kuparukierukan asennuksen jälkeinen vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Mulle laitettiin kuparikierukka nyt keskiviikkona ja siitä lähtien ollut vuotoa sellaista limansekaista. Ei kauhean paljon, mutta sillai niinku ois kuukautiset, niukat sellaiset ja tosiaan sen liman kera, jota ei kuukautisten aikaan ole. Synnytyksestä on kolmisenkuuukautta ja luulisin ettei kuitenkaan kuukautivuotoa vielä. Onko se normaalia, että tiputtelee kierukan laiton jälkeen Ja miten pitkään odotettavissa, ettäloppuisi? Ei meinaan tee kyllä seksiä mieli kun jatkuvaa tiputtelua.
Tähän asti odotettiin, että päästäisiiin petihommiin, kun kumpikaan ei oikeen pidä kondomista, ja nyt sitten ei voi hommailla kun vuotaa kuin seula :kieh: . Tosi raivostuttavaa!!

Älä vielä huolestu. On ihan tavallista että asennuksen jälkeen alkaa vuoto. Joillakin see loppu nopeasti, siis parissa viikossa ja toisilla tiputtele puolikin vuotta. Kärsivällisyyttä!!

Minulle laitettiin myös kierrukka keskiviikkona ja nyt sunnuntaina vuoto on edelleen runsasta ja kirkasta...mutta onko siis todellakin niin että kaksi viikkoa on lyhyt aika?
TKssa sanoivat kun ehkäisyvaihtoehtoja pohdin, että kuparikierrukka on ehdottomasto paras, sillä silloin ei tule välivuotoja, vain kuukautiset saattavat pidentyä....
...Jo nyt kaduttaa koko &%¤# kierrukan laitto...

kierukan asennuksen yhteydessä esiintyy yleensä vuotoa sekä alussa on muutenkin vuotohäiriöt normaaleja. Eli odotelkaa rauhassa, kyllä ne todennäköisesti loppuvat!

Kannattais muuten lukaista esitteet, jotka toivottavasti olette tk:sta/neuvolasta saaneet. Niissä kyllä lukee noistakin... Ja voihan noista soittaa esim terveydenhoitajalle, enemmin kuin kysellä täältä, jos epäilyttää.

Ja minulle on laitettu kuparikierukka noin kuukausi sitten. Runsaampi vuoto loppui viikon päästä laitosta, pientä tiputtelua on ollut siitä lähtien ja nyt on kuukautiset alkaneet melkein viikon etuajassa. Eikä tässä ole mun mielestä mitään normaalista poikkeavaa.

Yhteistyössä