Kuolema odottaa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti25v......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti25v......

Vieras
Ai kauhea.. Itselläni toinen raskaus menossa ja viikolla 8 vasta! Ei kyllä ole mitään samaa kun viime raskaudessa mistä nyt 4 vuotta.. Olo on niin perusteellisen kamala, etten tiedä miten olla.
Päätä särkee ja lääke ei auta, oksettaa, mutten oksenna. pyörryttää, silmät valoarat, tärisyttää, väsyttää niin että nukun suurimman osan päivistä, heikottaa, kaikki haisee niin kammottavalle, jaksaminen on aika vähissä, vatsa on kuin ilmapallo ja turvottaa niin pirusti, silti paino noussut 6 kiloa 3 viikossa, uloste lähinnä ripulia ja kaikki pahenee iltaa kohden niin, että en yksinkertaisesti voi olla hereillä tai liikkua ilman, että tuntuu et taju lähtee just.... Mitä tää on!!

Onko tää nyt kuuluisa "aamu pahoinvointi" !?!

Viime raskaudessa, joo voin pahoin, mutta olin elossa. Nyt tuntuu kun kuolemaa tekisi..

Neuvoja?

T____T

ootko saanu syötyä? huono-olo voi johtua myös siitä että verensokeri on alhaalla + nestevajausta..

Jokainen raskaus on erilainen, jos ei ala helpottamaan ni ottaisin yhteyttä neuvolaan. Ootko töissä? oisko saikun paikka!!

Kannattais syödä kuitenkin säännöllisesti jotain, vaikka oksentaisikin. Jotain ehtii imeytyä. Eikä kannata kauheesti hölskyttää mahaa sen jälkeen kun syö. Päänsärky onkin hankalempi, kun kunnon lääkkeitä ei voi ottaa. Mua auttoi kun makasin kylmä märkä pyyhe kiedottuna päähän. Otsalle siis. Taisin joskus pitää jääpussiakin pyyhkeessä. Ja sitten makaamista peiton alla.

Tuo on sitä pahoinvointia.. Valonarkuus kyllä ei sinänsä minulla ollut osana raskauspahoinvointia, vaan migreeniä.. Ensimmäisessä raskaudessa oksensin aamusta iltaan koko ajan, kaikki ulos. Siinä vaiheessa kun ei vesikään pysynyt sisällä, piti mennä sairaalaan tiputukseen, kun kroppa meinasi kuivahtaa.. Pahoinvointi ei tosiaankaan ollut vain aamulla, vaan 24/7... Olin yhteensä 2 viikkoo sairaalassa.. Toka raskaus oli melkein yhtä paha, mutta siinä ei tarvinnut ihan sairaalaan asti mennä, silloinkin oksensin lähes samalla tavalla.. Molemmissa pahoinvointi jatkui aika pitkälle 15+ asti. Kolmas sujui jo vähän paremmin, oksensin vähemmän, ja pahoinvointi oli siedettävämpää.. Nyt neljännessä olen vain parisen kertaa oksentanut, mutta kuvotus kesti johonkin 14-15 viikolle.. Nyt menossa vko 24 ja nuo ongelmat onneksi enää muisto vain...

Perussääntönähän on, että syö mahdollisimman usein pieniä annoksia, ja tuossa tilanteessa ihan mitä vain, mitä mieli tekee, ja mikä voisi auttaa oloa. Mulla oli trippimehut yksi mitkä antoi hetkeksi energiaa ja ne maistu hyvälle... Mutta nyt on sen aika, että saa antaa periksi mielihaluille. Vatsan toiminta muuttuu raskausaikana, mut jos toi ripuli ihan mahdotonta, niin kannattaa kysyä neuvolasta apuja siihen... Voimia! Kyllä se siitä vielä helpottaa!

Moikka!

Mulla oli tyttöä odottaessa (esikoinen) juurikin tuollaista. En kestänyt pystyssä, pyörtyilin, oksentelin ekat kolme kuukautta, kaikki hajut sai voimaan pahoin, ainut mikö kesti alhaalla oli jäiset mansikat. En pystynyt seisomaan vessareissua kauempaa kun vintti pimeni. Ja vatsa oli täysin ripulilla. Mut se siitä sit helpotti, vaikkei silloin uskonut selviivänsä :laugh:

Ihan terve tyttö syntyi 2viikkoa yliaikaisena.

Pojasta mulla ei ollut pahoinvointia tai muitakaan ongelmia lainkaan. Lopussa vasta kärsin suppareista.

Syötyä saan, mutta kuvotus on jotain ihan älytöntä. Oksentaa en itseni salli, sillä se ei tunnu auttavan kuitenkaan ja sietokyky on aika korkea sillä saraa. Mutta tämä päänsärky on joo kauheaa. Ei auttanut edes kerran kokeiltuna Panacod, joten luovutin. Tuntuu, että pahin menee päähän ja turvotus ja mahan kipuilu.

Lääkärissä eivät antaneed pahoinvointin lievittäviä, verikokeet vatsan testeistä kaikki otettu ja siltä saraa kans kunnossa.

Kai on on kärsittävä, mutta jotenkin tyhjä olo, kun ei kykene edes vettä hakemaan keittiöstä iltaisin kun mietin että mitäs jos pyörrynki matkalla, joten makaan viimeseen asti paikallani.

Yhteistyössä