojalle tuli näppyjä jotka kutisi huomattavan paljon.Vähän vesirokon näköisiä näppyjä.Kutinaa oli joka puolella kehoa,paitsi kasvoissa. Luulin alkuun ruoka-allergiaksi jonka takia "diagnoosin" saaminen viivästyi. Mutta kun myös mulle ilmaantui kutisevia näppyjä muutamat käsiin ja jalkoihin niin mentiin lääkäriin.

Yhteistyössä