Minulla oli puolen vuoden menkat :kieh: alussa joka kuukaus oli peräti 3 vuodotonta päivää.Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:18 FANG-ANN-75 kirjoitti:Oli ainakin muutaman päivän ja 2kk kesti verenvuoto. Soitin ja kysyin että mitä toi meinaa, sanoivat että nooo, siinä varmaan alko sit menkat. Öh, kahden kuukauden menkat?
Millon sulle on se kierukka laitettu?Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:28 HarvoinKylläTiedetään kirjoitti:Voi ei :ashamed:
Toivottavasti ei tulehtuis tms.
vastustin koko ajatusta mutta terv. hoitaja painosti ja painosti. Kierukka on synnyttänäiden naisten ehkäisyväline hän hoki. Tuntuu siltä että ne ajattelee vaan sitä että: kyllä ne synnyttäneet kestää kipua, kun ovat synnyttäneetkin! Soitin vasta terv.hoitajalle. Se sano että olis epänormaalia tällänen kipu.
Ja sit sitä samaa että kohtu/elimistö hylkii.
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:32 vieras kirjoitti:\Minulla oli puolen vuoden menkat :kieh: alussa joka kuukaus oli peräti 3 vuodotonta päivää.Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:18 FANG-ANN-75 kirjoitti:Oli ainakin muutaman päivän ja 2kk kesti verenvuoto. Soitin ja kysyin että mitä toi meinaa, sanoivat että nooo, siinä varmaan alko sit menkat. Öh, kahden kuukauden menkat?
"seuraile vaan tilannetta, kyllä se puolen vuoden sisällä asettuu ja laantuu"
No puolen vuoden päästä ei sitten ollutkaan enää yhtään vuodotonta päivää.
Niin kipuja laittamisen jälkeen kesti päivän.
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:33 PrinsessaRusina kirjoitti:\Millon sulle on se kierukka laitettu?Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:28 HarvoinKylläTiedetään kirjoitti:Voi ei :ashamed:
vastustin koko ajatusta mutta terv. hoitaja painosti ja painosti. Kierukka on synnyttänäiden naisten ehkäisyväline hän hoki. Tuntuu siltä että ne ajattelee vaan sitä että: kyllä ne synnyttäneet kestää kipua, kun ovat synnyttäneetkin! Soitin vasta terv.hoitajalle. Se sano että olis epänormaalia tällänen kipu.
Mä ymmärsin, että se vois olla muutaman päivänkin kipee, koska se elimistö aluks vierastaa sitä uutta esinettä.
Kannattaa vaatia, että pääset lääkärille sitä näyttämään tai että se ultrataan. Siitä selvii jo aika paljon.
Mulla kans ton 2kk jälkeen alko sit menkat normaalisti tuleen MUTTA olipa sitten vielä veriset välivuodot :kieh: eli mullakaan ei puhtaita ja täysin vuodottomia päiviä paljoa ollut. Aina joku suoja housuissa. Sanottiin samaa et odota 6kk ja katsotaan sitten.Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:32 vieras kirjoitti:\Minulla oli puolen vuoden menkat :kieh: alussa joka kuukaus oli peräti 3 vuodotonta päivää.Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:18 FANG-ANN-75 kirjoitti:Oli ainakin muutaman päivän ja 2kk kesti verenvuoto. Soitin ja kysyin että mitä toi meinaa, sanoivat että nooo, siinä varmaan alko sit menkat. Öh, kahden kuukauden menkat?
Mullekkin se kierukka laitettiin aamulla, kymmenen aikoihin ja koko päivän olin tosi kipee. Siis niin kipee, että jouduin soittaa miehenkin aikasemmin töistä kotiin. En päässyt esikoista kerhosta hakemaan. Burana 800:nen autto, mutta kauan siinäkin meni.Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:39 HarvoinKylläTiedetään kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:33 PrinsessaRusina kirjoitti:\Millon sulle on se kierukka laitettu?Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:28 HarvoinKylläTiedetään kirjoitti:Voi ei :ashamed:
Mä ymmärsin, että se vois olla muutaman päivänkin kipee, koska se elimistö aluks vierastaa sitä uutta esinettä.
Kannattaa vaatia, että pääset lääkärille sitä näyttämään tai että se ultrataan. Siitä selvii jo aika paljon.
Tänään laitettiin aamulla. sillä mietin kauanko kestää ja onko normaalia, ku se hoitaja sano että on harvinaista yli 30 min. kipu. Ja täällä taas saattaa olla pari päivää joillaki.
Joo eikös ollut ihanaa olla aina vaipat jalassaAlkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:41 FANG-ANN-75 kirjoitti:\Mulla kans ton 2kk jälkeen alko sit menkat normaalisti tuleen MUTTA olipa sitten vielä veriset välivuodot :kieh: eli mullakaan ei puhtaita ja täysin vuodottomia päiviä paljoa ollut. Aina joku suoja housuissa. Sanottiin samaa et odota 6kk ja katsotaan sitten.Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:32 vieras kirjoitti:\Minulla oli puolen vuoden menkat :kieh: alussa joka kuukaus oli peräti 3 vuodotonta päivää.Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:18 FANG-ANN-75 kirjoitti:Oli ainakin muutaman päivän ja 2kk kesti verenvuoto. Soitin ja kysyin että mitä toi meinaa, sanoivat että nooo, siinä varmaan alko sit menkat. Öh, kahden kuukauden menkat?
Poistatin koko laitteen sit n. olikos se nyt reilun vuoden päästä kun kyllästyin vuotaan kuin seula aina menkkojen aikana. Välivuodot kyl loppu juu mutta menkat oli järkyt!
Juu, mä taapersin yösiteet housuissa pahimmat päivät. Ja senkin yli tullu nopsaan. Tampax ei rittänyt alkuunkaan kuin vasta viimeisinä päivinä jolloin alko väheneen.Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:48 vieras kirjoitti:\Joo eikös ollut ihanaa olla aina vaipat jalassaAlkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:41 FANG-ANN-75 kirjoitti:\Mulla kans ton 2kk jälkeen alko sit menkat normaalisti tuleen MUTTA olipa sitten vielä veriset välivuodot :kieh: eli mullakaan ei puhtaita ja täysin vuodottomia päiviä paljoa ollut. Aina joku suoja housuissa. Sanottiin samaa et odota 6kk ja katsotaan sitten.Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:32 vieras kirjoitti:\Minulla oli puolen vuoden menkat :kieh: alussa joka kuukaus oli peräti 3 vuodotonta päivää.Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:18 FANG-ANN-75 kirjoitti:Oli ainakin muutaman päivän ja 2kk kesti verenvuoto. Soitin ja kysyin että mitä toi meinaa, sanoivat että nooo, siinä varmaan alko sit menkat. Öh, kahden kuukauden menkat?
Poistatin koko laitteen sit n. olikos se nyt reilun vuoden päästä kun kyllästyin vuotaan kuin seula aina menkkojen aikana. Välivuodot kyl loppu juu mutta menkat oli järkyt!
Pahimpina päivinä vuodot oli niin runsaat ja rajut että ihan aikuisten vaippoja piti käyttää jos meinas poistua vessan läheltä. Isoin side ja super+ tampaxi yhdessä ei pitänyt vuotoa kuin pienen hetken.
Ja noin kauheita päiviä oli 3-4 joka kuukaus.
Saimpa sitten reseptin runsaiden kuukautisten vuoksi hormoonikierukkaan! Paitsi että menkat ei ole jäänyt pois, vähentynyt kyllä huomattavasti ja vuodan enää vain viikon kerrallaan =) (vuoden ollut mirena)