Kurkunpään tulehdus (haukkuva yskä) - kauan kestänyt?

[QUOTE="vieras";23199991]Meillä se kesti yhden yön ja aamulla ei ollut enää mitään.[/QUOTE]

Musta se yskä on hieman jo ehkä parantunut. Ei ainakaan pahenemaan päin. Jostain luin että jatkuu usein "normi"flunssana.
 
"vieras"
Meillä kestänyt haukkuvana 1-2 päivää. Jatkunut sitten tavallisempana yskänä.

Sanovat, että kylmä ilma ja myös höyryhengitys auttavat. Mutta mun mielestä tuo raaka pakkanen on kyllä vähän liian kylmää ja voi ottaa keuhkoihin pahemmin. MUTTA en kyllä tiedä, onko tämä näin vai ei!! Eli onko -20 hyvä vai huono juttu...

Se on kamalaa kuunneltavaa kyllä! Jotkut joutuvat käymään sairaalassakin, mutta me ollaan käyty vain ensimmäisellä kerralla (ei tajuttu, mistä kyse). Jaksamista!
 
kaksi yötä pahana.. kylmä helpottaa mielettömästi ja ventoline joillain! Meillä oli viime viikolla toi ja edelleen tyttö yskässä ja räkäinen mutta pahin ohi onneksi...

Raaka pakkanen on vain hyväksi, mitä kylmempi sen nopeammin laantuu. Meillä tytölä oli ekaa kertaa kun tyttö oli 2kk ja onneksi sillon oli rajut pakkaset, tätä käytettiin sairaalassakin spiiran lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
"typyjen äippä"
Mun 6v:llä se tulee yleensä yöllä eikä muu auta ku ikkuna auki ja siihen eteen istumaan. Mummo kerran jopa kieto viltin tytön ympärille ja vei ulos. Muistan kuinka yksi lääkäri sanoi että autoon ja ikkunat auki ajeleen.. Meillä tuo yskä ei yleensä ole kauaa kestäny..
 
"hhh"
Ueimmiten pahin vaihe on hyvin lyhyt. Sitte yskä muuttuu jo toisenkuuloiseksi. 1-2vrk enintään. Mä oon joutunut esikoisen kanssa aikoinaan käymään muutamaankin kertaan päivystyksessä, kun meni kurkunpääntuléhduksessa niin tukkoon, ettei saanut henkeä! Onneks muilla on ollu vähän lievempää...
 
"Tipiliini"
Meidän 5v poika myös taipuvainen "haukkuyskään". Yleensä ensin nousee kuumee ja on räkäinen, ja öisin tulee näitä yskänpuuskia. Kerran olen hädissään kantanut pojan ulos, mutta yleensä lapsen rauhottaminen ja ikkunan avaaminen on auttanut! Kerran lääkärissä antoivat jotain kortisonitabletteja(?), kun oli jo useampi yö mennyt yskiessä. Ja ne kyllä auttoivat. Tosi tympeä vaiva, meillä tahtoo olla se pojalla aina, kun on vähääkään sairaana :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23200255:
Ekaa kertaa ko oli tulehdus mä luulin et tyttö kuolee siihe ko ei saanu henkee - luulin et jotain oli kurkussa.
Ihmettelen oikein miten en hätääntynyt lainkaan. Yleensä olen hysteriaan ja panikoimiseen taipuvainen äiti-ihminen :D Meillä siis myös sairastetaan tätä nyt ekaa kertaa. Olin jostain kuullut aiemmin, tajusin heti mistä on kyse.
 
"minä"
Meillä poika todella taipuvainen tuohon. Kerran oli niin pahana, että tuntui vähän pelottavalta, vaikka tiesin mistä kyse. Onneksi oli pakkanen ulkona ja helpottaa nopeasti kun ulos pääsee (ihan pari minuuttia riittää, peittoon olen käärinyt ja kantanut yöllä parvekkeelle). Mutta yleensä kaksi yötä on ollut pahana ja sitten helpottanut.
 
...
2 päivää on kestänyt haukkuvana, nyt saatiin ekan yön jälkeen pojalle kortisoni kuuri, ja alko heti helpottaa. jatkuu normi flunssana. meillä tulee pojalle aina flunssan yhteydessä kurkunpään tulehdus, voi olla vaarallinen jos kurkkun kansi turpoaa. Kylmä ilma on ainut ensiapu...
 

Yhteistyössä