Kurahousuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MyyMuikkunnen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MyyMuikkunnen

Vieras
Meillä on aina enen ollut lapsilla Rukan kurikset. Nyt halusimme välillä muutakin väriä kuin punaista tai sinistä ja ostin lapsille toiselle Reiman ja toiselle Ticketin kurahousut.

Hitsi! Niitä ei kumpiakaan tahdo saada puhtaaksi huuhtelemalla. En viitsi joka päivä koneessa pyörittää ja kun ne huuhtelee, näyttävät märkänä kyllä puhtailta, mutta kuivutttuaan ovat ihan kuraiset.

Oisko mitään hyvää vinkkiä, miten noi kannattais huoltaa? En tosiaan viitti joka päivä koneeseen pyörimään ja pelkkä huuhtelu ei tosiaan auta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ai jaa,ikinä en oo kuriksia koneessa pessy,vissiin ei kuitenkaan linkousta kestä?

Kyllä mä olen lingonnut. Olen pessyt yleensä hienopesuohjelmalla ja ilman huuhteluainetta (alkaa meinaan kurikset vaahdota sateella :D). Mut ei siis täyttä linkousta, mulla taitaa olla 800 kierrosta.

saa pestä :) muttei huuhteluainetta. tulee ihan toisen oloiset. Nyt en pääse kokeileen, mut tuki mieleen että jos laittais suihkepulloon tiskiainetta laimennettuna, suikis housuihin, ja huuhtois vasta sitten?

juu ja tuo huuhteluaine ei sovi vettähylkivälle materiaalille, en tiedä kuriksista varmasi, mutten uskaltaisi ottaa riskiä, vaan uskoisin että samasta syystä ei käy. eli se vedenpitävyys kärsii.

Kannattaa laittaa vähän nestemäistä pesuainetta sinne koneeseen mukaan, estää lian kiinnittymisen takaisin.

Tietyn värisiin kurikset jäävät likaisen näköiseksi, eivätkä lähde puhtaaksi edes pesukoneen hienopesuohjelmalla. Ne saa parhaiten puhtaaksi superlonsienellä, missä on vähän pesuainetta. Etenkin liukumäistä jää usein tummaa värjäymää, mikä erottuu vaaleissa kuriksissa helposti.

Tumman vihreät ja tummansiniset on parhaat värit, niissä ei se värjäymä juuri erotu.
Vaaleanpunaisia ei juuri kannata hankkia, jos haluaa siistinnäköisenä pysyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Onko kurahousut sama asia kuin sadehousut? Täällä palstalla puhutaan aina kuriksista, mutta kaupassa myydä sadetakkeja ja -housuja.

Mä puhun aina kurahousuista ja sadetakista :D Ei siis mitään logiikkaa.... Sadehousuilla mä käsitän sellaiset ohuemmat, vedenpitävät housut, ei siis kurahousumateriaalista tehdyt.

Meillä on nuo kurikset nyt mustat ja tummanruskeat, eli ei ole siitä kiinni, että vaaleissa lika näkyisi. Noihin jää aina sellainen hiekan värinen kerros... Puhtaaksihan ne sillä tavalla lähtevät huuhtomallakin, ettei kura/hiekka tunnu, mutta jää sellainen ihme värikerros liasta.

Ja noita saa ainakin pestä koneessa. Ja kiitos vinkistä maaam, taidan kokeilla tuota "suihkepulloon pesuainetta-kikkaa".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kurahousuja saa pistää koneeseen! itse pesen käsin mäntysuovalla ja ihan on puhtaaksi lähtenyt

Kyl rukan housuissa on ihan koneohjeet ja sillontällön pesen eikä oo menneet miksikään. Normisti vaan huuhtelen hiekat.
Itseasiassa katoin kun tossa ostin rukan rukkaset pojalle että sanottiin niiden kestävän pesukoneella pesua. Eli erikseen vielä maininta pesulapun lisäksi.