Kuoleman jälkeen - mitäs sitten?

"Vieras"
[QUOTE="surullinen";25558487]Tätä asiaa olen pohtinut paljon koska rakas sukulaiseni kuoli juuri. Olen aina ollut sitä mieltä että Taivaaseen täältä lähdetään ja sitä mieltä olen edelleen. Toki mietin että mitä jos ei sitä olekaan, mutta itse en ainakaan jaksaisi elää, jos ei olisi tietoa että joskus me vielä tavataan kaikki ne kuolleet läheiset <3 Eli usko Taivaaseen on silti vahvempi.[/QUOTE]

Samassa toivossa minäkin elän. Enää vain yksi rakas jäljellä tämänpuoleisessa, ja hänen mentyään ei ole ketään, kaikki ovat kuolleet, toisella puolen rajaa.

"Kisu"
Tulkitsen Tripodin vastaamattomuuden siten, että hän on viimeisessä päätelmässäni koskien noita ominaisuuksia aivan oikeassa. Jälleen kerran luomakunnan kruunu ei ollutkaan ihan niin paras kuin halusi meidän ajattelevan.

"vieras"
Maailma on aika epäreilu paikka, vahvemmat riistää ja hyväksikäyttää heikompia ja usein selviää ilman seuraamuksia. Esimerkkinä ihmiskauppa. Mä rupesin miettiin, että koska yksittäinen ihminen on aika voimaton näissä tilanteissa tulis parempi mieli jos vois edes uskoa pahoista teoista rangaistavan kuoleman jälkeen.

Mutta se edellyttäis uskomista Jumalaan, taivaaseen ja helvettiin. Enkä mä oikein kykene siihen, ainakaan perus kristillisessä mielessä..Toinen vaihtoehto olis uskoa uudelleensyntymiseen, jossa sun "olomuodon" määrittelis edellisen elämän teot. Mutta tääkin edellytäis sitä, että jos uudelleensynnyt esimerkiksi lehmänä, sulla pitäisi olla tietoisuus ja kyky päättää teoistasi ( edesauttaaksesi Nirvanan saavuttamista) enkä mä usko että eläimillä tällaisia kykyjä on.

On aika synkkä ajatus kyllä sekin, että kuollaan ja muututaan mullaksi. Sehän tarkoittaa sitä, että elit elämäsi tuhoten tai paranten yhteiskuntaa, lopputulos on sama eikä sitä lopullisa vastuunkantoa teoista ole olemassakaan. Uhrit eivät saa hyvitys eikä pahantekijät rangaistusta, kaikki maatuu samalla tavalla..

Mikä sun mielipide on?

On muuten aika sekava sepustus, johonkin piti purkaa nää ajatukset ja mies meni päiväunille :D
oli se sinun kysymys? En tiiä mutta toivottavasti ei helvettiä! Sinä olet nuori mihin sinä joudut? et mihinkään! Sinulla on elämä eessääs ja teee mitä haluat kuhan et vankilaan joudu! Kisses and tears..Teitä on monia jotka ootte ulalla!

[QUOTE="Kisu";25560872]Tulkitsen Tripodin vastaamattomuuden siten, että hän on viimeisessä päätelmässäni koskien noita ominaisuuksia aivan oikeassa. Jälleen kerran luomakunnan kruunu ei ollutkaan ihan niin paras kuin halusi meidän ajattelevan.[/QUOTE]

Jaa? Edustan valkoisen rodun kehityksen kärkeä, kaikilla sun listaamilla osa-alueilla.

Ylimääräistä lihasmassaa ei ole mutta se ei ole evoluution kannalta oleellista.. persjalkaiset gorillat jäivät tuonne evoluutioketjun toiseen päähän :)

"Kisu"
Jaa? Edustan valkoisen rodun kehityksen kärkeä, kaikilla sun listaamilla osa-alueilla.

Ylimääräistä lihasmassaa ei ole mutta se ei ole evoluution kannalta oleellista.. persjalkaiset gorillat jäivät tuonne evoluutioketjun toiseen päähän :)
Oletsä kyllä pöyhkeä. Jos en ois varma että osaat lukee ja kirjottaa, voisin olettaa että olet punahelttainen kotkottava kukko.

Minä saattaisin pitää gorillasta... Näin äkkiseltään ajatellen, jos tosiaan olemme vain astioita tietoisuudelle, niin juuri mikään ei estäisi minua kokeilamasta miltä tuntuisi uikuttaa oikein ison, pitkäselkäisen, testosteronille haisevan, vahvan ja musertavan gorillan alla. Hmmn. Miau.

[QUOTE="Kisu";25561723]mikään ei estäisi minua kokeilamasta miltä tuntuisi uikuttaa oikein ison, pitkäselkäisen, testosteronille haisevan, vahvan ja musertavan gorillan alla[/QUOTE]

Gorillapeniksen keskipituus on 3 cm. Sun takamus ei ole yhteensopivan muotoinen joten tuloksena olisi turhautunut 200 kg gorilla ja litteä kissa.

"Kisu"
Gorillapeniksen keskipituus on 3 cm. Sun takamus ei ole yhteensopivan muotoinen joten tuloksena olisi turhautunut 200 kg gorilla ja litteä kissa.
Mutta entä kukon penis? Nyt googlettamaan, onko kukolla penistä!

Jos et sitä kerran äsken ymmärtänyt, niin en ole kiinnostunut muun, kuin ihmislajin edustajista. Sitähän sinäkin gorillalla tarkoitit, oikein lihaksikasta miestä. Viittauksesi takamukseeni liittyen on törkeä. Sanotko minua pers katiksi?

Yhteistyössä