Kuparikierukka

  • Viestiketjun aloittaja mamuska-69
  • Ensimmäinen viesti
mamuska-69
Kuinka paljon kk.vuoto lisääntyi kuparikierukan laiton jälkeen?En halunnut hormoonikierukaan koska on noita iho-ongelmia muutenkin,mutta nyt rupesi pelottamaan riittääkö siteet ollenkaan vai pitääkö turvautua sitten vaippoihin :/ .Ennestään ne on ollut ihan normaalit,nyt niitä ei vielä tullu vaikka synnytyksestä on jo 4kk.
 
Mulla oli ensimmäiset vuodot sellaisia,et piti vähän useimmin vaihdella. Mut sit ku rupesi kroppa tottuu siihen,et on sisuksissa ylimääräistä niin on tasaantunut ja tartte ihan niin usein vaihdella.

Eli se on vähän siitä kiinni miten se kroppas hyväksyy sen.
 
Mulla oli viimeks vähän vaan runsaammat... kesti sen normaali 5 päivää joista kolme päivää oli hieman runsaampaa vuotoa ku normaalisti.
Huomena olis tarkotus käydä laittamassa toinen kuparikierukka. Ei pelota laittaa. Nykyään ku menkat kestää vaan 3pv ni ei pari lisäpäivää mua haittais vaikka tulis ;)
Mut ainakin oman kokemukseni perusteella voin suositella. Mullekkaan ei kauheen hormonipitoiset jutut sovi iho-ongelmien takia mut kuparikierukasta ei ollut muuta ku ne HIEMAN runsaammat menkat =)
 
nova t
Ensimmäisen kuparikierukan kanssa vuodot oli alkuun suht normaalit, sitten noin vuoden kuluttua vuodot runsaantu siten, et side piti vaihtaa tunnin välein. Side oli siis tosi lits läts ja hyytymiäkin oli. Usein oli kuitenkin ohivuotoja. Joskus oli päällihousutkin veressä, jos en päässy vaihtaa sidettä tunnin välein. Noita runsaita vuotoja oli 1-2 vrk. Muutoin kuukautiset kesti n. 5 vrk. Omat kuukautiset oli alkujaan ilman mitään ehkäsyä aavistuksen niukemmat, kuin pillereiden kanssa. Joten en voinu kuvitellakaan, et ne noin paljon runsaantuisi.

Kestin kolme vuotta kierukkaa ja siirryin pillereihin.

Nyt tämänkin vauvan jälkeen laitoin kuitenkin kuparikierukan. En halua enää hormonaalista ehk. Otin riskin, et jos niitä runsaita vuuotoja ei tuliskaan. Ei ole vielä kuukautisia tullu kierukan laiton jälkeen, oma hormonitoiminta vielä sekasin...
 
ex-kupari
Mulla on ollu kuparikierukka 4 kuukautta ja vuodot ovat todellakin lisääntyneet. Ennen kesti 5 pv, nyt 8 pv ja pari päivää noista vuodan kuin pistetty sika... Ylihuomenna vaihdatan kuparikierukan hormonikierukkaan.
 
mulla nyt jo kolmas kuparikierukka. itse ""pelkäsin myös noita sivuoireita hormonikierukassa joten en sitä halunnut. Sillä pilleritkään eivät mulle sovi saatika laastari . Vuotoa kestää sellaset 8 päivää, mutta vaippoja=D ei tarvi...kipuja kyllä on lisää kuparin aikana.....mutta olen silti tyytyväinen.
 

Yhteistyössä