Kutiseva päänahka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leea

Vieras
Eilen taas huomasin, että päänahkaani oli tullut pieniä kipeitä--kuin finnejä- näppyjä. Kun niitä puristaa, ei tule kuin nestettä eli ei märkää eikä talia tms.

Päänahka kutisee välillä ihan julmetusti, mietinkin nyt, että mikähän mahtaa olla noiden näppyjen ja kutinan syy.

Kampaajalla kävin kk sitten eikä hän nähnyt nahassa mitään sairautta tms. Mutta jokuhan se ärsyttää...

Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Mikähän linimentti auttaisi?

No niitä nyt voi saada ihan mistä vaan, mutta vaikka tuttava perheestä jossa on lapsia, töistä jne. Niiden puremat aiheuttaa pieniä näppyjä, vähän kuin hyttysen pistoja. Mutta voi siis olla myös joku päänahan bakteeritulehdus, allergiaa ( oletko vaihanut shamppoo merkkiä?) jne.

Alkuperäinen kirjoittaja täi:
Ap ei kuvannut mitään hilsettä tai köhnää ja sehän kuuluu taliköhnään. Hilseilevää ihottumaa voi aiheuttaa myös päänahan psoriaasis.

Jos ei ole pahaksi päässyt ei välttämättä ole vielä hilsettä eikä köhnää.
Ja köhnää ei aina edes tule.

olisitkohan silikonille tai hajusteille allerginen? Hoitoaineissa silikonia ja hajusteita miltei kaikissa pesuaineissa ja hoitoaineissa. Vältä näitä, kokeile vaikka kuukausi esim erisan tai LV tuotteita.
Jos peset illalla hiukset, kuivata ne hyvin ennen maatemenoa, kosteat hiukset hautovat päänahkaa ja se ärtyy.
Saunaan mennessä kastele hiukset ja päänahka hyvin, kuivat hiukset palavat kuumassa ja päänahka kuivuu ja ärtyy.
Hikoillessa ja muutenkin näin kuumalla kannattaa hiukset pestä päivittäin.
Vältä hiusten kuivaajaa.

Mun kampaaja "diagnosoi" mun päänahan ärtyneeksi ja talirauhaset yliaktiivisiksi, tai jotain tuohon suuntaan en enää niin tarkasti muista. Möi mulle kokeeksi pullon Bio+ shampoota (nro1), joka on tarkoitettu juurikin tuon tyyppisiin ongelmiin. Olen käyttänyt shampoota nyt kuukauden verran ja se toimii! Ei kutise päänahka, ei näy näppyjä, eikä tukka rasvoitu yhtä nopeasti kuin ennen. Välillä kun olen pessyt tavallisella shampoolla, niin eron huomaa selvästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tässä vinkkejä päänahan kutinasta kärsiville:
olisitkohan silikonille tai hajusteille allerginen? Hoitoaineissa silikonia ja hajusteita miltei kaikissa pesuaineissa ja hoitoaineissa. Vältä näitä, kokeile vaikka kuukausi esim erisan tai LV tuotteita.
Jos peset illalla hiukset, kuivata ne hyvin ennen maatemenoa, kosteat hiukset hautovat päänahkaa ja se ärtyy.
Saunaan mennessä kastele hiukset ja päänahka hyvin, kuivat hiukset palavat kuumassa ja päänahka kuivuu ja ärtyy.
Hikoillessa ja muutenkin näin kuumalla kannattaa hiukset pestä päivittäin.
Vältä hiusten kuivaajaa.

Jos saunot noin, takuulla on tukka pilalla hetkessä...

Kiitti vastauksistanne, antoivat vinkkejä.

Töhnää tai hilsettä ei ole, on vain kutiseva päänahka ja noita kipeitä näppyjä.

Saunon froteeturbaani päässä, mulla on niin ohuet hiukset että ne palaisi ilman suojaa.

Ihmemaan Liisa kirjoitti BIO+ shampoosta ja siitä olin kuullutkin jo aiemmin mutta en enää muistanut merkkiä, kiitos muistutuksesta :)

Huomenna menen ostamaan uudet tuotteet ja kokeilen jos ne auttaisi.

bio + on hyvä, sekä kotimainen vastaava Sim´n valmistama sarja system 4. Minulla samanlaista ja huomannut että jotkut shampoot ei sovi. Käytän vain kampaamotuotteita(kampaajana toimin)

Alkuperäinen kirjoittaja kokeile:
bio + on hyvä, sekä kotimainen vastaava Sim´n valmistama sarja system 4. Minulla samanlaista ja huomannut että jotkut shampoot ei sovi. Käytän vain kampaamotuotteita(kampaajana toimin)

Minä käytän System 4:sta, Climbazole Scalp Tonic taikoi kutinan ja ruvet päänahasta tiehensä. Suosittelen erittäin lämpimästi!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja kokeile:

Minä käytän System 4:sta, Climbazole Scalp Tonic taikoi kutinan ja ruvet päänahasta tiehensä. Suosittelen erittäin lämpimästi!

Just tämä System 4 oli mulle hyvä apu