M
Murehtijainen
Vieras
Tää viesti ei välttämättä ihan tälle foorumille kuulu, mutta kirjoitanpa silti jos jonkun samoja ajattelevan täältä löytäisin tai neuvoa... Eli kyse on siis kuolemanpelosta. Meillä on 4 kk vauva ja vauva-aika on mennyt hienosti kuten meni odotuskin. Ennen odotusta mulla oli sellaista etsikko-aikaa, en tiennyt mihin kuulun tai mitä tekisin, ahdisti... Sitten tulin raskaaksi yllättäen ja tämmöset ajatukset unohtuivat täysin. Nyt viimeisen kuukauden aikana on alkanut iltaisin (ja joskus päivisinkin) tulemaan ajatuksia kuolemasta mieleen, siis pelkoa siitä että itse kuolen enkä näe vauvan kehittyvän, kun rakastan häntä niin paljon!
Tän pelon kai laukaisi uutisissa otsikoidut nuorten äitien kuolemat (Ville Pusan vaimo jne.), ja tuttavapiirissä samanikäisten kuolemat (aivokasvaimia ja syöpää), omien vanhempien vanheneminen jne. Ajatus on ihan mielettömän pelottava. Näitä aatoksia mulla ei ollut kun olin yhden viikon taannoin töissä ja vauva oli hoidossa (olin niin väsynyt illalla että rojahdin sänkyyn kuorsaamaan, ja päivät meni hommissa), mut nyt taas kun olen ihan kotiäitinä (ja on liikaa aikaa??), on vaikeeta saada illalla unta kun makaan sängyssä ja murehdin.
Millä ihmeellä tästä pääsee, alkaa nimittäin todella paljon verottamaan elämän iloja tämmöset, ja illat ja nukkumaanmeno pelottaa jo etukäteen. Ja minäkin olen tosi positiivinen ja iloinen ihminen, nyt ehkä pikkasen yksinäinen äitiyslomalaisena kun kaikki kaverit päivät töissä jne.
Mitä ihmettä tässä keksii!!
Millä ihmeellä tästä pääsee, alkaa nimittäin todella paljon verottamaan elämän iloja tämmöset, ja illat ja nukkumaanmeno pelottaa jo etukäteen. Ja minäkin olen tosi positiivinen ja iloinen ihminen, nyt ehkä pikkasen yksinäinen äitiyslomalaisena kun kaikki kaverit päivät töissä jne.
Mitä ihmettä tässä keksii!!