Kutina kesken kihomatolääke hoidon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tää voi olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tää voi olla

Vieras
Siis oon ihan neuvoton.

Meillä pojalla huomattiin kihomatoja syyskuussa ja hoidettiin koko perhe lähipiiriä myöden pyrvinillä ja siivoukset tehtiin myös.

Hoitopaikkaan ilmoitettiin asiasta ja siellä hoidettiin myös lapset ja siivoukset. Kellään muulla ei kuulemma niitä havaittu.

No kierre jatkui : Nyt ollaan syöty se yksi pyrvin kuuri, kaksi vermox kuuria joista toinen ollut tehostettu eli lääkkeitä otettiin monena päivänä. Hygienia mielestäni hoidettiin hyvin.

Lapsella ei ole oireita enää mutta itselläni alkoi viikko sitten kova kutina, päivä viimeisen vermoxin oton jälkeen. Mitään ei näy kuitenkaan. Eli siis voisiko tuo lääke itsestään aiheuttaa kutinaa? Nyt olen maitohappobakteeria syönyt viikon, eikä vaikutusta kutinaan jota esiintyy päivällä, illalla ja yöllä. Siihen en kuitenkaan herää. Pesut aamuisin ja iltaisin. Lääkäri ei osannut ottaa kantaa missä mättää.

Kellään siis kokemuksia pyrvinistä/vermoxista ja kesken hoidon alkaneesta kutinasta?

Syötiin pyrvin ja sit pyrvinin loppu osalla alkoi mulla kiemurtelun tunne... Annoin varmuudeksi tytöille kolmannen satsin pyrviniä ( 2 viikon välein) kuoleita matoja kakassa paljon!! Sit alkoi vanhempi tyttö 4 vuotias valittaa just ku olin unille laittanut kutinaa. Matohan se siell. Saatiin vermox ja oireet paheni ainakin mulla. Nyt olen syönyt vermoxia kahden viikon välein 2 peräkkäisenä päivänä. Mitenhän kauan oireet kestää vermoxin jälkeen? Tuntuu että loppuuko tämä ikinä!!! Tilasin terveyskaupasta Cina C6 rakeita ja niitä on lisäksi otettu. Sokeri koitettu jättää pois. Onkohan kukaan syönyt Papaija tabletteja? Usko loppuu lääkkeisiin, ja rahat!!

... Mä kävin kanss lääkärissä ku epäilin että oisi pukama kutinaa. Vaan ei ollut!! Tiukat trikoot jalassa ja sinkki pasta takamuksessa nukutaan. Kutina voi tietty hiivasta johtua?

Voi ei , joku muukin kärsii samasta vaivasta. :/ Täällä kutina jatkunut mulla ja nyt sitten eilen totesin että hiivaa on , tiedä sitten onko syynä kun jouduttu noita lääkkeitä syömään paljon? Kihomadot itsessäänhän voi myös aiheuttaa hiivaa. Madon matoa en kuitenkaan ole bongannut ulosteesta enkä peräaukolta joten matolääkkeitä ei ole saatu lisää ennenkuin havaintoja taas on . Outoa vaan se että aiemmin kun muutaman kerran hiivatulehduksia ollut, kutina ollut enemmän alapäässä ja nyt siis alapäässä sekä peräaukolla. Pää tässä hajoaa.
Laura : Ootko itellä huomannut matoja? Mä en siis vaan käsitä että luulisi jos niitä on että näkyisi ulosteen mukana, mulla niitä ei kuitenkaan näy ja olen enää ainut kuka perheessä kärsii kutinasta...

Pyydä aloittaja lääkäriltäsi lähete madonmunatestiin. Laboratoriotestillä selviäisi onko matoja vielä. Jollei ole, voi kyse olla ihan hiivasta tai vain vaikka kuivasta ihosta ja limakalvoista.

Ne pelkät lääkkeet ei auta yksinään. Siivous on osa "hoitoa", jos munista ja madoista meinaa päästä eroon. Madon munat säilyvät elinkelpoisina pitkänkin ajan. Itse syötiin kuuria kuurin perään ja siivottiin hullun lailla. Toistaiseksi on saatu olla madoilta rauhassa.

Yhteistyössä