kuparikierukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Millaisia kokemuksia teillä on kuparikierukasta?

Minulla ei ole ikinä ollut minkäänlaista ehkäisyä ja nyt olisi aika aloittaa joku ehkäisymuoto... kokemusta ei siis ole, mutta olen lukenut tuosta kierukasta ja alkanut miettiä sitä.. mitään hormonipitoista ehkäisyä en haluaisi aloittaa, koska olen lukenut niiden aiheuttavan joillekkin esim. haluttomuutta, masennusta, turvotusta jne.
Ainut mikä tuossa kuparikierukassa mietityttää on se, että menkkavuoto voi kasvaa ja menkat tiuhentua ja minulla on jo ennestään aika runsas vuoto :/

Olen kiitollinen jos jaksatte kertoa kokemuksianne ja suositella jotain ehkäisymuotoa :)

Mulla on ollut 1,5v. En halunnut hormonaalista ja siksi otin sen. Mutta suurta hintaa pitää maksaa hormonittomuudesta. Menkat on megalomaaniset, kuin härän kurkusta tulisi. Todellakin haittaavat elämää kun pitää vaihtaa kerran tunnissa side.

Mutta ei kaikille näin käy. Kokeile! Kierto sinällään on pysynyt samana eikä tiputtelua muuten ole. Toisaalta jos sulla on jo runsas vuoto niin lääkäri ei varmaan suosittele.

Mulla oli kuparikierukka vajaan 3v. Olin todella tyytyväinen!! Mulle ei sopinut mikään hormonivalmiste ja päädyin tuohon runsaista ja kivuliaista menkoista huolimatta. Vuoto ja kivut eivät lisääntyneet kierukan aikana, mutta muutenkin runsaat vuodot saivat aikaan sen, että hankin kuukupin!! Tyhjennys 2-3x/vrk, kannattaa kokeilla!!! Mahtava kapistus sekin :D
Kierto mulla oli kierukalla 28-31 päivää, joten melko säännöllinen :) Aion ottaa kierukan uudelleen, kun saan tämän asukin kesällä pois masusta <3

mulla oli kierukka reilunvuoden ja ainoa plussa oli se että ehkäsyä ei tarvinnu muistaa. Pitkät ja runsaat ja kipeät menkat, jatkuva tuhruttelu ja kamala valkovuoto+alavatsakivut. kierukka oli oikein eikä tulehusta mut kipu lähti vasta kun poistatin koko vehkeen. Äitiysneuvolan kautta sain ilmaiseksi raskauden jälkeen. Ei onneksi menny rahaa hukkaan. Nyt on minipilsut ja oon tyytyväinen.

Mulla oli kuparikierukka ja sen kanssa oli vain ongelmaa. Todella runsas kuukautisvuoto lisääntyneet menkkakivut, oudot välivuodot, jatkuvat tulehdukset, ennen kierukkaa minulla ei koskaan ole ollut mitään tulehdusta alapäässä ei edes hiivaa.

Vajaa vuoden pidin ja sitten olin jo niin kyllästynyt kaikkiin vaivoihin että otin pois.

Mulla aina ollut vaikea löytää sopivaa ehkäisyä. Alapää ärstyy kondomeista jopa lateksittomista.
Hormonaalisista tippuu suurinosa pois aurallisen migreenin takia.

Siirryin kokeilemaan minipillereitä. Aluksi oli ongelmia esim cerazetten kanssa mutta sitten minulle määrättiin mini-pill merkkiset ja ne on ollut ihan loistavat ei mitään vaivoja. Ainoa miinuspuoli on että täytyy olla tarkkana ottamisen kanssa ettei myöhästy.

Minä en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, joten viime vuonna kokeiltiin sitten kuparikierukkaa. Eka tuli ulos 1 vkon jälkeen karmeiden kipujen ja kouristusten kera. Laitettiin sitten toinen, kuukautiset oli aivan hirveät ja kipeät, koska olen tottunut niukkiin ja 3-4 pvää kestäviin, mutta silloin vuodin järkyttävästi viikon ajan. Kaiken lisäksi kävi taas samoin, että hirveät kouristukset ja kierukka tuli ulos. EN kokeillut enää uudestaan!!!

Kierukka saa tulehduksenkaltaisen tilan aikaan kohtuun, joten aiheuttaa tulehduksia sitten alemmaksikin ja bakteeriepätasapainoa, muuten olis hyvä... Itsellä myöskään koskaan esim. virtsistä, hiivaa, ennen kuin kierukan laiton jälkeen.

Mulla ollut molemmat, hormoni- ja kuparikierukka.. Kumpikaan ei mulle sopinut. Hormonikierukasta oli hirveät vuodot jotka kesti 10-14pvä. Lopulta olinkin sit raskaana ja sain töissä keskenmenon.. No sitten laitettiin kupari, josta alkoi hirveät vatsa krampit, tulehdukset ja vuodot.. Tästäkin raskaaksi tulin, mutta onneksi asian heti huomasin ja kierukka otettiin pois.. Nyt olis sit ens kuussa la :D Tämän jälkeen pakko varmaan ruveta mini pilsuja syömään kun aurallisen migreenin takia en muuta voi käyttää :/

Joten minun kokemukset kierukoista.. Todella huonoja..

no onpas monenlaisia kokemuksia.. :/ Voi ku tietäis että mikä kannattaa ottaa..vaikka ei näissä varmaan mitään yhtä hyvää tai oikeaa vaihtoehtoa ole, jospa se kokeilemalla sitten selviäis!?

Ainoa, joka minulle käy. Siitäkin huolimatta, että vuodan kuin pistetty sika. Pieni hinta siitä, etten joudu vankilaan murhasta tms hormonivalmisteiden vuoksi.

Ja siis vuodan muutenkin Niagaran lailla. Ennätys oli 13 tyhjennystä vrk:ssa kuukupin kanssa ja silti loiskui yli. 4-5 taitaa olla keskiverto.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla ollut 6 vuotta. Tosi tyytyväinen ollut hintaan eikä mitään oireita ole tullut. Menkat tosi niukat ja kivuttomat. Suosittelen ehdottomasti. Kannattaa kokeilla. Ainahan sen pois saa jos ei sovi. Et voi tietää sopiiko ennen kuin kokeilet :)

verkkokaupassa maksoi noin 80 €. Mulla on ollut 8 vuotta kuparikierukka ja mulla se taas vähensi ennestään erittäin runsaita menkkoja. Välillä on edelleen runsaat, mutta nyt saa nauttia joskus normaaleistakin. ei ole ennen eikä jälkeen ollut kipuja. Eikä muita vaivoja, vaikka ehkä oon hieman herkempi tulehduksille, mutta se voi johtua seksielämästä joka aktivoitui merkittävästi neljä vuotta sitten, jolloin tulehduksetkin alkoi. Kokeilin tätä ennen pillereitä (masensi ja passivoi), kondomia (tuli ikävä kumiallergia käsiin asti), ihonalaista hormonikapselia (inhosin sitä, kun kaunis finnitön iho repesi selkää myötä isoiksi märkiviksi finneiksi) ja vaahtoja (hankalia mun mielestä). Tää on siis paras, ja ainoa keino, mulle.

[QUOTE="harmaa";25360976]vielä kyselisin kuparikierukan hintaa? onko jollai tietoa?[/QUOTE]

Mulle laitettiin kuparikierukka reilu viikko sitten. Kaks päivää olin kipeä, menkkojen aikaan laitettiin eikä ainakaan nää ekat menkat ollu runsaammat kun muutenkaan.

Hinta oli 120 e.

Yhteistyössä