Kuopion äidit!

Olen asunut Kuopiossa kohta vuoden enkä ole kunnolla tutustunut yhteenkään uuteen ihmiseen. Muuttaessani en ajatellut tämän menevän näin vaan luotin uuden ystäväverkoston lähtevän rakentumaan. En koe että syy on itsessäni, sillä näen meidät (minä & 1-vuotias villiviikarini) kyllä ihan tutustumisen arvoisina enkä myöskään ole jumittanut vain kotona vaan käynyt kerhoissa sun muissa suht aktiivisesti. Tuntuu, että kaikilla vain on jo kavereita ja kaikkea puuhaa niin paljon, ettei ole tarvetta lähteä tutustumaan uusiin ihmisiin. Kun ei keneltäkään voi ihan suoraankaan vain mennä kysymään, että "Hei katselin teitä tuossa hetken ja vaikutatte mukavilta. Haluatteko tulla meille huomenna kylään?".

Siis. Jos sinulla oikeasti olisi aikaa ja kiinnostusta nähdä ja tutustua, niin kirjoita! Meillä (eli mulla, lapsi kyllä viihtyy) on tylsää! Ja meillä on aikaa.

umps(ät)luukku.com

Viimeksi muokattu:
Heips! Minulla aivan sama juttu. Ensin asuimme Kuopiossa muutaman vuoden ja sieltä sain harrastuksen parista muutaman kaverin. Sitten muutimme Siilinjärvelle ja se harrastus jäi, niin jäi myös ne kaverit.

Siilinjärveltä olen saanut tuttuja. Muttei ainuttakaan semmoista jolle voisi esim soittaa, että lähdetäänkö uimaan, lenkille tms...

Olen tullut siihen tulokseen, että aikuisena on vaikea saada uusia ystäviä. (jos ei ole esim koulussa tms) Näin lasten kanssa kotona ollessa, ei ystäviä ole :( Lasten harrastuksessa olen tutustunut pariin äitiin ja he ovat hyvin mukavia. Kuitenkin he ovat tuttuja vaan sitä kautta ja siellä harrastuksen parissa aina juttelemme. Ei heistä koskaan ystäviä minun kanssani tule.

Luen silloin tällöin kun ihmiset netissä valittaa yksinäisyyttään ja ajattelen, että minä voisin tutustua heihin. Otan yhteyttä sähköpostiin ja vaihdamme postin tai pari ja siihen se jääkin. En jaksa oikein enää edes yrittää. :/

Aloin selailemaan, että löytyisikö täältä mitään Kuopio-aiheista ketjua, ja löysin tämän oman aloitukseni, jonka olin kokonaan unohtanut. Yritin kirjautua tuossa mainitsemaani sähköpostiosoitteeseen, mutta olen näköjään unohtanut senkin salasanan. Höh. Eli en pääse katsomaan olisiko joku laittanut siihen postia, eikä siihen siis myöskään enää kannata laittaa. Harmistus. :/ Yksityisviestiä voi tietysti laittaa.

Yhteistyössä