Kuorsauksesta

voi kamalaa kuinka kovasti tuo mies kuorsaa..... Onko hyviä neuvoja jolla sen sais kuriin???Ylipainoa ei oo ja muutenkin elää terveellisesti, mutta siltikin katto raikaa ja ikkunat helisee.

Ennen sitä vaan ei huomannut kun ei tarvinnut öisin heräillä mut nyt tuo pikku natiainen itkeskellee ja pakko nousta peittelemään. Sittenpä sitä mamma ei meinaa unta saada kun vieressä sänky hytkyy.

Ukko paran kylki on varmaan mustana kun muutaman mojovan kumauksen on saanut.... :kieh: :x :whistle:

Ensi yönä nukun kyllä eri huoneessa =)
 
Polttaako miehesi?
Meiilä mies kuorsaa jos on päivän aikana polttanut yhdenkin tupakan tai sikarin. Joskus n. 8 v sitten poltti vakituisesti ja silloin kuorsas. Sitten oli monta vuotta ilman ja kesän aikaana aina muutamia kertoja poltti ja minä valvoin... Onneksi nyt ei oo pitkilleen valvottanut.
 
Villea
Meillä kanssa ukko kuorsaa niin että ikkunat helisee mut mulla on hyvät unenlahjat. :) Mun täti kokeili mieheensä Snorenz-suihketta mitä saa ainakin apteekista, ehkä myös luontaistuotekaupoista. Oli kuulemma tehokasta! Mut älyn kallista... :( Moni käyttää nenälaastareita mitkä avaa hengitysteitä. Siis niitä mitä näkee joskus hiihtäjien naamassa telkkarissa (BreatheRight tai joku vastaava). Niitä saa kans ainakin apteekista. Joillakin auttaa kun estää miestä kääntymästä selälleen yöllä. Kiinnitä pyjaman selkään tennispallo tai tarrapapiljotti. ;)
 
Itsehoito
Kuorsaukseen voidaan vaikuttaa poistamalla kuorsausta lisääviä tekijöitä vähentämällä ylipainoa sekä vähentämällä tai lopettamalla alkoholin ja rauhoittavien lääkkeiden käyttö. Vain selällään kuorsaavien kannattaa harkita keinoja, jolla selällään nukkuminen estetään, vaikka vanha hyvä keino pienen pallon kiinnittämisestä yöpuvun selkämykseen ommeltuun taskuun ei kaikille kävisikään.


http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=Kuorsaus&p_artikkeli=dlk00435
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2006 klo 12:23 Liina kirjoitti:
voi kamalaa kuinka kovasti tuo mies kuorsaa..... Onko hyviä neuvoja jolla sen sais kuriin???Ylipainoa ei oo ja muutenkin elää terveellisesti, mutta siltikin katto raikaa ja ikkunat helisee.

Ennen sitä vaan ei huomannut kun ei tarvinnut öisin heräillä mut nyt tuo pikku natiainen itkeskellee ja pakko nousta peittelemään. Sittenpä sitä mamma ei meinaa unta saada kun vieressä sänky hytkyy.

Ukko paran kylki on varmaan mustana kun muutaman mojovan kumauksen on saanut.... :kieh: :x :whistle:

Ensi yönä nukun kyllä eri huoneessa =)
meillä on kyllä ihan samanlaista.. valitettavasti mies sai häädön olkkariin nukkumaan, koska mun ja taaperonkaan nukkumisesta ei muuten tullut mitään.. :/
 

Yhteistyössä