Kuoma saapasmallinen kenkä. Kuinka se pysyy jalassa juostessa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kun sehän on niin löysä ja lveävartinen. Eikö se hinkkaa joka askelella lapselle rakot kantapäähän, kun jalka heiluu sisällä ylös, alas?

Näin tänään tarrakiinnitykellä oleviakin Kuomia. Olisko ne hyvät?
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun sehän on niin löysä ja lveävartinen. Eikö se hinkkaa joka askelella lapselle rakot kantapäähän, kun jalka heiluu sisällä ylös, alas?

Näin tänään tarrakiinnitykellä oleviakin Kuomia. Olisko ne hyvät?
ovat. paljon paremmat kuin saappaat. jos tarkoitat nilkkuri mallia? ollut monena vuonna. kerran tuli lahjaksi saapasmalli ja just tollanen hölskyvä varsinkin kun pojalla sutjakka jalka. Pulleessa jalassa varmaan ihan hyvä.
 
vieras
No todellakaan eivät ole hyvät pienen lapsen jalalle. Kengän pitäisi olla tukeva. Kuoma ei ole. Muitakin lämpimiä kenkiä on olemassa ja vettähän ne ei pidä yhtään. Monet näyttää ostavan 150 euron reimatekit ja sit jalkaan kuitenkin halpiskengät. Itse ostan halvemman haalarin, niin on vielä varaa kunnollisiin goretex-kenkiin.
 
ap
meilläkin lapsella on kapea hoikka jalka, joten en siis osta hölskyviä kuomasaappaita. Mutta niitä tarrallisia versioita katsoin. Eikö ne tosiaankaan pidä vettä/kosteutta? Eikö niissä ole mitään kalvoja, pinnoitteita tms niinkuin monissa halvemmissakin malleissa?
 
mi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No todellakaan eivät ole hyvät pienen lapsen jalalle. Kengän pitäisi olla tukeva. Kuoma ei ole. Muitakin lämpimiä kenkiä on olemassa ja vettähän ne ei pidä yhtään. Monet näyttää ostavan 150 euron reimatekit ja sit jalkaan kuitenkin halpiskengät. Itse ostan halvemman haalarin, niin on vielä varaa kunnollisiin goretex-kenkiin.
Kengän ei tarvitse olla mitenkään erityisen tukeva jos ei ole kyse cp-tai muuten vammaisesta lapsesta :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No todellakaan eivät ole hyvät pienen lapsen jalalle. Kengän pitäisi olla tukeva. Kuoma ei ole. Muitakin lämpimiä kenkiä on olemassa ja vettähän ne ei pidä yhtään. Monet näyttää ostavan 150 euron reimatekit ja sit jalkaan kuitenkin halpiskengät. Itse ostan halvemman haalarin, niin on vielä varaa kunnollisiin goretex-kenkiin.
Kengän ei tarvitse olla mitenkään erityisen tukeva jos ei ole kyse cp-tai muuten vammaisesta lapsesta :D
http://yle.fi/akuutti/arkisto2008/290108_d.htm

Sä voit laittaa lapsellesi Kuomat, halpislenkkarit ja kumisaappaat jalkaan ihan vapaasti. Mä olen itse jalkavaivainen, joten en tietentahtoen pilaa lapseni jalkoja huonoilla kengillä.
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meilläkin lapsella on kapea hoikka jalka, joten en siis osta hölskyviä kuomasaappaita. Mutta niitä tarrallisia versioita katsoin. Eikö ne tosiaankaan pidä vettä/kosteutta? Eikö niissä ole mitään kalvoja, pinnoitteita tms niinkuin monissa halvemmissakin malleissa?
pitää vettä ja melko hyvinkin. poika seisoi kerran ojassa jossa vettä nilkkaan saakka vaikka kuin kauan kun entajunnu et siellä on vettä. jossain vaiheessa hoksasin et siellä paiskotaan lapioilla sohjovettä ojan pientareelle ja olin aivan varma että jalat likomärät mutta ei ollut yhtään päästänyt vettä läpi. ainakin 5 min seisoi siellä ojassa.
ei kannata uskoa kaikkea hevon kukkua "halpiskengistä" joskus ovat hyvinkin toimivat ja tukevat- ainakin nilkkuri malli.
 

Yhteistyössä