Kurja olo koko ajan, raskausviikkoja 28+0

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikävä olotila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ikävä olotila

Vieras
Särkee päätä, supistelee niin että supistuksen aikana on vaikea hengittää - pakko nojata johonkin. Usein myös supistuksen aikana vaikea olla paikallaan mutta supistus ei läheskään aina satu mihinkään.
Iltaisin särkee nivusia, alaselkää ja alavatsaa. Joskus koko vatsaa niin että keskeltä vatsa on "normaali" mutta vatsaa ympäröi kipeä rengas jossa polttava kipu tuntuu.
Huimaa.

Pitäisikö käydä lääkärissä vai seurailisiko tilaa vain kotona? Onko tämä normaalia/tutun kuuloista teidän muiden äitien mielestä.

Käy lääkärissä, verenpaine oireilee päänsäryllä ja supistukset hyvä tarkastaa myös. Voit myös soittaa äitipolille supistuksista ja käydä siellä kontrollissa. Mene heti tänään!

Taitaa olla aika harvinaista. Jos ei pian tasoitu niin soitan äitiyspolille ja kysyn apua sieltä. Vaikka eivät kai kovin helposti pyydä näytillekään.

Alkuperäinen kirjoittaja Satu:
Käy lääkärissä, verenpaine oireilee päänsäryllä ja supistukset hyvä tarkastaa myös. Voit myös soittaa äitipolille supistuksista ja käydä siellä kontrollissa. Mene heti tänään!

Minulla tuo verenpaine ollut kovin matala, maanantaina neuvolassa oli 103/70.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Eihän vaan raskausmyrkytys...Mulla tuli ekassa rv:lla 27 ja poika syntyi 29+5. Valkuainen oli +++. Käypä neuvolassa antamassa pissanäyte!

Maanantaina kävin neuvolassa. Pissa puhdas, paineet 103/70 eikä turvotuksia.
Kuinka nopeasti se sitten voi tulla? Eikö se ole aika harvinainen jos aiemmissa raskauksissa ei ole ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja Ikävä olotila:
Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Eihän vaan raskausmyrkytys...Mulla tuli ekassa rv:lla 27 ja poika syntyi 29+5. Valkuainen oli +++. Käypä neuvolassa antamassa pissanäyte!

Maanantaina kävin neuvolassa. Pissa puhdas, paineet 103/70 eikä turvotuksia.
Kuinka nopeasti se sitten voi tulla? Eikö se ole aika harvinainen jos aiemmissa raskauksissa ei ole ollut?

Se voi tulla tosi nopeastikkin. Ihan parissa tunnissa. Aina ei verenpaine nouse vaikka olisi myrkytys tai turvotusta ei välttämättä ole. Mulla ei ollut ollenkaan vaikka oli paha myrkytys. Vauva ei enää kasvanut ollenkaan ja virtaukset oli huonot, pysähtyi jopa välillä. Ei siitä neuvolassa käynnistä haittaakaan ole.:)

Minulla aivan sama tilanne ollut noilta viikoilta saakka.
Rautatabletit auttoi päänsärkyyn ja huimaukseen.
tilannetta on seurattu, mutta maha särkyihin ei olla löydetty syytä ja niistä on nyt kärsitty näille loppumetreille saakka. Vauva kuitenkin kehittynyt ihan normaalisti ja kaikki on ollut kunnossa, joten minulle ainakin sanottiin ettei tarvitse huolestua. Jokaisen keho kuulemma vain reagoi raskauteen eri tavalla.
Vastaavaa itkuisuutta oli minullakin alkuun kun olo oli kertakaikkiaan vain niin huono koko ajan, voimat oli täysin finaalissa.
Ehdotus: Hae kuuri rautatabletteja, tee kevyttä terveellistä ruokaa ja yritä rentoutua.

Alkuperäinen kirjoittaja jt:
Minulla aivan sama tilanne ollut noilta viikoilta saakka.
Rautatabletit auttoi päänsärkyyn ja huimaukseen.
tilannetta on seurattu, mutta maha särkyihin ei olla löydetty syytä ja niistä on nyt kärsitty näille loppumetreille saakka. Vauva kuitenkin kehittynyt ihan normaalisti ja kaikki on ollut kunnossa, joten minulle ainakin sanottiin ettei tarvitse huolestua. Jokaisen keho kuulemma vain reagoi raskauteen eri tavalla.
Vastaavaa itkuisuutta oli minullakin alkuun kun olo oli kertakaikkiaan vain niin huono koko ajan, voimat oli täysin finaalissa.
Ehdotus: Hae kuuri rautatabletteja, tee kevyttä terveellistä ruokaa ja yritä rentoutua.

Rautakuuri tosiaan aloitettiin tiistaina. Hb oli laskenut 113 maanantaina.
kuinkahan pian tuon pitäisi auttaa? Obsidan fe++ käytössä. Joka aamu ottanut ja välttänyt tunnin ennen ja jälkeen maitotuotteita ja ottanut c-vitamiinin ( tuoremehu ) kanssa samaan aikaan niin kuin neuvolassa neuvottiin.

Yhteistyössä