kurja juhannus, raha-asiat ahdistaa

  • Viestiketjun aloittaja kamalan noloa
  • Ensimmäinen viesti
kamalan noloa
miten voikaan pientä ihmistä näin vituttaa ja ahdistaa perheen talousasiat |O

mies on todenteolla sotkenut raha-asiansa ja nyt mä siivoan jäljet
pää leviää mutta mitä muutakaan mä voin?

olen nyt selvittänyt miten luottokortit irtisanotaan, kirjoittanut ne irtisanomis ilmoitukset, eli miehen pitää vain allekirjoittaa ne ja toimittaa pankkiin korttien kanssa, ja mä luonnollisesti vahdin että näin tapahtuu
hoidan kaikki laskut, miehellä ei ole käyttörahaa kuin minimi ja sekin mun armosta
ahdistaa tämä tilanne, mulla toki on rahaa, miehelle en sitä kerro koska nyt saa kantapään kautta oppia nämä rahajutut
se ei tunnu tajuavan mitä se meinasi menettää tehdessään luottokortti velkaa ja salatessaan rahaongelmat multa, sillä on jotenkin super naiivi ajatus että asiat selviää mitä turhia stressata |O
kun nyt kerroin mitä sen palkalla voi maksaa ja mitä jää maksamatta niin se oikein närkästyi ja kysyi mitä olen oikein tehnyt sen edellisellä palkalla :eek: ratakiskosta sain vääntää että olen prkl maksanut sen laskuja |O (nyt maksoin sen puolesta asuntoa koska ei niitä voi jättää maksamattakaan, perin kyllä jokaisen euron takaisin tulevista palkoista..
nyt se sitten "joutui" jussiksi töihin, koska sillä ei ole varaa olla menemättä.. mutta luonnollisesti tämä harmittaa mua kun juhannus suunnitelmat meni uusiksi ja aiheuttaa mulle nyt lisä päänvaivaa

ja suunnattomasti ärsyttää se että mies on ihan normaalisti, käyttäytyy kuin kaikki olisi hyvin |O
 
Piristyhän nyt. Sinulla sentään ON rahaa. Mietihän kuinka moni täällä taistelee perheensä kanssa ilman rahaa. Toki miehesi on ääliö ja naiivi, mutta jos oikein pillastuttaa ja teillä kuulostaa olevan ns, "omat rahat", niin anna selvittää omat sotkunsa!

Parempaa mieltä Juhannukseesi!
 
kamalan noloa
Piristyhän nyt. Sinulla sentään ON rahaa. Mietihän kuinka moni täällä taistelee perheensä kanssa ilman rahaa. Toki miehesi on ääliö ja naiivi, mutta jos oikein pillastuttaa ja teillä kuulostaa olevan ns, "omat rahat", niin anna selvittää omat sotkunsa!

Parempaa mieltä Juhannukseesi!
totta tuokin, eipä mulla miljoonia ole, sen verran että ruokin meidät ja tankkaan autoa.
muuten saisikin mies hoitaa itse sotkunsa mutta olen hölmö ottanut yhteistä lainaa joten en voi antaa tilanteen luisua mahdottomaksi, en halua että meiltä lähtee asunto ja multa luottotiedot :/
 
Pahoittelen jo valmiiksi
kun aion puolustaa hölmöä ukkoasi. Yrittääkö hän käyttäytyä normaalisti koska häpeää aiheuttamaansa sotkua niin, ettei edes halua/ pysty käsittelemään asiaa? Itse olis jotaikuinki samanlaisessa tilanteessa jossa ukko oli mokannut niin maan perusteellisesti ja oli kuin mitään ei olis tapahtunutkaan. Lopulta tilanne kiristyi osaltani niin että riideltiin olan takaa ja yhtäkkiä kaikki se häpeä kaatui päälle ja ukko oli pitkään ihan maassa. Toki oltiin vihaisia lopulta annettiin anteeksi, mutta on ne prkl vaan ylpeitä ja kovapäiviä nuo miehet!
 
kamalan noloa
kun aion puolustaa hölmöä ukkoasi. Yrittääkö hän käyttäytyä normaalisti koska häpeää aiheuttamaansa sotkua niin, ettei edes halua/ pysty käsittelemään asiaa? Itse olis jotaikuinki samanlaisessa tilanteessa jossa ukko oli mokannut niin maan perusteellisesti ja oli kuin mitään ei olis tapahtunutkaan. Lopulta tilanne kiristyi osaltani niin että riideltiin olan takaa ja yhtäkkiä kaikki se häpeä kaatui päälle ja ukko oli pitkään ihan maassa. Toki oltiin vihaisia lopulta annettiin anteeksi, mutta on ne prkl vaan ylpeitä ja kovapäiviä nuo miehet!
voihan se olla että ei osaa/pysty näyttämään/käsittelemään asiaa, tai sitten se vaan luulee että kun ei asiasta riidellä, puhuta ja elämä jatkuu ns normaalisti niin ongelmaa ei ole.
se luottaa aika sokeasti siihen että mä annan anteeksi, kun kerran olen jo sanonut että en ole sitä nyt jättämässä.. mun mielestä se ei kuitenkaan tarkoita sitä että asiat olisi kunnossa, vaikka en nyt eropapereita eteenpäin laittanutkaan.
ehkä tosissaan kaipaisin jotain suurta ja näkyvää reaktiota jotta saisin varmistuksen sille että mies on oikeasti tajunnut mokanneensa pahasti. kun nyt saan lähinnä sen kuvan että mies on välinpitämätön asian suhteen, että sitä ei hetkauta se etten enää siihen luota enkä juuri nyt edes pahemmin arvosta
 

Yhteistyössä